αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣHouseID: Η πλατφόρμα που σε βοηθά να αγοράσεις έπιπλα από γνωστά και άγνωστα μαγαζιά της Αθήνας

HouseID: Η πλατφόρμα που σε βοηθά να αγοράσεις έπιπλα από γνωστά και άγνωστα μαγαζιά της Αθήνας

Τρεις άνθρωποι, τρεις διαφορετικές πόλεις, και μια πλατφόρμα που θέλει να κάνει πιο εύκολη την ζωή όσων αγοράζουν έπιπλα ή αξεσουάρ σπιτιού. Το HouseID θέλει να καινοτομήσει σε ένα πεδίο -αυτό του επίπλου και του design- το οποίο ήταν μάλλον «απαρχαιωμένο» στην Ελλάδα.

Αλλά τι κάνει αυτή η ιδιαίτερη πλατφόρμα; Το It’s Possible συνάντησε τους συνιδρυτές Γιώργο Φωτόπουλο και Νάντια Μητροκανέλου και μας μίλησαν για όλο το story μέχρι εδώ. Ενώ στην συζήτηση συμμετέχει και η Πηγή Δανιηλίδη, η οποία κάνει την πρακτικής της στην συγκεκριμένη startup και περιγράφει το πως βιώνει όλη αυτή την εμπειρία.

Πως δημιουργήθηκε η ομάδα;

Γιώργος: Ουσιαστικά δεν έγινε σε μια στιγμή. Δεν υπήρχε δηλαδή ένα «aha moment» που να είπαμε «αυτή είναι μια φανταστική ιδέα, ας ξεκινήσουμε». Ήταν ένα πρόβλημα που βιώναμε ο καθένας από τη δική του σκοπιά για μια περίοδο: Οι συνιδρύτριες, Νάντια και Αγγελική, που ασχολούνται με την διακόσμηση εσωτερικών χώρων προσπαθούσαν να βρουν έπιπλα και αντικείμενα στην Αθήνα, και δεν μπορούσαν. Η όλη διαδικασία ήταν πολύ χρονοβόρα αφού έπρεπε να ψάχνουν το κάθε μαγαζί ξεχωριστά και να παίρνουν τηλέφωνο.

Νάντια: Σπαταλούσαμε πολύ χρόνο για να βρούμε καλά προϊόντα στην τιμή που θέλουμε. Ενώ δεν βρίσκαμε και νέους designers- αφού είχαν σαφώς μικρότερη προβολή. Τέτοιους σχεδιαστές προωθούμε πολύ τώρα μέσα από την πλατφόρμα μας.

Γιώργος: Δεν υπήρχε λοιπόν μια πλατφόρμα που θα κάνει τα πράγματα πιο απλά, και θα σε βγάλει από τον κόπο του να πας από κατάστημα σε κατάστημα για να βγεις τα έπιπλα που θες. Κάπως έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το HouseID.

Ξεκινήσατε την πλατφόρμα σας ενώ βρισκόσασταν σε 3 διαφορετικές πόλεις (Ρώμη, Αθήνα, Τρίκαλα). Πως καταφέρατε να δουλέψετε και να συγχρονιστείτε με αυτό τον τρόπο;

Γιώργος: Όντως στην αρχή ήμασταν σε 3 διαφορετικές πόλεις. Χρησιμοποιούσαμε Slack, email, τηλέφωνο και όλα τα τεχνολογικά εργαλεία για να επικοινωνούμε και να δουλεύουμε. Ήταν τρελό αυτό που γινόταν. Το μεγαλύτερο challenge σε αυτό το μοντέλο, είναι να μεταφέρεις μια «δύσκολη αλήθεια» σε έναν συνεργάτη σου εξ αποστάσεως. Μπορεί δηλαδή αυτό που θα του πεις να φανεί πιο άκομψο από ότι αν το συζήταγες μαζί του από κοντά. Το καλό είναι ότι μάθαμε να δουλεύουμε με αυτόν τον remote τρόπο, και τώρα όπου κι αν είμαστε συνεργαζόμαστε πολύ καλά.

