αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΟ Δημήτρης Τσουκαλάς παραιτήθηκε από την δουλειά του και έχτισε το δικό του Branding Agency. Τώρα εξηγεί πως είναι να κάνεις μία τέτοια αλλαγή

Ο Δημήτρης Τσουκαλάς παραιτήθηκε από την δουλειά του και έχτισε το δικό του Branding Agency. Τώρα εξηγεί πως είναι να κάνεις μία τέτοια αλλαγή

Τελικά πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να αφήσεις πίσω την «σίγουρη» δουλειά σου ως υπάλληλος και να ξεκινήσεις μία επιχείρηση; Ο Δημήτρης Τσουκαλάς το έκανε. Σήμερα έχει το δικό του Branding Agency, TS Design Studio. Ξεκίνησε μάλιστα την επιχειρηματική προσπάθεια του παράλληλα με την πρωινή δουλειά του. Κάτι που δεν ήταν εύκολο.

«Ξεκίνησα να ψάχνω δικούς μου πελάτες παράλληλα με την δουλειά μου και να τους δουλεύω το απόγευμα που γύρναγα σπίτι. Έβγαλα κάρτες, έφτιαξα ιστοσελίδα, έπαιρνα τηλέφωνα, έστελνα emails, έκλεινα ραντεβού. Πολλοί δεν έδωσαν θετική απάντηση αλλά δεν ήταν λίγοι και αυτοί που έδειξαν ενδιαφέρον.Ήταν δύσκολη περίοδος γιατί ο χρόνος μου ήταν πολύ περιορισμένος σε συνδυασμό με την 8ωρη εργασία μου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά να μπαίνω στο αμάξι όταν σχολούσα και προσπαθούσα στα 30 λεπτά του γυρισμού να κάνω όσα περισσότερα τηλεφωνήματα μπορούσα» θυμάται.

Ο ίδιος μιλά σήμερα στο It’s Possible και περιγράφει όλη την διαδρομή του, τι του έλεγαν φίλοι και γνωστοί όταν αποφάσισε να κάνει το μεγάλο pivot, ενώ παραθέτει και τις υπηρεσίες που παρέχει αυτή την στιγμή μέσα από το δημιουργικό γραφείο του.

Πως πήρατε την απόφαση να αφήσετε πίσω την δουλειά ως υπάλληλος, και να ανοίξετε την δική σας επιχείρηση;

Στην περίπτωση μου δεν ήταν ακριβώς απόφαση αλλά στόχος. Για την ακρίβεια μελετημένος στόχος με υπομονή χρόνων. Εκτός από την Γραφιστική έχω και δεύτερες σπουδές στην Διοίκηση Επιχειρήσεων κάτι που μου «φύτεψε» το μικρόβιο της επιχειρηματικής σκέψης και με γοήτευσε ο σύνθετος τρόπος που μια επιχείρηση λειτουργεί.  Προσαρμοστικότητα & Αντίληψη. Αυτά θεωρώ είναι τα δύο βασικά χαρακτηριστικά ενός επιχειρηματία και ενός γραφίστα.

Κι αυτό γιατί ένας γραφίστας καλείται να μπει στην θέση του κάθε επιχειρηματία-πελάτη του, να καταλάβει τις ανάγκες του ώστε να σχεδιάσει την οπτική επικοινωνία του εκάστοτε brand δίνοντας αξία αποσκοπώντας στην αύξηση των κερδών.

Όταν ξεκίνησα, είχα ακούσει ότι οι σπουδές δίνουν θεωρητική γνώση και ότι στην δουλειά πρακτικά μαθαίνεις πολύ σημαντικά πράγματα. Έτσι αποφάσισα να ξεκινήσω κατά την διάρκεια των σπουδών μου κιόλας να εργάζομαι στο χώρο της γραφιστικής.

Προσωπικά πάντα επιδίωκα την εξέλιξη σε ότι έκανα και όταν αντιλαμβανόμουν ότι η θέση μου σε μια εταιρεία δεν είχε να μου προσφέρει περισσότερες γνώσεις ή καλύτερο μισθό ήταν καιρός για να ψάξω την επόμενη εταιρεία ώστε να προσπαθήσω να ανέβω κι άλλο σε εμπειρίες και γνώσεις.

