αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΔύο αδέρφια ξεκίνησαν την δική τους τεχνολογική εταιρεία στη Θεσσαλονίκη. Και έχουν πελάτες έως τις ΗΠΑ

Δύο αδέρφια ξεκίνησαν την δική τους τεχνολογική εταιρεία στη Θεσσαλονίκη. Και έχουν πελάτες έως τις ΗΠΑ

Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει μια τεχνολογική εταιρεία που ξεκινά από την Ελλάδα; Μπορεί να φτάσει παντού, σε όλο τον πλανήτη, είναι η απάντηση. Δύο αδέρφια, οι Γιώργος Κανέλλης (26 ετών) και Άγγελος Κανέλλης (23 ετών) πήραν την απόφαση να ξεκινήσουν την δική τους εταιρεία ανάπτυξης λογισμικών στην Θεσσαλονίκη. Σήμερα η Kanellis Development Labs έχει πελάτες έως την Σουηδία και τις ΗΠΑ.

Τα δύο αδέρφια μιλούν στο It’s Possible για το πως πήραν την απόφαση να ξεκινήσουν κάτι δικό τους, πως μπορεί κάποιος να βρει πελάτες σε διεθνές επίπεδο, ενώ περιγράφουν και το πως είναι η καθημερινότητα τους σήμερα έχοντας μπει στο μονοπάτι της επιχειρηματικότητας.

Με τι ασχολούσασταν επαγγελματικά πριν και πως πήρατε την απόφαση να ξεκινήσετε την δική σας τεχνολογική εταιρία;

Γ: Η επαγγελματική μου καριέρα ξεκίνησε πριν περίπου 6,5 χρόνια, καθώς ξεκίνησα από τα 19 μου μόλις χρόνια, να εργάζομαι ως software engineer σε διάφορες εταιρίες σε Ελλάδα, Πολωνία και Σουηδία. Οι εμπειρίες που απέκτησα αυτά τα χρόνια, τόσο σε επαγγελματικό αλλά και προσωπικό επίπεδο ήταν αμέτρητες. Παρόλα αυτά, είχα συνεχώς την αίσθηση ότι ήθελα να δημιουργήσω κάτι «δικό μου». Κάτι για το οποίο θα ήμουν πλήρως υπεύθυνος και κάτι που θα μπορούσα να καθοδηγήσω, ακολουθώντας τις καλύτερες πρακτικές και κατευθυντήριες γραμμές του τομέα. Πάντα είχα το όνειρο να δημιουργήσω μια ισχυρή ομάδα με ειδικούς που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους πελάτες μας να φτάσουν στον ιδανικό τους στόχο – όποιος κι αν ήταν αυτός. Έτσι, μετά από προσεκτική σκέψη και προετοιμασία, πήρα την απόφαση να πάρω το ρίσκο και να ξεκινήσω τη δική μου επιχείρηση. Ήταν μια απόφαση που δεν προήλθε εν μία νυκτί, αλλά από μια σταθερή πίστη στις δυνατότητές μου και το πάθος μου να φέρω στην πράξη το όραμά μου. Και τώρα, με την ίδρυση της KDL, αισθάνομαι ότι έχω κάνει το πρώτο βήμα προς την υλοποίηση αυτού του ονείρου.

