αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜία Ελληνική startup χρησιμοποιεί VR και σε βάζει μέσα σε μαγαζιά εστίασης και τουριστικά καταλύματα

Μία Ελληνική startup χρησιμοποιεί VR και σε βάζει μέσα σε μαγαζιά εστίασης και τουριστικά καταλύματα

Πως θα σου φαινόταν αν μπορούσες να μπεις σε ένα μαγαζί εστίασης ή ένα τουριστικό κατάλυμα… χωρίς να πας στον χώρο του; Αυτό μπορεί να γίνει μέσω VR και εκεί στήριξαν το project τους οι Νικηφόρος Κρητικός, Γρηγόρης Στάθης και Δημήτρης Φιλίππου. Έφτιαξαν τη iSPACE. Μία startup που κάνει Εικονικές Περιηγήσεις (Virtual Tours).

Οι 3 ιδρυτές μιλούν τώρα στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα, τι ακριβώς παρέχουν, ενώ μιλούν και για τον όγκο δουλειάς που υπάρχει στο backstage.

Πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;

Απαντά ο Νικηφόρος Κρητικός: Η ιστορία της iSPACE ξεκινάει ένα απόγευμα του περασμένου Απριλίου, θελήσαμε με τον Γρηγόρη Στάθη να πάμε για καφέ σε ένα κατάστημα εστίασης που είχαμε ακούσει καλές κριτικές αλλά δεν είχαμε επισκεφθεί ποτέ. Στην προσπάθειά μας να βρούμε περισσότερες πληροφορίες για τον χώρο, ήρθαμε αντιμέτωποι με μια σημαντική έλλειψη της αγοράς.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάθε άλλο από το πως είναι πραγματικά ο χώρος είδαμε! Φωτογραφίες φαγητών, ποτών, κάπου εκεί και ένα post που μας ευχόταν καλό Πάσχα και άλλες παρόμοιες δημοσιεύσεις, χωρίς ακόμα να έχει εξυπηρετηθεί ο πραγματικός σκοπός της αναζήτησης μας. Μετά από μια συζήτηση με αρκετή δόση χιούμορ, σκεφτήκαμε .. “Τι ωραίο που θα ήταν να είχαμε την δυνατότητα να δούμε πως πραγματικά είναι ο χώρος του καταστήματος και τις επιλογές που θα είχαμε ως καταναλωτές, σαν να βρισκόμαστε εκεί;”. Κατευθείαν οι σκέψεις που κάναμε μας οδήγησαν στην λειτουργία του Google Maps, όπου σου δίνει την δυνατότητα να “περπατήσεις” δρόμους και να δεις σε πραγματικές διαστάσεις που ακριβώς βρίσκεσαι.

Έχοντας ενθουσιαστεί αρκετά με την ιδέα και έχοντας ήδη χτυπήσει το καμπανάκι της επιχειρηματικότητας που μάλλον κρύβαμε μέσα μας, η αμέσως επόμενη κίνησή μας ήταν να εξακριβώσουμε ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό από μια μικρή ομάδα ανθρώπων και όχι μόνο από έναν τεχνολογικό κολοσσό όπως η Google. Έτσι, ο πρώτος άνθρωπος που σκέφτηκα, καθώς οι δρόμοι μας είχαν συναντηθεί και στο παρελθόν, σε αντίστοιχο τεχνολογικό εγχείρημα, ήταν ο Δημήτρης Φιλίππου. Χωρίς περαιτέρω σκέψη, αν και είχαμε κάποια χρόνια να επικοινωνήσουμε, τον κάλεσα με σκοπό να του αφηγηθώ την ιδέα μας.

Ο Δημήτρης εξέφρασε κατευθείαν ενδιαφέρον για το πως θα μπορούσε όλο αυτό να υλοποιηθεί. Φυσικά αφού οι μέρες περνούσαν και νυχθημερόν κάναμε έρευνα σχετικά με την ιδέα μας, παρατηρήσαμε ότι δεν ήμασταν πρωτοπόροι και πως υπήρχαν άνθρωποι από όλο τον κόσμο και την Ελλάδα, που δημιουργούσαν Εικονικές Περιηγήσεις (Virtual Tours), ως βασικό τους επάγγελμα. Οι περισσότεροι εξ’ αυτών freelancers, αλλά και startups που είχαν ξεκινήσει λίγους μήνες πιο πριν από εμάς. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν μας πτόησε, καθώς αντιληφθήκαμε την τεράστια προοπτική που υπάρχει στην αγορά. Ήδη είχαμε σκεφτεί μια νέα, πρωτοποριακή τεχνολογία όπου θα αναπτύξουμε και θα λανσαριστεί τους επόμενους μήνες, με σκοπό να εκτοξεύσουμε ακόμα περισσότερο την εμπειρία του χρήστη, τα κέρδη του επιχειρηματία αλλά και να διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό.