Αυτό συνέβη και στη τελευταία εταιρεία όπου ειχα μια καλή θέση αλλά ένιωθα στάσιμος, δεν κέρδιζα κάποια ουσιαστική καινούργια γνώση μιας και τα projects ήταν πολύ συγκεκριμένα. Αυτή την φορά ξεκίνησα να ψάχνω δικούς μου πελάτες παράλληλα με την δουλειά μου και να τους δουλεύω το απόγευμα που γύρναγα σπίτι. Έβγαλα κάρτες, έφτιαξα ιστοσελίδα, έπαιρνα τηλέφωνα, έστελνα emails, έκλεινα ραντεβού. Πολλοί δεν έδωσαν θετική απάντηση αλλά δεν ήταν λίγοι και αυτοί που έδειξαν ενδιαφέρον.

Ήταν δύσκολη περίοδος γιατί ο χρόνος μου ήταν πολύ περιορισμένος σε συνδυασμό με την 8ωρη εργασία μου. Θυμάμαι χαρακτηριστικά να μπαινω στο αμάξι όταν σχολούσα και προσπαθούσα στα 30 λεπτά του γυρισμού να κάνω όσα περισσότερα τηλεφωνήματα μπορούσα.

Σίγουρα πέρα από την εμπειρία της ίδιας της δουλειάς πιστεύω βοήθησε πολύ ότι είμαι επικοινωνιακός.  Το αποτέλεσμα ήταν ότι μέσα σε 2 χρόνια κατάφερα να δημιουργήσω το δικό μου πελατολόγιο που αυξανόταν με δυναμικό ρυθμό. Έτσι πήρα την μεγάλη απόφαση να σταματήσω επίσημα την 8ωρη εργασία μου.

Βρήκα έναν χώρο στον Πειραιά (που αγαπώ ιδιαίτερα) σε κεντρικό σημείο, δίπλα στην στάση μετρό Δημοτικό Θέατρο το ανακαίνισα και εκεί στέγασα το δημιουργικό γραφείο TS Design Studio.

Βλέποντας όλα τα δεδομένα αυτά τα χρόνια, τι επιλέγετε στο κλασικό ερώτημα Επιχειρηματικότητα VS Εργασία ως υπάλληλος;

Αν μπορείς να είσαι ήρεμος σε ένα ασταθές περιβάλλον, επιλέγω ξεκάθαρα επιχειρηματικότητα. Το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι ΔΕΝ υπάρχει όριο για το που μπορείς να φτάσεις και ο χρόνος σου (σε σύγκριση με την μισθωτή εργασία) πραγματικά ανταμείβεται (αν πετύχει φυσικά).

Όλοι μας έχουμε τον ίδιο χρόνο, 24 ώρες. Οπότε αν θες να επιδιώξεις να βγάλεις περισσότερα χρήματα πρέπει να κάνεις πιο παραγωγικές τις ώρες που διαθέτεις. Μια σταθερή 8ωρη εργασία είναι πολύ δεσμευτική για κάτι τέτοιο θεωρώ.

Κάτι εξίσου σημαντικό στην επιλογή της Επιχειρηματικότητας είναι ότι δημιουργείς κάτι που μπορεί να μείνει στον χρόνο και είναι δικό σου.

Έχεις τον πλήρη έλεγχο και ευθύνη για να κάνεις αυτό που θες με τον τρόπο που θεωρείς εσύ σωστό. Ο κόπος σου και η αξία της δουλειάς σου δεν μεταφράζεται απλά με ένα νούμερο σε εναν τραπεζικό λογαριασμό στο τέλος του μήνα αλλά με σχέσεις εμπιστοσύνης που είναι ιδιοκτησία αποκλειστικά δικιά σου και του πελάτη σου.

Τέλος, πολύ σημαντικό πιστεύω πριν κάποιος ξεκινήσει κάτι δικό του να έχει εργαστεί αρκετά πάνω σε αυτό που θέλει να κάνει ως υπάλληλος. Βλέπω πολλούς χωρίς εργασιακή εμπειρία να θέλουν να ξεκινήσουν κάτι έτσι γενικά και αόριστα χωρίς ουσιαστικό πλάνο και εμπειρία, αυτό είναι σίγουρη καταστροφή.

Ποια ήταν τα πρώτα σχόλια που ακούσατε από φίλους και γνωστούς, όταν τους είπατε ότι θέλετε να ξεκινήσετε κάτι δικό σας;

Όπως ανέφερα και στην αρχή το να ξεκινήσω κάτι δικό μου ήταν κάτι που το είχα στο μυαλό μου χρόνια οπότε όταν βρισκόμουν σε μια παρέα με φίλους ή συγγενείς μοιραζόμουν τις σκέψεις μου σχετικά με τα επιχειρηματικά.

