αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣGreeking.me: Η startup που θέλει να κάνει τους ξένους τουρίστες να… νιώσουν λίγο Έλληνες

Greeking.me: Η startup που θέλει να κάνει τους ξένους τουρίστες να… νιώσουν λίγο Έλληνες

«Προσωποποιημένα ταξίδια στην Ελλάδα». Αυτός θα μπορούσε να είναι ένας εναλλακτικός τίτλος για την συγκεκριμένη ιστορία. Οι Άννα Μανιά και Νίκος Θεοδωρής, μπήκαν στο κλάδο του τουρισμού, φτιάχνοντας την δική τους startup. Παρόλο που δεν είχαν κάποια προϋπηρεσία σε αυτόν. Κάπως έτσι, δημιούργησαν την Greeking.me. Μια πλατφόρμα που προσφέρει tailor-made τουριστικές υπηρεσίες στους ταξιδιώτες.

Οι δύο ιδρυτές μιλούν στο It’s Possible για το πως είναι να μπαίνεις σε ένα «άγνωστο» πεδίο, πως μπορεί να επιβιώσει τον χειμώνα ένα summer project, ενώ παραθέτουν και το Νο1 πρόβλημα που υπάρχει, κατά την γνώμη τους, στο ελληνικό startup οικοσύστημα.

1— Μπήκατε στον κλάδο του τουρισμού, χωρίς να έχετε κάποια προϋπηρεσία σε αυτόν. Τελικά, τι πρέπει να κάνει κάποιος για να φτάσει στην επιτυχία, σε ένα «άγνωστο» πεδίο;

Στην αρχή ήταν σίγουρα σαν να ανακαλύπτουμε έναν νέο κόσμο από την αρχή. Παίρνει χρόνο να καταλάβει κανείς τους άτυπους και τυπικούς “κανόνες” ενός κλάδου με τον οποίο δεν είχε σχέση στο παρελθόν. Χρειάζεται ενδελεχές ψάξιμο και έμπιστους ανθρώπους που στην αρχή θα σε βοηθήσουν να λύσεις τις απορίες σου -και είναι πολλές.

Το να κάνεις ερωτήσεις για όλα όσα δεν ξέρεις είναι ίσως το πιο σημαντικό, και αυτό που θα σε βοηθήσει να αποφύγεις λάθη στην αρχή της πορείας της εταιρείας σου.

2—Πως προέκυψε η ιδέα για την startup σας και πως ακριβώς λειτουργεί;

Η ιδέα προέκυψε μέσα από την αγάπη μας για τα ταξίδια και μέσω κάποιων καλών φίλων που μας επισκέφτηκαν από το εξωτερικό. Θέλοντας να διαμορφώσουμε ένα πρωτότυπο και ιδιαίτερο πρόγραμμα για την επίσκεψή τους, συνειδητοποιήσαμε ότι υπάρχει μεγάλος χώρος για δημιουργία “φρέσκων” υπηρεσιών στον τουρισμό. Θελήσαμε να δημιουργήσουμε εμπειρίες για τον επισκέπτη που θα τον κάνουν να νιώσει για λίγο…Έλληνας! Έτσι, προέκυψε το όνομα και το αντικείμενο της Greeking.me. Πέρα από την ιδέα, βέβαια, δουλέψαμε πολύ και είχαμε το…”μικρόβιο”.  Θέλαμε πολύ να δημιουργήσουμε κάτι από το μηδέν.  Τρία χρόνια μετά, η Greeking.me προσφέρει θεματικές και tailor-made τουριστικές υπηρεσίες, τόσο στην Αθήνα, όσο και σε άλλες περιοχές στην Ελλάδα. Στόχος μας είναι ο επισκέπτης να έρθει σε επαφή με τον πολιτισμό, την ιστορία και τη γαστρονομία της χώρας μας μέσα από έναν δημιουργικό τρόπο, που να ταιριάζει στις ανάγκες του. Οι επισκέπτες μπορούν να “κλείσουν” την εμπειρία που θέλουν να συμμετάσχουν, ή να διαμορφώσουν ένα tailor-made πρόγραμμα διακοπών μέσα από την πλατφόρμα μας. Ταυτόχρονα, έχουμε συνεργασία με αρκετούς travel agents και tour operators από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

3—Με βάση τα όσα έχετε δει, ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στο ελληνικό startup οικοσύστημα;

Η έλλειψη κατεύθυνσης, σε όλα τα επίπεδα. Από την έλλειψη της τριβής με την επιχειρηματικότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέχρι τον καταιγισμό πληροφορίας τα τελευταία χρόνια που έχει οδηγήσει στο να γίνει η startup “της μόδας”.  Το θέμα δεν είναι να ακούγεται η νεανική/καινοτόμος επιχειρηματικότητα γιατί “ακούγεται ωραία”.