Νάντια: Αν θες να δουλέψεις με αυτό τον τρόπο χρειάζεται πρόγραμμα νομίζω. Και χρειάζεται καταμερισμός εργασίας. Εμείς θυμάμαι είχαμε ο καθένας κάποια tasks που έπρεπε να ολοκληρώσουμε ανά εβδομάδα. Ήταν επίσης πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα εβδομαδιαίο meeting- εκεί μαζεύαμε όλοι τις σκέψεις μας και συζητούσαμε τις όποιες ιδέες.

Τι ακριβώς κάνει η πλατφόρμα σας με απλά λόγια;

Γιώργος: Ας υποθέσουμε ότι κάποιος ψάχνει φωτιστικά. Πάει λοιπόν στην κατηγορία «φωτιστικά» που έχουμε στην πλατφόρμα, βλέπει τι προϊόντα υπάρχουν τώρα στην Αθήνα, με τιμές, και στην συνέχεια μπορεί να επιλέξει το φωτιστικό που θέλει και να δει σε ποιο κατάστημα βρίσκεται. Μπορεί επίσης να ανακατευθυνθεί στο site του καταστήματος. Είναι όλα μαζεμένα σε μια πλατφόρμα. Έτσι ο χρήστης δεν χρειάζεται να ψάξει σε 10 sites ή να ψάχνει στο Google Search. Να σημειώσουμε ότι μέσα από το HouseID δεν γίνονται συναλλαγές. Ο χρήστης βρίσκει αυτό που θέλει, και μετά το αγοράζει από το κατάστημα.

Πηγή: Το σημαντικό είναι ότι το προϊόν που βλέπεις στην πλατφόρμα μας, είναι ακριβώς αυτό που υπάρχει και στο κατάστημα. Άμεσα διαθέσιμο. Δεν πρόκειται για εμπορεύματα που μπορεί να βρίσκονται σε κάποια αποθήκη, όπως βλέπουμε πολλές φορές στα sites σύγκρισης τιμών.

Σωστά κάνετε και το επισημαίνετε αυτό, αλλά εσείς σαν πλατφόρμα πως διασφαλίζετε ότι αυτό που βλέπει ο χρήστης είναι άμεσα διαθέσιμο στο κατάστημα και φυσικά είναι ακριβώς το ίδιο προϊόν με το εικονιζόμενο;

Γιώργος: Αρχικά γίνεται ένα φιλτράρισμα των καταστημάτων από εμάς. Κάνουμε κάποια meetings με τον άνθρωπο που έχει το εκάστοτε κατάστημα, πριν μπει στην πλατφόρμα. Και φυσικά πάμε και βλέπουμε από κοντά τα μαγαζιά. Στην συνέχεια το κάθε κατάστημα έχει την δική του σελίδα στο διαχειριστικό μας σύστημα, και ανεβάζει το υλικό που θέλει.

Είχατε περιπτώσεις καταστημάτων στις οποίες να απογοητευτήκατε; Να διαπιστώσατε, δηλαδή, ότι δεν είναι και πολύ καλοί επαγγελματίες

Νάντια: Εμείς όπως είπαμε κάνουμε συναντήσεις με τους σχεδιαστές και τους ανθρώπους που έχουν τα καταστήματα, πριν μπουν στην πλατφόρμα μας. Με κάποιους μάλιστα δημιουργούμε και φιλικές σχέσεις. Δεν μπορούμε να πούμε ότι έχουμε απογοητεύει από κάποιον. Ωστόσο, υπάρχει κάποιες φορές μια δυσκολία στην ανανέωση των προϊόντων. Δηλαδή, κάποιοι θέλουν να επικοινωνούν συνέχεια μαζί μας και θέλουν να ανανεώνουν συνεχώς τα προϊόντα που προβάλουν μέσα από την πλατφόρμα μας, ενώ κάποιοι άλλοι δυστυχώς είναι πιο «στάσιμοι». Είναι επίσης αλήθεια, ότι κάποιοι καταστηματάρχες χρειάζονται μια εκπαίδευση για να καταλάβουν το πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις την δύναμη του ίντερνετ και να προβληθείς σε ένα στοχευμένο κοινό.

