αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέρασαν 2 χρόνια από τότε που πάτησα το κουμπί | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Πέρασαν 2 χρόνια από τότε που πάτησα το κουμπί | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Είναι αλήθεια ότι ο χρόνος περνά πολύ γρήγορα. Σε τέτοιο βαθμό, που αρκετές φορές δεν το συνειδητοποιούμε. Δεν θα μπορούσαν τα δεδομένα να είναι διαφορετικά και στην περίπτωση του It’s Possible. Πέρασαν κιόλας 2 χρόνια από τότε που πάτησα το κουμπί, στο δωμάτιο του σπιτιού μου, και το site βγήκε στον ιντερνετικό αέρα. Με το συναρπαστικό ταξίδι να συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Μπορεί πλέον οι αριθμοί να δείχνουν ότι πρόκειται για ένα site που «πάει καλά», ωστόσο γυρίζοντας τον χρόνο πίσω αξίζει να σημειώσω το εξής: Λίγοι ήταν αρχικά αυτοί που πίστευαν ότι το It’s Possible θα πετύχει.

Οι περισσότεροι πόνταραν στην αποτυχία. Αυτό είχα δει τότε, στις συζητήσεις που είχα κάνει με φίλους, συναδέλφους ή ανθρώπους της αγοράς. Υπήρχαν και εξαιρέσεις φυσικά, αλλά οι περισσότεροι ήταν απαισιόδοξοι. Κάποιοι έλεγαν ότι δεν είναι καλοί καιροί για νέα media, κάποιοι άλλοι τόνιζαν ότι «τέτοια sites υπάρχουν ήδη» άρα γιατί να φτιαχτεί ένα ακόμα, ενώ υπήρχαν και εκείνοι που απορούσαν το πως μπορεί να «τρέξει» ένα ενημερωτικό site έχοντας από πίσω μόνο ένα άτομο, σε ότι αφορά το περιερχόμενο.

Ανάμεσα στις συζητήσεις και τις συναντήσεις που είχα κάνει την περίοδο λίγο πριν βγει το It’s Possible στον «αέρα», δεν θα ξεχάσω το εξής: Μια συζήτηση που είχα κάνει με στελέχη ελληνικής τράπεζας, οι οποίοι λίγο- πολύ μου είχαν πει: «Μα καλά, θέλεις να φτιάξεις site για μόλις 3.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα; Τόσοι ασχολούνται με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα». Και όταν τους ρώτησα πως είναι τόσο σίγουροι για τον συγκεκριμένο αριθμό, μου είχαν απαντήσει: «Έχουμε κάνει έρευνες εμείς και ξέρουμε».

Δεν ξέρω πόσοι ασχολούνται με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα στην χώρα μας. Δεν τους έχω μετρήσει. Ούτε έχω κάποια σχετική έρευνα στα χέρια μου. Σε κάθε περίπτωση όμως, εκείνα τα τραπεζικά στελέχη δεν μπορούσα να καταλάβουν κάτι (το οποίο κι άλλοι δεν καταλάβαιναν): Ότι η καινοτόμος επιχειρηματικότητα και οι startups, μπορούν να «αγγίξουν» ένα μεγάλο κομμάτι από το ευρύ κοινό. Δεν ενδιαφέρουν μόνο τους σκληροπυρηνικούς και τους εξειδικευμένους.

Ναι, οι startups μπορούν να είναι mainstream.

Σήμερα, μόλις 2 χρόνια μετά, αυτό έχει γίνει αρκετά πιο ξεκάθαρο. Βλέπουμε mainstream sites να ασχολούνται με startups, καινοτομίες και ανθρώπους που έχουν φτιάξει κάποιο δικό τους project. Και πολύ καλά κάνουν. Βλέπουμε mainstream τηλεοπτικές εκπομπές να ασχολούνται εκτενώς. Και πολύ καλά κάνουν. Όλοι αυτοί βοηθούν έτσι ώστε το «μήνυμα» να φτάσει σε όσα περισσότερα μάτια και αυτιά γίνεται.

Αυτός ήταν και ο στόχος του It’s Possible από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του. Να φτάσει το «μήνυμα» σε πολλούς, και όχι να «εγκλωβιστούμε» μέσα σε ένα δωμάτιο 10 ατόμων. Στόχος ήταν να δημιουργήσει μια «μεγάλη συζήτηση» στην οποία όλοι έχουν θέση. Οι νέοι επιχειρηματίες, οι παλαιότεροι, οι startuppers, εκείνοι που έχουν ένα project σε κάποιο μεγάλο αστικό κέντρο ή εκείνοι που έχουν ξεκινήσει στην επαρχία. Μέσα στην συζήτηση έχουν θέση ακόμα και οι YouTubers ή οι Bloggers. Έχουν θέση όλοι όσοι έχουν ξεκινήσει ένα δικό τους εγχείρημα. Ο οποιοσδήποτε έχει να πει μια ενδιαφέρουσα ιστορία.