Αυτή τη στιγμή τι παρέχετε και σε ποιους πελάτες απευθύνεστε;

Απαντά η ομάδα της iSPACE: Η iSPACE έχοντας ως κύρια ενασχόληση της να παρέχει λύσεις στον χώρο του Virtual Reality, αναπτύσσει Εικονικές Περιηγήσεις (Virtual Tours), τουριστικών καταλυμάτων και επιχειρήσεων εστίασης. Πρόκειται για την νέα εποχή στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας που προσφέρει τεχνολογικά προηγμένες εμπειρίες, συνδυάζοντας τον τομέα της διαφήμισης και της τεχνολογίας. Δημιουργώντας για ένα κατάλυμα ή ένα κατάστημα εστίασης μια Εικονική Περιήγηση, οι καταναλωτές μπορούν να αισθανθούν ότι βρίσκονται στον εκάστοτε χώρο, προτού τον επισκεφτούν, μέσα από το smartphone τους. Αυτό τους βοηθά να αποκτήσουν οικειότητα του περιβάλλοντος, αλλά και των παροχών που προσφέρονται, αυξάνοντας την ορατότητα της επιχείρησης σε διαδικτυακές πλατφόρμες αναζήτησης. Ταυτόχρονα οι δυνητικοί πελάτες μπορούν να συγκρίνουν εστιατόρια, δωμάτια ξενοδοχείων, σουίτες, εγκαταστάσεις και παροχές μεταξύ τους με μεγαλύτερη ευκολία, κάνοντας εφικτή την δυνατότητα αξιολόγησης χώρων από τους ίδιους, όπως πραγματικά είναι και χωρίς επεξεργασμένες φωτογραφίες και βίντεο που πολλές φορές δεν λένε την αλήθεια, αλλά ωραιοποιούν καταστάσεις και περιβάλλοντα.

Καθώς μέρα με την μέρα αναπτυσσόμαστε, είναι λογικό οι πελάτες, με τους οποίους έχουμε συνεργαστεί και έμειναν ευχαριστημένοι από την υπηρεσία μας, να μας ζητούν περισσότερες λύσεις σχετικά με την αποτελεσματική προώθηση των επιχειρήσεων τους. Εκτός λοιπόν από την δημιουργία Εικονικών Περιηγήσεων, είμαστε σε θέση να αναλάβουμε αποτελεσματικά την διαχείριση των επαγγελματικών λογαριασμών κοινωνικής δικτύωσης των πελατών μας, να κατασκευάσουμε ιστοσελίδες, e-shops, ακόμα και να βελτιστοποιήσουμε με δικά μας εργαλεία την αύξηση σε οργανικά αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης της εκάστοτε επιχείρησης.

Φυσικά το brainstorming δεν σταματάει ποτέ, οπότε σύντομα θα έχουμε στα χέρια μας νέα εργαλεία και υπηρεσίες που θα κάνουν ακόμα καλύτερη την εμπειρία του χρήστη, αλλά και το κέρδος των επιχειρήσεων.

Τι όγκος δουλειάς υπάρχει πίσω από το project και πως είναι η καθημερινότητα σας;

Απαντά η ομάδα της iSPACE: Η δημιουργία ενός Virtual Tour χωρίζεται σε 3 διαφορετικά στάδια εντός της startup μας. Αρχίζοντας από τις πωλήσεις και το lead generation, ο Γρηγόρης με τον Νικηφόρο είναι υπεύθυνοι να εντοπίσουν πιθανούς πελάτες, να έρθουν σε επικοινωνία μαζί τους και να τους παρουσιάσουν τις λύσεις της iSPACE. Έπειτα, εφόσον προχωρήσουμε σε συμφωνία, πρέπει να πραγματοποιηθεί το σκανάρισμα της επιχείρησης τους από εμάς, με ειδικό εξοπλισμό. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, έρχεται η σειρά της “συναρμολόγησης”, της χρωματικής διόρθωσης και της τελικής δημιουργίας του 3D περιβάλλοντος από τον Δημήτρη.

