αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜία ψυχολόγος εξηγεί: 4 κινήσεις που μπορείς να κάνεις όταν κάποιος προσπαθεί να σε χειραγωγήσει

Μία ψυχολόγος εξηγεί: 4 κινήσεις που μπορείς να κάνεις όταν κάποιος προσπαθεί να σε χειραγωγήσει

Αργά ή γρήγορα, θα συναντήσετε έναν υπάλληλο, έναν πελάτη, έναν συνάδελφο ή κάποιον στην προσωπική σας ζωή που προσπαθεί να σας χειραγωγήσει βάζοντάς σας να αμφισβητήσετε τις δικές σας αντιλήψεις για την πραγματικότητα – έχουμε ξανά μιλήσει για το λεγόμενο “gaslighting”.

Μπορείτε να αποφύγετε να σας παρασύρουν, με μερικές έτοιμες απαντήσεις στα πράγματα που συνήθως λένε. Αυτή η συμβουλή προέρχεται από την Cortney Worren, PhD, κλινικό ψυχολόγο και συγγραφέα. Σε μια ανάρτηση για το Psychology Today, η Worren παρουσιάζει μερικές  φράσεις που χρησιμοποιούν οι χειριστικοί άνθρωποι και τι μπορείς να απαντήσεις.

Όποια και αν είναι η προσέγγιση που χρησιμοποιούν, και ό,τι κι αν πείτε σε αντάλλαγμα, οι περισσότεροι έχουν τον ίδιο στόχο: Να σας κάνουν να αμφιβάλλετε για τις δικές σας αντιλήψεις για την πραγματικότητα και να τις αντικαταστήσετε με ό,τι θέλουν να σκεφτείτε- ως ένα βήμα προς την επίτευξη αυτού που θέλουν.

Εδώ είναι μερικά πράγματα που πιθανότατα θα πουν οι χειριστικοί άνθρωποι για να προσπαθήσουν να σας χειραγωγήσουν, σύμφωνα με την Worren, μαζί με μερικές αποτελεσματικές απαντήσεις που μπορούν να σας κρατήσουν μακριά από μπελάδες.

1. Εάν σου πει, “Αντιδράς υπερβολικά”

Δείτε τι έκανε εδώ. Όταν ξεκινήσατε, το θέμα της συζήτησης ήταν κάτι που έκανε ο άλλος. Τώρα η προσοχή έχει στραφεί σε εσένα και στο αν η αντίδραση σου ήταν… η κατάλληλη.

Αυτό θέλουν οι χειριστικοί τύπου. Αλλά δεν χρειάζεται να τηρείτε τις επιθυμίες τους. Μην ενδώσετε στον πειρασμό να υπερασπιστείτε την αντίδρασή σας – δεν χρειάζεστε την έγκριση τους. Αντίθετα, η Worren συνιστά μια απλή δήλωση όπως, «Είτε συμφωνείς είτε όχι μαζί μου, έτσι νιώθω». Και μετά επιστρέψτε αμέσως στο θέμα που ξεκινήσατε να συζητήσετε.

2. Εάν σου πει, “Απλά έκανα πλάκα”

Αυτό συχνά ακολουθείται από την ερώτηση, “Δεν μπορείς να δεχτείς ένα αστείο;”. Για άλλη μια φορά, ο gaslighter προσπαθεί να εστιάσει τη συζήτηση στην αντίδρασή σας και στην υποτιθέμενη έλλειψη αίσθησης του χιούμορ, παρά σε αυτο που είπε ή έκανε.

Το κλειδί εδώ είναι να θυμάστε ότι αν σκόπευαν να είναι χιουμοριστικοί ή προσβλητικοί δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ο τρόπος με τον οποίο ακούγεται και κατανοείται ένα σχόλιο ή μια ενέργεια, ιδιαίτερα στο χώρο εργασίας. Δεν χρειάζεται λοιπόν να συζητήσουμε το ερώτημα αν αστειεύονταν ή ακόμα και αν αυτά που είπαν ή έκαναν ήταν αστεία. «Δεν έχει σημασία πώς το εννοούσες Αυτό ήταν απαράδεκτο», μπορείς να πεις. Κάτι που επαναφέρει την εστίαση εκεί που πρέπει.

3. Εάν σου πει, “Όλοι συμφωνούν μαζί μου – απλά είσαι δύσκολος/η”

Αυτή είναι μια πολύ ισχυρή τακτική, επειδή μπορεί να σας κάνει να αμφισβητήσετε τις σχέσεις σας με όλους τους γύρω σας. Και, φυσικά, αυτό ακριβώς θέλει να κάνετε ο χειριστικός τύπος.

Μην παρασυρθείτε σε μια συζήτηση σχετικά με ποιος συμφωνεί με ποιον ή τι έχει πει κάποιος για εσένα. Οι πιθανότητες είναι ότι παραποιούν κάτι που τους είπαν, ή αλλιώς το επινοούν εντελώς. Αντίθετα, κρατήστε τη συζήτηση εκεί που πρέπει — μεταξύ των δύο σας.

4. Εάν σου πει, “Το πραγματικό πρόβλημα είναι…”

Αυτή μπορεί να είναι μια ύστατη προσπάθεια από τον άλλο. Εάν οι προσπάθειές τους να στρέψουν την προσοχή πάνω σας δεν έχουν αποτέλεσμα, μπορεί να προσπαθήσουν να φέρουν κάτι άλλο στο τραπέζι — το «πραγματικό» πρόβλημα που ισχυρίζονται ότι προκαλεί την απαράδεκτη συμπεριφορά τους.

Μην το πέφτετε. Πείτε κάτι σαν, “Θα χαρώ να το συζητήσω μαζί σου αργότερα. Προς το παρόν, ας μην αλλάξουμε θέμα”. Και μετά επαναφέρετε τη συζήτηση εκεί που θέλετε να είναι.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × five =