Το να προσπαθείς να είσαι τέλειος, δεν είναι πάντα καλό. Οκ, είναι λογικό να θέλεις να πετύχεις τα μέγιστα αποτελέσματα από την πρώτη φορά, όμως δεν έχει νόημα να στοχεύεις μόνο εκεί. Και είναι ακόμα χειρότερο να «χτυπάς» τον εαυτό σου στην πρώτη αποτυχία, χωρίς να προχωράς παρακάτω.
Στην πραγματικότητα, μελέτες δείχνουν ότι οι τελειομανείς είναι πιθανότερο να υποφέρουν από κατάθλιψη και άγχος, τα οποία με τη σειρά τους μπορούν να μεταφερθούν κακές επιδόσεις στο χώρο εργασίας. Το CNBC έφτιαξε μια λίστα. Είναι οι 4 συνήθεις τέτοιου τύπου που μπορούν να σε σαμποτάρουν στην δουλειά, και πως να τις αντιμετωπίσεις.
1# Δυσκολεύεσαι να λάβεις αποφάσεις: Για να πας μπροστά στην καριέρα σου, πρέπει να λαμβάνεις μεγάλες και τολμηρές αποφάσεις. Οι τελειομανείς όμως δεν είναι τόσο καλοί σε αυτό. Περιμένουν πάντα… την τέλεια στιγμή και την τέλεια ευκαιρία. Πάρε γρήγορες αποφάσεις, ακόμα και αν από τα 5 κριτήρια που έχεις, καλύπτεσαι στα 3.
2# Φοβάσαι την αποτυχία: Αν δεν ξεκινάς κάτι επειδή πιστεύεις ότι θα αποτύχεις, και αυτό είναι πρόβλημα. Η αποτυχία δεν είναι κακό. Σκέψου ότι ακόμα κι αν πραγματοποιηθεί το χειρότερο σενάριο, θα καταφέρεις να «επιβιώσεις», να πάρεις τα χρήσιμα μαθήματα και να παρακάτω. Άρα ξεκίνα.
3# Έχεις πολύ υψηλές προσδοκίες από άλλους: Όταν είσαι ο leader μιας ομάδας, είναι εύκολο να αναπτύξεις πολύ υψηλές προσδοκίες για αυτούς. Και μπαίνεις σε μια λογική να τους δίνεις υπερβολικά δύσκολα tasks και με πολύ πιεστικά deadlines. Όλο αυτό μπορεί να βλάψει και τις σχέσεις μεταξύ σας. Γίνε λίγο πιο ρεαλιστής.
4# Μετά το λάθος… η καταστροφή: Δεν έρχεται το τέλος με ένα λάθος. Αν γίνει, μην «χτυπάς» υπερβολικά τον εαυτό σου. Όπως είπαμε, σε τέτοιες περιπτώσεις είναι χρήσιμο να πάρεις τα μαθήματα και να γίνεις καλύτερος.