αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑHarvard Business Review: Πως να αντιμετωπίσεις το αφεντικό σου αν δεν σε συμπαθεί

Harvard Business Review: Πως να αντιμετωπίσεις το αφεντικό σου αν δεν σε συμπαθεί

Κάποια στιγμή στην καριέρα σας, είναι πιθανό να πέσετε σε έναν εργοδότη/ μάνατζερ που δεν σας συμπαθεί. ‘Η δεν φαίνεται να εντυπωσιάζεται από τις ικανότητες σας.

Τέτοια αφεντικά δεν φαίνεται να σας εμπιστεύονται ή να τους αρέσει να συνεργάζονται μαζί σας. Και ακόμη και το ιστορικό της εξαιρετικής απόδοσης στη δουλειά δεν φαίνεται να βοηθά. Το αφεντικό σε βλέπει απλά ως ακατάλληλο για την θέση.

Σε αυτήν την περίπτωση, εάν δεν ενεργήσετε νωρίς για να διορθώσετε αυτήν την αρνητική αντίληψη, είναι σχεδόν αδύνατο να κάνετε ένα comeback. Από τη στιγμή που σε στοχεύουν ως πρόβλημα ή λένε ότι δεν ταιριάζεις στην ομάδα, στη συνέχεια θα είναι δύσκολο για το αφεντικό σου να δει την καλή δουλειά που κάνεις. Πως πρέπει να κινηθείς λοιπόν; Εδώ είναι μερικές κινήσεις, όπως τις παραθέτει το Harvard Business Review.

Ψάξτε για προειδοποιητικά σημάδια

Ποια είναι τα προειδοποιητικά σημάδια μιας διαφαινόμενης ασυμφωνίας με το αφεντικό; Να τι θα παρατηρήσετε: Αν αρχίσουν να χάνουν την εμπιστοσύνη τους σε εσάς, θα γίνουν πολύ αυστηροί στην καθοδήγησή τους— μπορεί να πουν, «Βεβαιώσου ότι κάνεις τα x, y και z καθώς ολοκληρώνεις αυτό το έργο». ‘Η «Θέλω να έρχεσαι πέντε λεπτά νωρίτερα σε κάθε συνάντηση από εδώ και πέρα». Θα αρχίσει να σε ελέγχει πιο συχνά για να δει πως προχωράς τις εργασίες.

Εάν λάβετε αρνητική κριτική απόδοσης, πιθανότατα είστε κοντά στο να απολυθείτε.

Ενεργήστε γρήγορα

Δώστε προσοχή στην πρώτη φορά που η καθοδήγηση του αφεντικού είναι πολύ ρυθμιστική ή πιο αναλυτική από ό,τι περιμένατε. Εξακολουθείτε να βρίσκεστε σε αυτό που ονομάζουμε «ζώνη συγχώρεσης», που σημαίνει ότι μπορείτε να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη του μέσω γρήγορων διορθωτικών ενεργειών. Ρωτήστε αν υπήρξε κάτι που κάνατε πρόσφατα που προκάλεσε τα σχόλιά του. Ζητήστε του να εξηγήσει τι θα έκανε διαφορετικά σε αυτήν την περίπτωση. Ακούστε προσεκτικά.

Προσαρμόστε τη ροή της εργασίας σας για να ανταποκριθείτε στις προσδοκίες του και φροντίστε να επιδείξετε, με τρόπους που είναι ιδιαίτερα ορατοί σε αυτόν, τις νέες σας συμπεριφορές ή την αυξημένη έμφαση που δίνετε στις προτεραιότητές του.

