αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ γραφίστρια που έφτιαξε (μόνη) το δικό της brand με φουλάρια από Ελληνικό μετάξι. Και τα μοτίβα γίνονται με ψηφιακή εκτύπωση

Η γραφίστρια που έφτιαξε (μόνη) το δικό της brand με φουλάρια από Ελληνικό μετάξι. Και τα μοτίβα γίνονται με ψηφιακή εκτύπωση

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξεκινήσεις ένα δικό σου brand στην Ελλάδα της κρίσης, χωρίς ομάδα, και μάλιστα να κάνεις και παραγωγή στην χώρα μας; Η Ντέπυ Τζήμα το έκανε. Από την γραφιστική στην οποία εργαζόταν για 20 χρόνια, έκανε το «άλμα» και μπήκε στον κόσμο της επιχειρηματικότητας, φτιάχνοντας το brand Debbie Tzima Design. Το οποίο περιλαμβάνει κάποια ιδιαίτερα φουλάρια, που έχουν φτάσει σε διάφορα μέρη με online τρόπο.

Η ίδια μιλά στο It’s Possible για το πως πήρε την απόφαση να κάνει ένα τέτοιο βήμα μέσα στην κρίση, το πως είναι να «τρέχεις» μόνος ένα business project, ενώ απαντά και στο πως μπορεί ένα νέο brand μόδας να ανταγωνιστεί διεθνείς κολοσσούς στο ίδιο πεδίο.

Με τι ασχολούσασταν πριν, και πως πήρατε την απόφαση να ξεκινήσετε το δικό σας brand μέσα στην κρίση;

Οι σπουδές μου είναι πάνω στη γραφιστική, και εργάζομαι σε αυτόν τον χώρο τα τελευταία 20 χρόνια. Η δημιουργία του δικού μου brand ήρθε σαν φυσική εξέλιξη.  Το σχέδιο είναι για μένα έμπνευση και αυτό συνέβαλλε στο να με οδηγήσει στην επιχειρηματική μου δραστηριότητα, προσπερνώντας στο μέτρο του δυνατού τα εμπόδια που γέννα μια κρίση.

Μάλιστα ξεκινήσατε μόνη σας την επιχειρηματική σας προσπάθεια. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι αυτό; Και τελικά τι ελεύθερος χρόνος μένει;

Δεν είναι καθόλου εύκολο. Στη δική μου περίπτωση, είναι πολύ πιο σύνθετα τα πράγματα, αν αναλογιστεί κανείς ότι ξεκινάμε απ’ το χρόνο που χρειάζεται για το σχεδιασμό, την παραγωγή, και τελικά στη διάθεση των προϊόντων στον τελικό καταναλωτή. Όλα αυτά τα στάδια, απαιτούν σίγουρα χρόνο, αλλά ταυτόχρονα και πάρα πολύ ψυχική ενέργεια, γιατί, θα πρέπει να επιλέγω τους συνεργάτες, να ενημερώνομαι διαρκώς για τις εξελίξεις στον κλάδο, και κυρίως να έχω έμπνευση για να σχεδιάζω. Ωστόσο, πιστεύω πως  μέσα απ΄αυτή την εγρήγορση βρίσκω και τη δύναμη και την έμπνευση για τα σχέδια μου.

Θα έλεγα πως τελικά ο χρόνος που απαιτείται λειτουργεί «ανατροφοδοτηκά» για την εγρήγορση, κάτι που εμένα μου δίνει ενέργεια και με κάνει πιο δημιουργική.  Είναι ας  πούμε σα να τραγουδάω  διαρκώς το Sinnerman της Nina Simone!

Βέβαια, πέρα απ΄τη διαρκή προσπάθεια και αφοσίωση που χρειάζεται κανείς να δει τη δουλειά του να παίρνει σάρκα και οστά, θα πρέπει να είναι και «ανοικτός» στο να λαμβάνει υποστήριξη και βοήθεια. Κυρίως όταν μιλάμε για νέα εγχειρήματα όπως το δικό μου, γιατί δεν πρέπει να είμαστε άδικοι, οι νέοι επιχειρηματίες ότι είμαστε μονοί μας. Υπάρχουν οργανωμένοι χώροι και δημόσιοι θεσμοί που προσφέρουν στήριξη και το λέω γιατί αυτή τη στιγμή το εγχείρημα μου φιλοξενείται και δέχεται στήριξή απ΄την Θερμοκοιτίδα του ΕΒΕΑ. Επίσης στο παρελθόν είχα λάβει βοήθεια απ΄τον επιχειρηματικό επιταχυντή του INNOVATHENS.

Μπορεί να ακούγεται ρομαντικό… αλλά πολλά πράγματα γίνονται αν υπάρχει θέληση και κυρίως διάθεση για γνώση και δημιουργία.