Ο σκοπός της δημιουργίας νέων εταιρειών είναι να παράγουν αξία για τις ίδιες και τους πελάτες τους, αλλά και να καταφέρουν να γίνουν βιώσιμες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Στο γενικότερο “βουητό” για την επιχειρηματικότητα, αυτό πολλές φορές ξεχνιέται. Πόσες από τις νέες ιδέες που φιλοδοξούν να γίνουν εταιρείες πράγματι γίνονται και λειτουργούν μετά από έναν χρόνο; Και ποιος ευθύνεται για αυτό; Οι ιδρυτές που τα παράτησαν; Η δύσκολη πρόσβαση στη χρηματοδότηση και το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον;  Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. Και εμείς «εκκολαφθήκαμε» μέσα στο egg της Eurobank, ένα πρόγραμμα που μας έδωσε πάρα πολλά εφόδια και καταπληκτικές εμπειρίες. Πέρα από  την ιδιωτική πρωτοβουλία, χρειάζεται μια κεντρική πολιτική που να διοχετεύεται σε έμπρακτες οικονομικές διευκολύνσεις, φοροελαφρύνσεις, και δικτύωση των νέων εταιρειών με τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας.

4—Ένα project σαν το δικό σας, λογικά δουλεύει σε φουλ ρυθμούς το καλοκαίρι. Τι γίνεται τους μη τουριστικούς μήνες και πως καταφέρνει να συντηρείται;

Είναι αλήθεια ότι υπάρχει πτωτική τάση τους χειμερινούς μήνες σε σχέση με το καλοκαίρι. Τα καλά νέα είναι ότι η “σεζόν” έχει επιμηκυνθεί σημαντικά, αφού πια από τον Μάρτιο έως τα τέλη Οκτώβρη η ταξιδιωτική κίνηση είναι πολύ ικανοποιητική. Τον περσινό χειμώνα -ακόμα και την περίοδο των Χριστουγέννων- φιλοξενήσαμε αρκετούς ταξιδιώτες από το εξωτερικό που έκαναν τις διακοπές τους. Η Αθήνα πρέπει τα επόμενα χρόνια να γίνει ένας all-year-round προορισμός και πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρει.

5—Ακούμε συνεχώς για αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα και για ρεκόρ που σπάνε. Σύμφωνα με την εικόνα που έχετε, ποια είναι τα δεδομένα φέτος το καλοκαίρι;

Όλα δείχνουν ότι θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για τον τουρισμό στην Ελλάδα. Είναι νωρίς ακόμα, αλλά πιστεύουμε ότι τα φετινά νούμερα θα είναι αρκετά ανεβασμένα σε σχέση με πέρσι, που ήταν επίσης μια εξαιρετική χρονιά για τον εισερχόμενο τουρισμό. Προτεραιότητα έχει τώρα να αυξηθεί η τουριστική σεζόν, να γίνουν στοχευμένες δράσεις προώθησης νέων προορισμών και να βελτιωθούν κάποια “κακώς κείμενα” που δημιουργούν κακές εντυπώσεις και προβλήματα. Πολλοί αρχαιολογικοί χώροι, για παράδειγμα, υπολειτουργούν ή έχουν πολύ ανελαστικό ωράριο, λόγω έλλειψης προσωπικού φύλαξης. Αν θέλουμε να υποδεχτούμε ακόμα περισσότερους επισκέπτες στο μέλλον, θα πρέπει η πολιτεία να κοιτάξει πιο προσεκτικά τέτοια βασικά θέματα.

6—Από την στιγμή που ξεκινήσατε το project σας μέχρι σήμερα, ποια είναι η Νο1 στιγμή που σας έχει παραμείνει αξέχαστη; Ίσως κάποια ιστορία ή κάποιο περιστατικό σχετικό με την πλατφόρμα σας.

Είναι πάρα πολλές! Τεράστια συγκίνηση ήταν όταν υποδεχτήκαμε τους πρώτους μας πελάτες. Ήμασταν πάρα πολύ αγχωμένοι, πιστεύαμε ότι κάτι θα πάει στραβά στο πρόγραμμα που είχαμε διαμορφώσει, ήμασταν μαζί τους όλη την ώρα! Τελικά όλα πήγαν υπέροχα! Ακόμα και σήμερα είμαστε φίλοι στο Facebook και έχουμε συχνή επικοινωνία.

Η μεγαλύτερη επιβράβευση της προσπάθειάς μας είναι οι ανθρώπινες σχέσεις που χτίζονται με τους πελάτες, και έτσι ξέρουμε ότι κάτι κάνουμε καλά.

7—Σε τι φάση βρίσκεται η startup σας αυτή τη στιγμή και ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια σας;

Πέρσι φιλοξενήσαμε 2,500 επισκέπτες από το εξωτερικό και στόχος μας είναι φέτος να τους διπλασιάσουμε. Ταυτόχρονα, θέλουμε σταδιακά να προσφέρουμε υπηρεσίες σε περισσότερες περιοχές εκτός Αθήνας, με απώτερο στόχο να έχουμε παρουσία και ένα δυνατό δίκτυο συνεργατών σε όλη την Ελλάδα. Δοκιμάζουμε και απορρίπτουμε συνεχώς νέες ιδέες, θέλουμε να μεγαλώσουμε περισσότερο την ομάδα μας, και να μην σταματήσουμε να δουλεύουμε με όρεξη και ανοιχτό μυαλό απέναντι στις προκλήσεις.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × 2 =