Α: Η επαγγελματική μου πορεία ξεκίνησε στην Kanellis Development Labs αμέσως μετά τη λήψη του πτυχίου μου στο Marketing και την εμβάθυνση στον τομέα του Digital Marketing μέσω μιας σειράς εξειδικευμένων digital σεμιναρίων. Η θέση μου στο τομέα του Μάρκετινγκ στην KDL ήταν και παραμένει για μένα μια σημαντική πρόκληση, καθώς βρέθηκα στη θέση να αντιμετωπίζω μόνος μου πρωτόγνωρες δυσκολίες και εμπόδια, χωρίς κάποιον να με καθοδηγεί ή να μου παρέχει απαντήσεις. Ωστόσο, πιστεύω ακράδαντα ότι η προσωπική εμπειρία αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό τρόπο μάθησης. Η ανάγκη να ανακαλύψεις μόνος έναν ολόκληρο κόσμο γνώσεων και δεξιοτήτων είναι μια διαδικασία με πολλές δυσκολίες, που σε δοκιμάζει, αλλά ταυτόχρονα σε εξελίσσει. Η διαδικασία αυτή γίνεται ακόμη πιο συναρπαστική όταν έχεις κάτι προσωπικό στο οποίο επενδύεις, καθώς γνωρίζεις ότι οι προσπάθειές σου θα έχουν άμεση ανταπόδοση. Συμμετέχοντας στην KDL, είδα την τέλεια ευκαιρία να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με τον Γιώργο συνδιάζοντας τις γνώσεις μας στον προγραμματισμό και το μάρκετινγκ. Αυτή η συνεργασία συμβολίζει την ενωμένη προσπάθειά μας να προσφέρουμε καινοτομία στον τεχνολογικό κόσμο, ενώνοντας τις δεξιότητες και τις εξειδικεύσεις μας.

Πόσο εύκολο είναι να ξεκινήσει κάποιος; Και σε πόσο χρονικό διάστημα μπορεί να έχει αξιοσημείωτα έσοδα που να είναι αρκετά για να ζει από αυτό;

Γ και Α: Η έναρξη μιας επιχείρησης είναι μια διαδικασία που μπορεί να διαφέρει σε πολυπλοκότητα ανάλογα με πολλούς παράγοντες, όπως τον τομέα, την αγορά, τις διαθέσιμες πηγές και την ατομική εμπειρία. Στην αρχή, είναι σημαντικό να υπάρχει μια καλά σχεδιασμένη επιχειρηματική ιδέα, ένα λεπτομερές σχέδιο δράσης και να η κατάλληλη ψυχική προετοιμασία για απρόσμενες προκλήσεις (οι οποίες είναι πολλές).

Όσον αφορά το χρονικό διάστημα για να αρχίσει μια επιχείρηση να παράγει αξιοσημείωτα έσοδα, αυτό είναι ακόμα πιο μεταβλητό. Κάποιες επιχειρήσεις μπορεί να βιώσουν γρήγορη ανάπτυξη και να γίνουν κερδοφόρες σε λίγους μήνες, ενώ άλλες μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να σταθεροποιήσουν τα έσοδά τους. Σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν αυτό το διάστημα περιλαμβάνουν το τμήμα της αγοράς που υπάρχει ως στόχος, την αποδοτικότητα των διαδικασιών επιχείρησης, την απόδοση του μάρκετινγκ και των πωλήσεων αλλά και τον ανταγωνισμό φυσικά.

Από την δική μας πλευρά, προσπαθούμε να έχουμε ρεαλιστικές προσδοκίες και να είμαστε έτοιμοι για μια μακροπρόθεσμη δέσμευση. Εξάλλου γνωρίζουμε πως η επιτυχία δεν έρχεται από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά απαιτεί σκληρή δουλειά, αφοσίωση και συνεχή προσαρμογή στις αλλαγές της αγοράς – πόσο μάλλον στο τομέα της τεχνολογίας, όπου οι αλλαγές λαμβάνουν μέρος καθημερινά.

Μέχρι ποιες χώρες έχετε κλείσει πελάτες; Και πως μπορεί κάποιος να βρει πελάτες στο εξωτερικό; Τι γρήγορες συμβουλές θα δίνατε εσείς.