Κάτι που επίσης με έχει κάνει χαρούμενο, είναι ότι το It’s Possible έχει καταφέρει να μαζέψει ένα μεγάλο γυναικείο κοινό. Όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα από την επίσημη Facebook Page μας, σχεδόν 5 στους 10 χρήστες είναι γυναίκες. Ένα ποσοστό εντυπωσιακό, αν σκεφτεί κανείς ότι στα περισσότερα επιχειρηματικά events, 8 στους 10 παρευρισκόμενους είναι άντρες.

Φυσικά μέσα σε αυτά τα 2 χρόνια δεν υπήρχαν μόνο επιτυχίες. Υπήρξαν και λάθη, αστοχίες και πράγματα που σίγουρα θα μπορούσαν να είχαν γίνει καλύτερα. Αλλά έτσι είναι η ζωή. Όσο προχωράμε μαθαίνουμε, δοκιμάζουμε, προσαρμοζόμαστε.

Μιας και μιλάμε για «προσαρμογή», είναι χρήσιμο να πούμε κάτι ακόμα. Διότι η συγκεκριμένη λέξη είναι λίγο παρεξηγημένη. Το It’s Possible μπορεί να έκανε κάποιες τροποποιήσεις, βελτιώσεις ή προσαρμογές στην διάρκεια της διαδρομής, αλλά είχε και κάτι επίσης σημαντικό: Είχε «κόκκινες γραμμές». Οι οποίες έχουν παραμείνει μέχρι και σήμερα. Ποιες είναι αυτές:

1- Ένα site ανοιχτό σε όλους

2- Όχι πληρωμένα- μάρκετινγκ άρθρα

3- Κανείς να μην εργάζεται αμισθί για το αυτό

4- Να είναι «υπογεγραμμένο» site

Στόχος, όπως είπαμε, ήταν να δημιουργηθεί μια «μεγάλη συζήτηση». Σε αυτή έχουν θέση όλοι όσοι έχουν ξεκινήσει ένα δικό τους project ή έχουν μια ενδιαφέρουσα ιστορία να πουν. Είναι χαρακτηριστικό, ότι πολλές από τις συνεντεύξεις που βλέπετε κατά καιρούς (συνολικά 178 συνεντεύξεις), έγιναν επειδή οι πρωταγωνιστές, μας έστειλαν απλά ένα email.

Παράλληλα, το site έχει επιλέξει να μην φιλοξενεί πληρωμένα άρθρα και συνεντεύξεις. ‘Η sponsored posts όπως τα ονομάζουν στην γλώσσα του μάρκετινγκ. Οτιδήποτε βλέπετε στο It’s Possible είναι αληθινό. Και στόχος είναι να παραμείνει έτσι για πάντα.

Επίσης, παρά το γεγονός ότι αρκετοί έχουν προσφερθεί κατά καιρούς, κανείς δεν εργάζεται αμισθί για το It’s Possible. Μόνο ο ιδρυτής, για όσο και όταν χρειάζεται. Φυσικά, το site είναι πάντα υπογεγραμμένο. Στην κατηγορία «επικοινωνία» μπορείτε να δείτε το ποιος το διαχειρίζεται. Ενώ πολλά από τα άρθρα –ειδικά τα επικριτικά- είναι επίσης υπογεγραμμένα.

Ας δούμε και τους αριθμούς. Τελικά, αξίζει κάποιος να φτιάξει ένα site «για μόλις 3.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα»; Οι αριθμοί είναι πολύ μεγαλύτεροι. Πλέον το It’s Possible έχει καταφέρει να προσελκύει πάνω από 66.000 μοναδικούς αναγνώστες τον μήνα και 155.000 προβολές σελίδας (εδώ η επισκεψιμότητα του Αυγούστου 2018). Με ανοδική τάση. Όσο για τον συνολικό αριθμό των ανθρώπων που έχουν διαβάσει το site αυτά τα 2 χρόνια; Είχαμε 719.343 μοναδικούς αναγνώστες και 2.423.799 προβολές σελίδας, σύμφωνα με τα στοιχεία των Google Analytics.

Και τώρα, ποια είναι τα πλάνα και οι σκέψεις για το μέλλον; Θα γράψω αυτό που είχα γράψει και στο αντίστοιχο άρθρο για τα 1α «γενέθλια» του site: Στόχος είναι το It’s Possible να πολλαπλασιάσει την επισκεψιμότητα του και να βάλει ακόμα περισσότερους ανθρώπους στην συζήτηση. Το ακόμα πιο σημαντικό όμως, είναι να μην «αλλοιωθεί» μέσα σε όλη αυτή τη διαδρομή.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

ten − four =