Η καθημερινότητα των τριών μας είναι αρκετά διαφορετική, καθώς έχουμε επιλέξει κάθε ένας από εμάς να ασχολείται με διαφορετικές πτυχές της επιχείρησης. Ο Γρηγόρης ασχολείται με την εύρεση πελατών και τις πωλήσεις. Γνωρίζουμε ότι στην παρούσα φάση, ίσως είναι το πιο σημαντικό κομμάτι για μια νεοφυή επιχείρηση όπως εμείς, οπότε προσπαθούμε όλοι μαζί να βοηθάμε τον Γρηγόρη και να αφιερώνουμε τον περισσότερο χρόνο μας εκεί. Ο Δημήτρης είναι ο υπεύθυνος της τεχνολογίας μας και ο άνθρωπος που καταλαβαίνει καλύτερα τι πάει στραβά, τι θα πρέπει να διορθωθεί, καθώς και τι θα πρέπει να βελτιστοποιηθεί. Τέλος, ο Νικηφόρος λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις πωλήσεις, το marketing και το technology, καθώς προσπαθεί να βοηθάει στα επιμέρους προβλήματα που προκύπτουν, να δίνει όσο το δυνατόν αποδοτικότερες λύσεις, να διαχειρίζεται την στρατηγική της εταιρείας, τους Angel Investors που ήδη έχουν ενσωματωθεί στο εγχείρημα μας και τις παροχές που μας προσφέρει το Κέντρο Επιχειρηματικότητας (ACEIn) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου πλέον είμαστε μια από τις startup του οικοσυστήματος.

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε συνεχή ανάπτυξη του VR σε διάφορα πεδία. Τι εκτιμάτε ότι θα δούμε στο προσεχές μέλλον;

Απαντά η ομάδα της iSPACE: Αναμφίβολα ο χώρος του VR αποτελεί το μέλλον της τεχνολογίας παρέα με την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσεται ραγδαία σε όλα τα επίπεδα. Μάλιστα, έπειτα από την ανακοίνωση του Apple Vision Pro, θα παρατηρήσουμε όλο και περισσότερες εταιρείες να στρέφονται προς την δημιουργία προγραμμάτων, παιχνιδιών και νέων εμπειριών οι οποίες θα υποστηρίζονται από την συγκεκριμένη τεχνολογία. Για να μιλήσουμε με απλά δεδομένα στον τομέα μας, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Allied Market Research, η παγκόσμια αγορά εικονικών περιηγήσεων ανήλθε στα 448,10 εκατομμύρια δολάρια το 2020 και αναμένεται να φτάσει τα 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, με ανάπτυξη στον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης συναλλαγών (CAGR) 31% από το 2021 έως το 2030. Αυτό φανερώνει μια τεράστια αγορά η οποία αναπτύσσεται και θα συνεχίσει να το κάνει για πολλά χρόνια ακόμα.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε, αναφορικά με το project σας;

Απαντά η ομάδα της iSPACE: Θεωρούμε πως για να καταφέρουμε κάτι σημαντικό θα πρέπει να εξαντλήσουμε στο έπακρο όλες τις διαθέσιμες επιλογές και τους πόρους που διαθέτουμε. Σαφώς η ανάπτυξη, τόσο του πελατολογίου, όσο και των τεχνολογιών μας, αποτελούν μεγάλους στόχους για το επόμενο διάστημα. Θέλουμε να προετοιμαστούμε όσο το δυνατόν καλύτερα αναφορικά με την δυναμική και την αξιοπιστία μας, προτού κυνηγήσουμε τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης μας, πράγμα που θα μας βοηθήσει στην γρήγορη επέκταση της εταιρείας μας.

Τέλος, θέλουμε να προωθήσουμε ακόμα περισσότερο πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην αύξηση της βιωσιμότητας και της κοινωνικής ευθύνης μέσω των τεχνολογιών μας. Ήδη πολλές από τις υπηρεσίες μας βρίσκονται σε online servers που λειτουργούν αποκλειστικά με υδροηλεκτρική ενέργεια εξαλείφοντας όλους τους ρύπους προς το περιβάλλον. Γνωρίζουμε ότι παρέχουμε υπηρεσίες που αν χρησιμοποιηθούν σωστά θα είμαστε σε θέση να μειώσουμε τις άσκοπες μετακινήσεις, με ταυτόχρονη αύξηση των κερδών του πελατολογίου μας, αλλά και φυσικά να δημιουργήσουμε μια καινοτόμα προσβάσιμη πύλη προς όλους, έτσι ώστε ο καθένας από εμας να είναι σε θέση να επιλέξει την επόμενη του εμπειρία.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × one =