Μέσα από το HouseID μπορείς να προσελκύσεις πελάτες σε μια εβδομάδα, επειδή ανέβασες μια φωτογραφία. Εκεί είναι η μεγάλη ευκαιρία για τους καταστηματάρχες, αλλά και για εμάς σαν πλατφόρμα.

Όλη αυτή η κινητικότητα που έχει δημιουργηθεί λόγω του Airbnb και του τουρισμού, με πολλά σπίτια να ανακαινίζονται, είναι κάτι που σας ευνοεί και εσάς; Είναι ένα καλό timing;

Γιώργος. Είμαστε πολύ τυχεροί. Αν τα συζητάγαμε πριν από 6 χρόνια, θα ήταν πολύ διαφορετικά τα δεδομένα. Τώρα είναι το σωστό timing για εμάς, με όλο αυτό το τοπίο που έχει δημιουργηθεί. Από την μια ο χώρος θέλει innovation, και από την άλλη οι συνθήκες φαίνεται ότι το επιτρέπουν.

Νάντια: Πριν από 6 χρόνια δεν ξέρω και εμείς αν θα το κάναμε. Θέλω να πω ότι «διαβάζουμε» και λίγο την εποχή μας. Βλέπουμε τις δυνατότητες που υπάρχουν και αποφασίζουμε αν θα ξεκινήσουμε κάτι ή όχι.

Γιώργος: Μια φράση που λέω πάντα, είναι ότι πρέπει να έχεις το μυαλό σου στα σύννεφα και τα πόδια σου να πατούν στη Γη. Αυτή είναι η καλύτερη συμβουλή που έχω πάρει ποτέ, για να φτιάξω ένα καινοτόμο προϊόν.

Πως υποδέχτηκαν την πλατφόρμα σας οι χρήστες, και κυρίως πως καταφέρατε να πείσετε τα καταστήματα να μπουν σε αυτή; Ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις;

Νάντια: Όταν ξεκινήσαμε να προσεγγίζουμε τα καταστήματα, η πλατφόρμα δεν ήταν καν Online. Πηγαίναμε πόρτα- πόρτα. Μπορεί το πρώτο βλέμμα να ήταν λίγο πιο καχύποπτο, ωστόσο μόλις τους εξηγούσαμε τι ακριβώς θέλουμε να κάνουμε, αμέσως γίνονταν πολύ θετικοί. Επίσης τους κερδίζαμε όταν ανοίγαμε το laptop και δείχναμε το προσχέδιο της πλατφόρμας μας. Έβλεπαν, δηλαδή, κάτι που τους άρεσε. Προφανώς έπαιξε ρόλο ότι και εμείς ήμασταν προσιτοί απέναντι τους, ενώ αυτό που τους προσφέραμε ήταν δωρεάν.

Γιώργος: Είναι λογικό όταν ανοίγει την πόρτα του γραφείου σου ένας άγνωστος και μπαίνει μέσα, να είσαι αρχικά καχύποπτος. Αυτό που είδα όμως, ήταν ότι καταφέρναμε να τους πείσουμε γρήγορα, όταν τους εξηγούσαμε ότι θέλουμε να προβάλλουμε τα καλύτερα καταστήματα της πόλης. Σε ότι αφορά τους χρήστες, νιώθουμε ότι το έχουν αγκαλιάσει. Παίρνουμε πολλά μηνύματα στο Linkedin ή στο Facebook που μας λένε το πόσο εύκολη έχει γίνει η ζωή τους, με το εργαλείο που έχουμε φτιάξει. Μας κάνουν επίσης ερωτήσεις και μας ζητάνε συμβουλές. Βλέπουμε δηλαδή μια ανάγκη για διάδραση.

Εσείς ξεκινήσατε το project με δικά σας κεφάλαια ή λάβατε κάποια εξωτερική χρηματοδότηση; Και ποια είναι τα γενικότερα πλάνα σας πάνω σε αυτό το θέμα

Γιώργος: Έχουμε ξεκινήσει με τις δικές μας δυνάμεις. Ότι έχουμε κάνει, έχει γίνει με δικά μας κεφάλαια. Υπάρχουν βέβαια Φορείς που μας έχουν βοηθήσει στην πορεία, όπως το Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών μέσω της θερμοκοιτίδας ΘΕΑ. Επίσης μας έχει βοηθήσει το Egg. Ενώ έχουμε κερδίσει και σε κάποιους διαγωνισμούς που μας έχουν δώσει μια προβολή και χρηματικά έπαθλα.