Τι μπορεί να βρει κάποιος στο brand σας;

Η αρχή, έγινε με την παραγωγή φουλαριών, από 100% Ελληνικό μετάξι, κατασκευασμένο χωρίς τη χρήση χημικών, χρησιμοποιώντας μόνο πράσινο σαπούνι τύπου Μασσαλίας κατά τη διαδικασία της πλύσης. Το τύπωμα των μοτίβων στο μετάξι, γίνεται με ψηφιακή εκτύπωση.H φιλοσοφία του brand βασίζεται στους κανόνες του “Ethical fashion”. Αυτό σημαίνει οτι είμαι σε συνεχή αναζήτηση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο, ενώ οι άνθρωποι που εμπλέκονται στην παραγωγή των προϊόντων μας, άμεσα ή έμμεσα θα δικαιούνται δίκαιους μισθούς και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

Απευθυνόμαστε σε πελάτες που διαπνέονται απ΄το πνεύμα του σύγχρονου πολιτισμού, που αγαπούν την ποιότητα, την τέχνη αλλά με σύγχρονο αέρα.  Μου αρέσει να βλέπω ανθρώπους που δε διστάσουν να συνδυάζουν παραδόσεις, κουλτούρες και μίξεις πολιτισμών.  Σ αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι συνεργασίες μας, επιλέγουμε σημεία πωλήσεις που διαπνέονται από μια τέτοια φιλοσοφία.

Εσείς εστιάζετε στις Online πωλήσεις. Με βάση την εικόνα που έχετε, μπορεί μια fashion επιχείρηση να ξεκινήσει από την Ελλάδα και να έχει πελάτες από όλο τον κόσμο;

Το ηλεκτρονικό εμπόριο καταγράφει παγκόσμια αλματώδη άνοδο. Παρέχει πολλές δυνατότητες και σε αυτό συμβάλλουν σημαντικά  και οι βελτιωμένες νομοθετικές ρυθμίσεις και ασφάλειες που προσφέρονται γύρω απ΄το ηλεκτρονικό εμπόριο σε επίπεδο Ε.Ε. αλλά και παγκόσμια.  Παράλληλα, ζούμε σε έναν κόσμο που όλα κινούνται ψηφιακά, απ’ την πιο απλή μέχρι και την πιο σύνθετη δράση. Συνεπώς και οι χρήστες του διαδικτύου που αποτελούν και τους συγχρόνους καταναλωτές αναζητούν προϊόντα χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς, ενέργεια που φέρνει στο προσκήνιο την πολυπολιτισμικότητα, χαρακτηριστικό που θα πρέπει να διαθέτουν τα σύγχρονα προϊόντα.

Εμπειρικά πιστεύω πως μπορεί μια επιχείρηση να έχει πελάτες απ΄όλο τον κόσμο. Εδώ όμως να κάνουμε μια διευκρίνιση, το γεγονός ότι μπορεί να έχει πελάτες σε παγκόσμιο επίπεδο δεν ταυτίζεται με τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί σε οικονομικά μεγέθη τα παγκόσμια brand, εκεί τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Ωστόσο, να σας πως ότι υπάρχουν και επιστημονικές επισημάνσεις όπου η άνοδος της ψηφιακής εποχής και της τεχνολογικής εξέλιξης λειτουργεί θετικά ως προς την δημιουργία μιας οικονομικής δημοκρατίας και της αυξήσεις των πωλήσεων μικρότερων επιχειρήσεων.

Στην περίπτωση επιχειρήσεων όπως η δική μου, εκτιμούμε ιδιαίτερα τα δημοκρατικά χαρακτηριστικά των πελατών. Όπως σας είπα και παραπάνω, πιστεύουμε στη δύναμη του σύγχρονου κοσμοπολίτη.

Δραστηριοποιείστε σε ένα πεδίο με έντονο ανταγωνισμό. Πως μπορεί ένα νέο brand να «επιβιώσει» ανάμεσα σε μεγάλες αλυσίδες και εταιρίες με πολλαπλάσιο μπάτζετ;

Η αναγνωσιμότητα μιας εταιρίας και η πιστότητα του πελατολογίου της δεν είναι απλά πράγματα, υπάρχουν εξαιρετικά πολύπλοκοι παράγοντες που επηρεάζουν αυτές τις τάσεις. Έκανα κάποιες μικρές νύξεις στο προηγούμενο ερώτημά σας, σχετικά με την αδυναμία για ανταγωνισμό σε οικονομικά μεγέθη με τα μεγάλα brands.

Ωστόσο, σε ένα κόσμο που μεταβάλλεται σημαντικό ρόλο παίζει το ίδιο το  brand, τις αξίες που πρεσβεύει, τις πρακτικές λειτουργίας που ακολουθεί, κλπ. Προφανώς και τα πράγματα δεν είναι εύκολα.

Προσωπικά δεν έχω ψευδαισθήσεις, έχω όμως όραμα. Πιστεύω στην ανάδυση μιας σύγχρονη καταναλωτικής κουλτούρας πιο κοντά στον πολιτισμό, την τέχνη και την διάδοση των διάφορων πολιτισμών και παραδόσεων σε όλο τον κόσμο, θέλω να επενδύσω στη σύγχρονη πολυπολιτισμικότητα.

Πως θα θέλατε να είναι το project σας σε 1 χρόνο από σήμερα;

Αυτή τη στιγμή ετοιμάζω μια σειρά με premiumhomeware χρησιμοποιώντας πιστοποιημένα οργανικά και πράσινα “υφάσματα” όπως οργανικό κοττόν, Bamboo, Tencel από ευκάλυπτο, ύφασμα από κάνναβη, καλαμπόκι, μπανάνα, γάλα και πολλά άλλα.

Επίσης, άμεσος στόχος είναι η συνεχής οικονομική ενίσχυση διαφόρων κοινωνικών φορέων στην Ελλάδα. Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι σε συνεργασία με το Χαμόγελο του παιδιού, έχουμε πραγματοποιήσει μια δίμηνη καμπάνια δωρίζοντας 5€ από την κάθε μας πώληση στο eshop του brand, debbietzima.com.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eleven − seven =