Ομολογώ ότι αν δεν ήξερα ακριβώς τι θέλω να κάνω και είχα αμφιβολίες πολύ πιθανόν να είχα απογοητευθεί και να μην έπαιρνα τις ίδιες αποφάσεις από αυτά που άκουγα.

Υπήρξαν πολλοί που μου είπαν τα κλασικά: «Θα αφήσεις μια σίγουρη δουλειά για να κάνεις κάτι που δεν είναι σίγουρο αν θα βγει ο μήνας;»

«Πάς για τα πολλά και θα χάσεις και τα λίγα» και άλλα πολλά.

Στον ιδιωτικό τομέα θεωρώ δεν υπάρχει τίποτα σίγουρο και μόνιμο. Μια επιχείρηση μπορεί να κλείσει, μπορεί να αλλάξει ιδιοκτήτη, να γίνουν μειώσεις, να υπάρξει κακό κλίμα κλπ. Οποτε δεν μου εγγυάται κανεις ότι δεν μπορώ να βρεθώ άνεργος. Ακόμα κι αν η επιχείρηση φαίνεται πολλά υποσχόμενη για φαντάσου μετά από 20 χρόνια για παράδειγμα να βρεθείς άνεργος και να είσαι άνω των 50; Δεν είναι καλύτερο να έχεις παλέψει να δημιουργήσεις κάτι δικό σου;

Θέλει καλό φιλτράρισμα όταν ακούς γνώμες από πολλούς ανθρώπους και σημασία δεν έχει αν συμφωνούν ή διαφωνούν γιατί όλοι μπορεί να πουν κάτι χρήσιμο το θέμα είναι από ποιούς τις ακούς.

Τέλος όσο κλισέ κι αν ακουστεί, τεράστιο ρόλο στην ψυχολογία μου έπαιξε η γυναίκα μου που με στήριξε σε όλες μου τις αποφάσεις.

Τι υπηρεσίες παρέχετε αυτή την στιγμή;

Το TS Design Studio παρέχει υπηρεσίες design υψηλής αισθητικής και αγκαλιάζει τις επιχειρήσεις στις ανάγκες προβολής τους. Συγκεκριμένα οι 3 πυλώνες που δραστηριοποιούμαστε είναι: Branding design για σχεδιασμό εταιρικής ταυτότητας, λογότυπο, packaging, καταλόγους κλπ. Με επιλογή υλικών και επιμέλεια εκτυπώσεων. Web design για σχεδιασμό custom ιστοσελίδων & e-shops. Architecture design για ανακαινίσεις και διαμόρφωση χώρων.

Οι 3 αυτόι πυλώνες ήρθαν ως ανάγκη μιας και είδαμε οτι οι πελάτες μας χρειάζονταν τελικά έναν συνεργάτη με τον οποίο θα έχουν πολύ καλή επικοινωνία ωστε να αντιληφθεί τις ανάγκες και τους στόχους της επιχείρησης και να μπορέσει να είναι υπεύθυνος για το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα γνωρίζοντας τις απαιτήσεις  & διατηρώντας την ταυτότητα του εκάστοτε brand.

Όπως μπορεί να δει κάποιος, το εταιρικό website σας έχει και Αγγλική έκδοση. Υπάρχουν πελάτες που σας βρίσκουν και από το εξωτερικό; Παρόλο που η έδρα σας είναι στον Πειραιά.

Η αγγλική έκδοση της ιστοσελίδας μου έχει φέρει ξενόγλωσσους πελάτες που ζούν μόνιμα ή εποχιακά στην Ελλάδα.

Για να προσελκύσεις πελάτες από το εξωτερικό είναι κάτι σύνθετο, και θεωρώ οτι σε αυτή τη προσπάθεια είναι σημαντική η τοποθεσία, το seo, οι οργανικές αναζητήσεις και επισκέψεις ακόμη και η απόκτηση διεθνών βραβείων.

Σε κάθε περίπτωση η υπαρξη αγγλικής εκδοχής στις ιστοσελίδες είναι απαραίτητη γιατί εκτός απο την ευκολία να μάθει κάποιος από το εξωτερικό την επιχείρησή σου στοχευμένα ή μη, άλλο τόσο σημαντικό είναι να επικοινωνήσεις τις υπηρεσίες σου σε ξενόγλωσσους υποψήφιους πελάτες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve − four =