Νάντια: Είναι αλήθεια ότι θέλουμε να πάμε όσο πιο μακριά μπορούμε με δικές μας δυνάμεις. Και ήδη εγώ είμαι πολύ περήφανη για ό,τι έχουμε καταφέρει. Νομίζω ότι μας αρέσουν τα σταθερά βήματα. Από εκεί και πέρα αν υπάρξει και μια πρόταση για εξωτερική χρηματοδότηση, είναι κάτι που θα το συζητήσουμε.

Τώρα θέλω να ρωτήσω και την Πηγή Δανιηλίδη που κάνει την πρακτική της: Πως είναι να κάνει κάποιος την πρακτική του σε μια startup;

Πηγή: Εμένα ήταν η πρώτη μου επαφή με startups γενικότερα. Το είχα ακούσει σαν όρο, αλλά ποτέ δεν είχα ασχοληθεί ενεργά. Εγώ έχω κάνει σπουδές Καλών Τεχνών στα Γιάννενα. Τώρα κάνω master στο Digital Communication.

Νομίζω ότι έχω πάρει πάρα πολλά πράγματα στους 5 μήνες που κάνω την πρακτική μου. Και το βλέπω και σε σύγκριση με άλλα παιδιά στην σχολή μου. Πολλά από τα πράγματα που μαθαίνουμε στην σχολή, εγώ τα ξέρω ήδη γιατί τα έχω κάνει στην πράξη. Αυτό που παίζει βέβαια σημαντικό ρόλο είναι να «κουμπώσεις» καλά και με την ομάδα. Κάτι που στην περίπτωση μου έγινε.

Επίσης μέσα σε μια startup έχεις την ευκαιρία σαν πρακτικάριος να είσαι πιο ελεύθερος και να λες κάποιες ιδέες σου. Εγώ στην HouseID ανέλαβα ουσιαστικά ένα project μόνη μου. Βρίσκω μαγαζιά, καφετέριες και μπαρ που έχουν παρόμοια αισθητική με την σελίδα μας, και πάω και τους παίρνω μίνι συνεντεύξεις.

Όπως έχετε πει παλιότερα,  ένας από τους στόχους σας είναι μέσα στα επόμενα 5 χρόνια να επεκταθείτε σε 5 ακόμα πρωτεύουσες, πέρα από την Αθήνα. Θέλω να ρωτήσω αν είναι εύκολο αυτό και αν έχετε κάποια πιο συγκεκριμένα σχέδια πλέον να μας πείτε

Γιώργος: Αυτή τη στιγμή έχουμε πολλές σκέψεις. Και νομίζω η πρώτη μας προτεραιότητα είναι το πως θα τα καταφέρουμε στην Αθήνα. Σίγουρα θέλουμε να πάμε και σε άλλες πόλεις στο εξωτερικό μέσα στην επόμενη 5ετια. Σε αυτή τη φάση δεν μπορούμε να πούμε ποιες θα είναι αυτές οι πόλεις, νιώθω ότι είναι λίγο νωρίς. Επίσης η δική μου εκτίμηση είναι ότι χρειάζεται μια εξωτερική χρηματοδότηση για να γίνουν τέτοιες επεκτάσεις.

Νάντια: Θέλουμε να προσφέρουμε όσο το δυνατόν καλύτερες υπηρεσίες. Και στα καταστήματα αλλά και στους χρήστες. Αυτό που κοιτάμε πρώτα είναι να φτιάξουμε ένα ολοκληρωμένο προϊόν και μετά θα δούμε τα επόμενα βήματα. Φυσικά κάθε πόλη χρειάζεται μια προσαρμογή,  οπότε όταν έρθει αυτή η στιγμή θα το εξετάσουμε πιο αναλυτικά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × 3 =