αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑν κάνεις αυτά τα 4 συνηθισμένα λάθη επικοινωνίας, μάλλον θα ακούς μόνο «όχι» από τους άλλους

Αν κάνεις αυτά τα 4 συνηθισμένα λάθη επικοινωνίας, μάλλον θα ακούς μόνο «όχι» από τους άλλους

Η επικοινωνία παίζει τον ρόλο της για να πετύχεις αυτό που θες. Είτε είσαι leader μέσα σε μια εταιρία, είτε ένα κρίκος στον φιλικό σου κύκλο. Αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι ότι υπάρχουν μερικά συνηθισμένα λάθη επικοινωνίας, που μπορούν… να σε αποδυναμώσουν.

Και ακόμη και τα ανεπαίσθητα λάθη μπορεί να προκαλέσουν προσβολή ή να οδηγήσουν σε δυσαρέσκεια στην άλλη πλευρά. Και κάπως έτσι να μην πετύχεις τον στόχο σου.

Εδώ είναι 4 επικοινωνιακά λάθη που περιορίζουν την επιρροή σας. Και πρέπει να τα αποφύγετε.

1) Δίνεις εντολές αντί να κάνεις ερωτήσεις

Ως ηγέτης, μπορεί να είστε σε θέση να δίνετε εντολές στους ανθρώπους. Αυτό εξ ορισμού σημαίνει ότι έχετε ήδη κάποια επιρροή σε άλλους.

Αλλά ο τρόπος που το κάνετε μπορεί είτε να αυξήσει είτε να περιορίσει την επιρροή σας.

Στο διάσημο βιβλίο How to Win Friends and Influence People, μία από τις συμβουλές που δίνει ο Dale Carnegie είναι να παρουσιάζεις τις εντολές ως ερωτήσεις. Έτσι, αντί να πείτε “κάντε αυτήν την παρουσίαση για μένα και στείλτε την μέχρι το τέλος της ημέρας”, μπορείτε να ρωτήσετε “Τι θα λέγατε να δώσετε προτεραιότητα στην παρουσίαση;”.

2) Προσπαθείτε να εξαναγκάσετε τον άλλο να πει ένα «ναι»

Αυτό το επόμενο επικοινωνιακό λάθος είναι κάτι που μπορεί να φαίνεται αρκετά αντιφατικό στην αρχή.

Το αναφέρει το βιβλίο Never Split the Difference του Chris Voss. Βασικά, το λάθος είναι να κάνεις τους ανθρώπους να νιώθουν ότι τους αναγκάζεις να πουν «ναι».

Σκεφτείτε ξανά την τυπική κλήση τηλεμάρκετινγκ που λαμβάνετε. Σας κάνουν μια σειρά από ερωτήσεις προσεκτικά διατυπωμένες για να σας κάνουν να συνεχίσετε να απαντάτε «ναι», μέχρι να νιώσετε ότι είστε… παγιδευμένοι σε μια γωνία.

Εκτιμάτε τα χρήματά σας και θεωρείτε σημαντικό να τα ξοδεύετε με σύνεση; Επομένως, αν υπήρχε τρόπος να εξοικονομήσετε χρήματα, σίγουρα θα λέγατε «ναι», σωστά;

Οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται αμέσως άβολα με αυτή την αλληλεπίδραση, επειδή ωθούνται σε κάτι. Και γι’ αυτό είναι πολύ καλύτερο να κάνετε ερωτήσεις που επιτρέπουν στο άτομο να πει «όχι». Τους βοηθάει να αισθάνονται ότι έχουν δύναμη και ελευθερία να αποφασίζουν – κάτι που κάνουν πάντα ούτως ή άλλως, στο τέλος της ημέρας.

3) Δεν παρατηρείτε βελτιώσεις (ακόμη και μικρές)

Αμέτρητοι ειδικοί στην επικοινωνία και τις ανθρώπινες σχέσεις έχουν πει ότι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διαμορφώσετε τη συμπεριφορά ενός ατόμου είναι η εκτίμηση.

Βοηθά το άτομο να αισθάνεται καλά με τον εαυτό του και να το εκτιμά πραγματικά.

Μέσα σε μια ομάδα, θα δημιουργήσεις έτσι αμέσως ένα καλό κλίμα.

Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε αυτήν τη συμβουλή εάν παρατηρήσετε βελτιώσεις που σχετίζονται με ένα πρόβλημα που επισημάνατε – δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να διατηρήσετε το κίνητρο σε ένα άτομο- και να συνεχίσει να βελτιώνεται.

Θα πρέπει να δείξετε την εκτίμηση γενναιόδωρα και ελεύθερα. Εξάλλου, κανείς δεν παραπονέθηκε ποτέ, «το αφεντικό μου με εκτιμά πάρα πολύ!»

4) Μη χρήση του ονόματος του ατόμου

Εδώ είναι ένα πολύ απλό επικοινωνιακό λάθος — και είναι τόσο λεπτό, που οι περισσότεροι από εμάς δεν το σκεφτόμαστε καν.

Είναι άλλο ένα point που ανέφερε ο Dale Carnegie. Ουσιαστικά, αν θέλετε να χτίσετε την επιρροή σας, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τα ονόματα των ανθρώπων όταν τους μιλάτε. Με αυτόν τον απλό τρόπο ο άλλος θα νιώσει μεγαλύτερη οικειότητα μαζί σας και είναι πιο πιθανό να σας συμπαθήσει. Σε όλους μας αρέσει να ακούμε το όνομα μας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × 3 =