αρχικηVIRALΠέντε κινήσεις για να αντιμετωπίσεις την μοναξιά

Πέντε κινήσεις για να αντιμετωπίσεις την μοναξιά

Μοιάζει περίεργο αλλά η μοναξιά ως αίσθηση είναι η φυσιολογική αντίδραση, του να νιώθουμε «αποσυνδεδεμένοι» από τους γύρω μας ψυχικά ή και σωματικά. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι είναι εύκολο να την διαχειριστείς ως συναίσθημα. Μάλιστα πολλές φορές η μοναξιά ευθύνεται και για πολλά ψυχολογικά προβλήματα, όπως η κατάθλιψη. Το να μάθεις πώς να την αντιμετωπίσεις θέλει δουλειά, κυρίως από εσένα τον ίδιο.

Τι γίνεται όμως αν την βιώνουμε πολύ έντονα και δεν μπορούμε να την διαχειριστούμε; Τα καλά νέα είναι πως ποτέ δεν είναι αργά για να προσπαθήσεις, και παρακάτω θα βρεις 5 τρόπους που σίγουρα θα σε βοηθήσουν.

Να προσέχεις τις σκέψεις σου όταν είσαι μόνος

Θυμήσου ότι η μοναξιά δεν είναι γεγονός αλλά συναίσθημα που βασίζεται στη σκέψη σου. Σίγουρα μετά από μεγάλο διάστημα μοναχικότητας θα νιώσεις έντονα συναισθήματα, αλλά μπορούν πολύ εύκολα να σε παρασύρουν σε άσχημες καταστάσεις.

Προσπάθησε να αναγνωρίζεις τις σκέψεις σου, και αν είναι άσχημες να τις καταπολεμήσεις. Είσαι πολύ περισσότερα από αυτά που σκέφτεσαι και αυτά δεν πρέπει να σε στιγματίζουν. Ο διαλογισμός θα σε βοηθήσει ώστε να συγκεντρωθείς και τελικά να διώξεις όσα σε βασανίζουν από το μυαλό σου.

Δεν είσαι ο μόνος που νιώθει μόνος

Μπορεί να ακούγεται παράδοξο, αλλά δεν είσαι ο μόνος που νιώθει μόνος. Άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη, όλα τα χρόνια της ανθρώπινης ύπαρξης, βίωσαν τέτοια συναισθήματα. Μάλιστα είναι πιθανό να νιώθεις μόνος ακόμα και όταν έχεις ανθρώπους γύρω σου ή ακόμα και όταν έχεις έντονη κοινωνική ζωή.

Με το να έχεις στο νου σου ότι δεν είσαι ο μόνος που νιώθεις μόνος, θα ανακουφιστείς σίγουρα. Επίσης, καλό θα είναι να γνωρίζεις ότι αρκετοί άνθρωποι που νιώθουν μόνοι, δεν το βγάζουν προς τα έξω επομένως ίσως έχεις στο περιβάλλον σου πολλά περισσότερα άτομα που περνούν το ίδιο με εσένα, από όσους νομίζεις.

Βρες τρόπους να κοινωνικοποιηθείς, ακόμα και αν σου μοιάζει ακατόρθωτο

Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα σε περιόδους μοναξιάς, είναι να πειστείς ότι δεν είσαι ο μόνος που το περνάς αυτό. Συχνά, αισθανόμαστε ότι κάτι δεν πάει καλά με εμάς και νιώθουμε έτσι, γεγονός που μας γεμίζει ενοχές και ντροπή. Για αυτό, είναι πάντα καλή ιδέα το να μιλήσεις σε έναν κοντινό σου άνθρωπο και να αναζητήσεις την επαφή.

Ίσως σου μοιάζει ακατόρθωτο αρχικά, αλλά θα εκπλαγείς με το πόσοι θα θέλουν να σε βοηθήσουν, αν απλά τους εκφράσεις το ότι νιώθεις μόνος.

Μάθε να ξεχωρίζεις τη διαφορά του να νιώθεις μοναξιά με το να μάχεσαι με την κατάθλιψη

Υπάρχουν φορές που η μοναξιά δεν είναι απλά μια «φάση» που περνάμε, αλλά ένα σύμπτωμα κατάθλιψης. Πώς μπορείς όμως να καταλάβεις τι σου συμβαίνει; Σύμφωνα με ειδικούς, η μοναξιά έρχεται μετά από έναν συγκεκριμένο λόγο, ένα δυσάρεστο συμβάν ενδεχομένως. Η κατάθλιψη πρόκειται για ένα παρατεταμένο συναίσθημα λύπης που δεν φεύγει εύκολα από τη ζωή σου. «Η μοναξιά είναι μια αντίδραση του οργανισμού μας στο να νιώθουμε ότι δεν ανήκουμε κάπου. Η κατάθλιψη από την άλλη είναι σαν ένα γενικό συναίσθημα λύπης, απελπισίας και απόρριψης», εξηγεί ο ψυχολόγος Sean Seepersad.

Μάλιστα ο ίδιος τονίζει ότι μπορεί να νιώθεις και τα δύο συναισθήματα ταυτόχρονα, για αυτό καλό θα είναι να απευθυνθείς σε ειδικό για βοήθεια.

Μην φοβάσαι να πας σε έναν ψυχολόγο

Δεν χωρά αμφιβολία στο παραπάνω. Ακόμα και το απλό, αλλά δυσάρεστο συναίσθημα της μοναξιάς αξίζει να «ψαχτεί» από εσένα με την βοήθεια ειδικού. Ένας ψυχολόγος θα σε βγάλει από την άσχημη κατάσταση πολύ πιο γρήγορα από ό,τι νομίζεις, και έτσι θα βρεις τον παλιό σου εαυτό πιο εύκολα.

Όλοι μας νιώθουμε κατά καιρούς μόνοι και δεν υπάρχει λόγος να νιώθεις άσχημα για αυτό. Όλοι μας όμως, αξίζουμε να λάβουμε τη βοήθεια που πρέπει.

Πηγή: Thrive Global Greece

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seven + 3 =