Γ και Α: Το πελατολόγιό μας περιλαμβάνει μια ποικιλία χωρών, με παρουσίες σε χώρες όπως η Σουηδία, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, η Αγγλία, η Κύπρος και φυσικά η Ελλάδα. Ωστόσο ανυπομονούμε και στοχεύουμε να εισέλθουμε σύντομα σε νέες αγορές, εμπλουτίζοντας την παρουσία μας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η διαδικασία εύρεσης πελατών στο εξωτερικό εξαρτάται σημαντικά από τη φύση και την ποιότητα αυτού που προσφέρει η κάθε εταιρία. Η τακτική που ακολουθήσαμε στην KDL ήταν να δοκιμάσουμε πολλούς και διαφορετικούς τρόπους και να αναλύσουμε στατιστικά δεδομένα για να κατανοήσουμε ποιες προσεγγίσεις είναι πιο αποδοτικές για εμάς. Υπάρχουν όμως και κάποια κοινά βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν, όπως η δημιουργία ενός επαγγελματικού και αξιόλογου website, το οποίο διαθέτει αναφορές σε ποικίλα case studies της εταιρίας, καθώς θεωρούμε ότι λειτουργεί ως η «ψηφιακή βιτρίνα» της. Επίσης, ο ορθός συντονισμός του SEO, καθώς και η καθημερινή ενεργή συμμετοχή σε πολλαπλές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι ζωτικής σημασίας. Έπειτα πολύ χρήσιμα είναι διαφημιστικά εργαλεία όπως το LinkedIn Sales Navigator, καθώς και διάφορα analytical tools όπως το Google Analytics, που μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα τις χώρες και το κοινό στο οποίο θα πρέπει να απευθυνθούμε.

Πως έχει διαμορφωθεί πλέον το πρόγραμμα σας και τελικά τι ελεύθερος χρόνος μένει;

Γ και Α: Με την ίδρυση και διαχείριση της δικής μας εταιρείας, το πρόγραμμά μας έχει γίνει πιο γεμάτο και απαιτητικό. Οι ημέρες μας κατανέμονται σε διαχείριση έργων, συναντήσεις με πελάτες, συνεργασία με την ομάδα μας και σχεδιασμό μελλοντικών στρατηγικών. Παρ’ όλα αυτά, κάνουμε συνειδητή προσπάθεια να διατηρούμε μια ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικού χρόνου.

Ο ελεύθερος χρόνος μας είναι περιορισμένος, αλλά παραμένει πολύτιμος. Συνήθως τον αφιερώνουμε στην ξεκούραση και την ποιοτική συναναστροφή με φίλους και οικογένεια. Θεωρούμε σημαντικό να διατηρούμε αυτές τις στιγμές «αποσύνδεσης», καθώς μας παρέχουν την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στην εργασιακή καθημερινότητα.

Για κάποιον που δεν γνωρίζει, σήμερα τι υπηρεσίες παρέχει η εταιρία σας;

Γ και Α: Η Kanellis Development Labs (KDL), ακολουθεί πιστά το σλόγκαν της, “Μετατρέποντας την πολυπλοκότητα σε απλότητα”, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα καινοτόμων υπηρεσιών που στοχεύουν στη μεταμόρφωση των επιχειρήσεων μέσω της τεχνολογίας. Με έμφαση στην καινοτομία και την ικανοποίηση του πελάτη, αξιοποιούμε τις ικανότητες μας για να προσφέρουμε λύσεις όπως:

  • Mobile Applications (Εφαρμογές για κινητά)
  • Functional Prototype Development (Ανάπτυξη λειτουργικών πρωτοτύπων)
  • Custom Integrations (Προσαρμοσμένες ενσωματώσεις λογισμικών)
  • Business Specific Software (Επιχειρησιακό λογισμικό)
  • Internet-of-Things Applications (Εφαρμογές Internet-of-Things)
  • Software Modernization (Εκσυγχρονισμός λογισμικού)
  • Augmented & Virtual Reality (Επαυξημένη & Εικονική Πραγματικότητα)
  • Cloud Infrastructure (Στήσιμο Υποδομής Cloud)
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × three =