Κατανοήστε τις προτεραιότητες του αφεντικού σας

Ποια είναι λοιπόν η πιο πιθανή αιτία; Συνήθως ξεκινά με ένα γεγονός. Πιθανότατα να πατήσετε ένα από τα… «καυτά κουμπιά» του αφεντικού σας – τις κρίσιμες προτεραιότητες απόδοσης ή τον τρόπο δουλειάς. Για ένα αφεντικό, ίσως δεν ξοδέψατε αρκετό χρόνο με τους διανομείς της εταιρείας. Για άλλον, ίσως πετύχατε τον στόχο εσόδων, αλλά περίμενε να τον ξεπεράσετε. Ίσως έφτασες στη συνάντησή με δέκα λεπτά καθυστέρηση χωρίς μια καλή δικαιολογία ή να τους το πεις εκ των προτέρων – κάτι που θεωρούν ένδειξη ασέβειας. Ή ίσως ήθελαν μια απλή μονοσέλιδη συνοπτική αναφορά, αλλά εσείς παραδώσατε μια παρουσίαση είκοσι σελίδων – και το ερμήνευσαν ως ένδειξη ότι δεν άκουσες ή, χειρότερα, ότι δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τις ασήμαντες λεπτομέρειες. Ίσως απλώς να μην τον ενημερώσατε για ένα σημαντικό σύνολο γεγονότων που εκτυλίσσονταν και τον ξάφνιασε.

Μόλις αρχίσετε να εργάζεστε με ένα νέο αφεντικό, μία από τις προτεραιότητές σας θα πρέπει να είναι να κατανοήσετε τα «κουμπιά» του. Ιδανικά, θα πρέπει να ρωτήσετε ευθέως: Ποιες είναι οι απόλυτες προτεραιότητές σας για τις επιδόσεις σας και τις δικές μου; Ποια κριτήρια πρέπει να λαμβάνω πάντα υπόψη στις αποφάσεις μου; Όσον αφορά το στυλ, θα πρέπει να ρωτήσετε: Πώς θα προτιμούσατε να συνεργαστώ μαζί σας; Τι πρέπει να αποφύγω να κάνω που θα σας ενοχλούσε πραγματικά; Μάθετε πώς θα προτιμούσαν να συνεργάζονται μαζί σας, όπως πόσο συχνά πρέπει να συναντιέστε εσείς οι δύο, αν προτιμούν επίσημες ή ανεπίσημες συναντήσεις, εάν πρέπει να είστε πάντα προσβάσιμοι μέσω email και κινητού τηλεφώνου και πώς θα μετρήσουν την απόδοσή σας.

Παρακολουθήστε τις μη λεκτικές ενδείξεις του αφεντικού σας

Φυσικά, δεν μπορεί κάθε αφεντικό να μεταφέρει αυτό που είναι σημαντικό για αυτόν. Έτσι, εκτός από το να ρωτάτε απευθείας, παρακολουθήστε τις ενέργειές του στις συναντήσεις. Παρατηρήστε τι τον ενοχλεί. Παρατηρήστε τι επαινεί. Δείτε ποια άτομα ακούνε «μπράβο» και αναρωτηθείτε τι είναι αυτό που βρίσκει το αφεντικό τόσο ελκυστικό σε αυτά.

Ζήτα feedback. Τα αφεντικά που εστιάζουν περισσότερο στην ανάπτυξη συνήθως θα σας δώσουν συγκεκριμένη καθοδήγηση σχετικά με το τι θέλουν να δουν από εσάς. Τα αναποτελεσματικά αφεντικά μπορεί όχι. Εκεί θα πρέπει να δώσετε πολύ μεγαλύτερη προσοχή στη μη λεκτική συμπεριφορά τους για αυτή την ανατροφοδότηση.

Αλλά αν δεν ρωτήσετε απευθείας, το αφεντικό σας συνήθως δεν θα σας πει την πρώτη φορά που θα ενεργοποιήσετε… ένα hot button. Μπορεί να υποθέσουν ότι ήταν ακούσιο από την πλευρά σας, αλλά τώρα είστε ενήμεροι. Τη δεύτερη φορά που θα το ενεργοποιήσετε, ωστόσο, το αφεντικό θα αρχίσει να αμφιβάλλει για εσάς. Σίγουρα μέχρι την τρίτη φορά, θα ακούσετε… νέα τους. Αλλά σε αυτό το σημείο, αναγνωρίζεστε πλέον ως πρόβλημα στο μυαλό τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

10 + 2 =