αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ Νανώ Παπαϊωάννου είναι μία copywriter που βγάζει χρήματα από το δωμάτιο του σπιτιού της

Η Νανώ Παπαϊωάννου είναι μία copywriter που βγάζει χρήματα από το δωμάτιο του σπιτιού της

Μέσα στην περίοδο της πανδημίας αποφάσισε να μπει στο μονοπάτι του freelancing. Ξεκινώντας από το δωμάτιο του σπιτιού τους. Άλλωστε, στην εποχή μας μπορείς να ξεκινήσεις από οπουδήποτε, χρησιμοποιώντας ένα laptop. Σήμερα η Νανώ Παπαϊωάννου είναι copywriter με περισσότερους από 30 πελάτες σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Και σίγουρα δεν θα ήθελε να γυρίσει πίσω στο μοντέλο του υπαλλήλου. «Προσωπικά δεν θα άλλαζα με τίποτα την ελευθερία του να δουλεύεις από όπου και όποτε θέλεις, έχοντας μόνο ένα laptop και μια καλή σύνδεση στο Internet. Το freelancing παρέχει μεγάλη ευελιξία, αυτονομία, αλλά και μεγάλες προοπτικές για προσωπική εξέλιξη. Ο κόσμος αναπτύσσεται διαρκώς και οι ευκαιρίες είναι αμέτρητες» εξηγεί η ίδια στο It’s Possible.

Στη συνέντευξη της, εξηγεί πως ξεκίνησαν όλα, τι υπηρεσίες παρέχει σήμερα, αλλά και πως είναι η καθημερινότητα της δουλεύοντας με αυτόν τον τρόπο.

Για να πιάσουμε την ιστορία από την αρχή, πώς φτάσατε να ξεκινήσετε το δικό σας business project από το σπίτι σας;

Το ταξίδι ξεκινάει πριν μια 10ετία σχεδόν. Ούσα απόφοιτη Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας και έχοντας αποκτήσει online το Master μου στη Διδακτική & Διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας από το University of York, ξεκίνησα να αρθρογραφώ σε ένα blog ιατρικής φύσης, το οποίο απέδιδε πολύ. Πάντα ήμουν καλή στο γράψιμο, το αγαπούσα πολύ. Τα άρθρα που έγραφα εμφανίζονταν στα google searches κι άρχισα να ψάχνω περισσότερα γύρω από αυτό. Μου γεννήθηκε, έτσι, το μικρόβιο να αναπτυχθώ στο χώρο του marketing. Παρακολούθησα πολυάριθμα courses (online και δια ζώσης) γύρω από digital marketing, seo τεχνικές, content marketing, ενώ ξεκίνησα να δουλεύω για κάποια agencies, τα οποία ήταν μεγάλο σχολείο για εμένα.

Σύντομα αντιλήφθηκα το κενό της αγοράς για καλό content -και δη αγγλικό. The rest is history. Εν μέσω κορονοϊού πήρα τη μεγάλη απόφαση να επιχειρήσω το δικό μου project, την copyartist.gr.

Μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια έχω κρατήσει τις παλιές μου συνεργασίες, ενώ μετράω ήδη περισσότερους από 30 πελάτες σε Ελλάδα και εξωτερικό, με one-off ή long-term συνεργασίες.

Φτάνοντας στο σήμερα, τι υπηρεσίες παρέχετε; Και πώς έχετε αναπτυχθεί σε όλα τα επίπεδα;

Το βασικό πεδίο μου είναι η κειμενογράφηση, γνωστή στο χώρο και ως copywriting. Γράφω κείμενα για websites, παράγω mottos, αρθρογραφώ για blogs κάθε είδους (ενημερωτικά, ψυχαγωγικά, για e-shops και υπηρεσίες), παράγω storyboards για marketing videos, δελτία τύπου, αλλά και κείμενα για posts σε social media με λεπτομερή στρατηγική για κάθε brand. Όλα αυτά, από την πρώτη επικοινωνία με τον πελάτη έως και την τιμολόγηση, γίνονται αποκλειστικά online, κυριολεκτικά από τον καναπέ του σπιτιού μου. Η ανάπτυξη, όμως, δεν σταματάει ποτέ. Το copywriting θέλει πολύ διάβασμα, προετοιμασία, έρευνα, αλλά και skills που αφορούν στην οργάνωση και επικοινωνία. Γι’ αυτό δεν σταματάω ποτέ να παρακολουθώ τα εργαλεία, αλλά και τα trends στο εξωτερικό και να εφαρμόζω όσα περισσότερα μπορώ στη δουλειά μου.

