αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε στρατηγικές που εφαρμόζουν οι άνθρωποι που είναι καλοί στο να λένε «όχι»

Πέντε στρατηγικές που εφαρμόζουν οι άνθρωποι που είναι καλοί στο να λένε «όχι»

Έχουμε ξανά μιλήσει για την σημασία των «όχι» στη ζωή μας. Ο Steve Jobs πίστευε ότι η επιτυχία έρχεται μέσα από τα «όχι». Τα «όχι» σου δίνουν το περιθώριο να μην κάνεις πράγματα που δεν θες, ενώ παράλληλα σου ανοίγουν χώρο για να εστιάσεις στα σημαντικά. Δεν μπορείς να τα κάνεις όλα ταυτόχρονα. Μόνο αν πεις κάποια «όχι» θα μπορέσεις να επικεντρωθείς εκεί που πρέπει, θα είσαι αποτελεσματικός και θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να φτάσεις σε μια μεγάλη επιτυχία.

Όταν λέμε όχι, παίρνουμε τον έλεγχο της ζωής μας. Μας ξαναβάζει στη θέση του οδηγού και μας αφήνει να ζήσουμε τη ζωή που θέλουμε να ζήσουμε. Όταν μαθαίνουμε να λέμε όχι στους άλλους σε κοινωνικές καταστάσεις, μαθαίνουμε και πώς να λέμε όχι στον εαυτό μας. Αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να είμαστε πιο αυστηροί με τον εαυτό μας και να γίνουμε πολύ πιο αποτελεσματικοί στη δουλειά και στους προσωπικούς στόχους.

Αλλά δεν είναι πάντα εύκολο. Δεν μας διδάσκουν συχνά για τη σημασία του να λέμε «όχι» – μια λέξη με 3 γράμματα που έχει τη δύναμη να μεταδώσει στους άλλους ότι εκτιμάτε τον εαυτό σας, τον χρόνο σας και τις δυνατότητές σας.

Σε αυτό το άρθρο, θα εξερευνήσουμε τις συνήθειες των ατόμων που είναι ικανά να λένε «όχι»- και πώς μπορείτε να ανακτήσετε τη δύναμή σας.

Ζητούν χρόνο για να σκεφτούν ένα αίτημα, αντί να πουν ένα γρήγορο«ναι»

Ένα χαρακτηριστικό των ανθρώπων που είναι καλοί στο να λένε «όχι», είναι η συνήθεια τους να ζητούν χρόνο για να εξετάσουν αιτήματα αντί να συμφωνούν παρορμητικά με αυτά.

Όταν βιάζονται να πάρουν μια τελική απόφαση, μπορεί να παραβλέψουν κρίσιμους παράγοντες όπως οι υπάρχουσες υποχρεώσεις ή η πολυπλοκότητα του έργου.

Πάρε χρόνο για να σκεφτείς κάθε δέσμευση, αίτημα και προθεσμία. Έτσι θα καταφέρεις να διαχειρίζεσαι καλύτερα τον χρόνο και τις ευθύνες σου.

Βελτιώνουν τις διαπραγματευτικές τους δεξιότητες

Οι καλοί διαπραγματευτές έχουν την ικανότητα να λένε «όχι» με τρόπο που δεν προκαλεί τριγμούς. Μπορείς να είσαι καλός και σε αυτό!

Εδώ είναι ένα κόλπο: Αντί να πείτε αμέσως τον τελευταίο σας λόγο, ξεκινήστε με ένα point για το οποίο μπορείτε να συζητήσετε.

Ας φανταστούμε ότι διαπραγματεύεστε την τιμή ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Έχετε κάνει την εργασία σας και γνωρίζετε ότι η αγοραία αξία είναι $5000. Ωστόσο, ο πωλητής ζητά $6000.

Αντί να ξεκινήσετε με το “Η τιμή σας είναι πολύ υψηλή, θα πληρώσω μόνο 5000 $”, που εμφανίζεται ως τελικό τελεσίγραφο, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε μία προσέγγιση που θα φέρει διαπραγμάτευση. Πείτε κάτι σαν, «Έχω κοιτάξει γύρω μου και έχω δει παρόμοια αυτοκίνητα να κοστίζουν περίπου 5000 $. Μπορούμε να διαπραγματευτούμε για την τιμή;».

Με αυτόν τον τρόπο, έχετε ανοίξει μια συζήτηση για την τιμή, χωρίς να ρίξετε την τελική σας προσφορά.

Παρέχουν εναλλακτικές λύσεις

Εάν δεν μπορείτε να εκπληρώσετε άμεσα το αίτημα, ίσως μπορείτε να συνεισφέρετε άλλες πιθανές λύσεις λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες του άλλου ατόμου.

Αυτή είναι μια προληπτική προσέγγιση για τη διατήρηση της δέσμευσης και της καλής θέλησης. Αντί να σας βλέπουν ως κάποιο που απλώς απορρίπτει αιτήματα, μπορείτε να αποδείξετε ότι είστε πλεονέκτημα σε επαγγελματικά περιβάλλοντα όπου η επίλυση προβλημάτων είναι μια πολύτιμη δεξιότητα.

Πρότεινε εναλλακτικές λύσεις, χρονοδιαγράμματα και συνεργάτες. Με αυτόν τον τρόπο, θα δείξεις ότι σέβεσαι τις ανάγκες του άλλου, χωρίς να λες «ναι» σε πράγματα που δεν θες.

Δεν ζητούν συγγνώμη χωρίς λόγο

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να δείχνεις ενσυναίσθηση και να ζητάς άσκοπα συγγνώμη.

Μια κοινή παρανόηση που έχουν πολλοί ενήλικες είναι ότι το να πούμε «όχι» απαιτεί συγγνώμη, αλλά αυτό δεν ισχύει πάντα.

Για παράδειγμα, όταν λέτε, “Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να σας βοηθήσω με αυτό το έργο”, σημαίνει ότι κάνατε κάτι λάθος. Αντίθετα, «Δυστυχώς, δεν μπορώ να βοηθήσω σε αυτό το έργο», αναγνωρίζει την κατάσταση χωρίς να υποδηλώνει ενοχή.

Κοινοποιούν τις προτεραιότητές τους σε άλλους

Το να δίνετε πλαίσιο και να εξηγείτε τις αποφάσεις σας βοηθά τους άλλους να κατανοήσουν τη λογική και το σκεπτικό πίσω από το «όχι» σας.

Όταν ορίζετε τις σαφώς καθορισμένες προτεραιότητές σας, το άλλο μέρος θα μπορεί να δει πού εμπίπτει το αίτημά του σε αυτές, καθιστώντας πιο πιθανό ότι θα σεβαστεί την απόφασή σας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 4 =