Κάποιος/α θα ρωτήσει: Αν ξεκινήσω κάτι από το μηδέν, πώς θα βρω τους πρώτους πελάτες μου και πώς θα κάνω γενικότερα γνωστή τη δουλειά μου; Τι κινήσεις κάνατε εσείς;

Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να φτιάξω το δικό μου website για να δείξω το portfolio μου. Παράλληλα, είμαι αρκετά ενεργή στα social media, κυρίως στο LinkedIn, όπου προβάλλω τη δουλειά μου όσο περισσότερο μπορώ, ενώ δικτυώνομαι με άλλους content marketers, αλλά και πιθανούς νέους πελάτες. Φυσικά δεν μπορώ να παραλείψω το word of mouth. Ένας ευχαριστημένος πελάτης είναι πάντα η καλύτερη διαφήμιση. Τέλος, ήμουν αρκετά τυχερή γιατί πλέον διδάσκω σε ένα από τα γνωστότερα digital marketing courses στην Ελλάδα, το οποίο με φέρνει σε επαφή με νέα άτομα που μπορώ τόσο να κατευθύνω, όσο και να εξελίξω μέσα από νέες συνεργασίες.

Εάν κάποιος είναι στην αρχή, θα συμβούλευα σίγουρα να ξεκινήσει από γνωστούς και να εφαρμόσει εμπειρικά όσα μαθαίνει. Αυτό θα βοηθήσει στο να χτίσει ένα πρώτο portfolio και να αναδείξει τη δουλειά του.

Πώς είναι η καθημερινότητα όταν δουλεύει κάποιος από το σπίτι και πώς αυτό συνδυάζεται με την προσωπική ζωή και ενδεχομένως με άλλα πρόσωπα που διαμένουν στον ίδιο χώρο;

Για μια full-time μαμά με 2 παιδιά είναι μια εξαιρετικά μεγάλη πρόκληση. Είναι σχεδόν αδύνατο να συγκεντρωθείς πάντοτε όταν το θέλεις. Πολύ συχνά το πρωινό περνάει κάνοντας δεκάδες άλλα πράγματα, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται η δουλειά σε απογευματινές ή βραδινές ώρες. Όποιος έχει οικογένεια ξέρει καλά τι σημαίνει αυτό. Έχω συμμετάσχει σε meetings όσο περιμένω έξω από ένα γήπεδο tennis, έχω στείλει δεκάδες email από το κινητό έξω από μια αίθουσα πιάνου κι έχω καταγράψει δεκάδες ιδέες μαγειρεύοντας παράλληλα αργά το βράδυ. Υπάρχει, ωστόσο, μια πολύ καλή συνεργασία στο σπίτι και πάντα καλή διάθεση απ’ όλους, πράγμα που με βοηθάει πολύ.

Μετά από όλα όσα έχετε δει, τι απαντάτε στο δίλημμα: Δουλειά ως υπάλληλος με σταθερό μισθό VS freelancer;

Ξεκάθαρα το δεύτερο. Η δουλειά ως υπάλληλος είναι εξαιρετική για το ξεκίνημα, με στόχο κυρίως την εμπειρία. Συνήθως, όμως, εμπεριέχει αρκετή στασιμότητα και τον κίνδυνο να βγάζεις… «λάντζα» για τρίτους.

Προσωπικά δεν θα άλλαζα με τίποτα την ελευθερία του να δουλεύεις από όπου και όποτε θέλεις, έχοντας μόνο ένα laptop και μια καλή σύνδεση στο Internet. Το freelancing παρέχει μεγάλη ευελιξία, αυτονομία, αλλά και μεγάλες προοπτικές για προσωπική εξέλιξη. Ο κόσμος αναπτύσσεται διαρκώς και οι ευκαιρίες είναι αμέτρητες. Μη διστάσετε να κάνετε τη δική σας δουλειά και να δώσετε το δικό σας προσωπικό στίγμα στην αγορά. It’s all possible.

Αν όχι τώρα, τότε πότε;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × 2 =