αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤο Harvard Business Review παραθέτει μερικούς τρόπους για να διαφωνείς έξυπνα με κάποιον

Το Harvard Business Review παραθέτει μερικούς τρόπους για να διαφωνείς έξυπνα με κάποιον

Ζούμε σε έναν κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα. Κάτι που φαίνεται και στους χώρους εργασίας. Φυσικά, το νέο τοπίο έχει δημιουργήσει νέες συζητήσεις, οι οποίες κάποιες φορές οδηγούν σε διαφωνίες.

Σε πολλές από αυτές τις συζητήσεις, οι ηγέτες συχνά εμπλέκονται σε έντονες διαφωνίες μεταξύ τους που δεν είναι και τόσο παραγωγικές. Ως αποτέλεσμα, φεύγουν από τις συναντήσεις νιώθοντας πληγωμένοι και δυσαρεστημένοι.

Οι διαφωνίες με άτομα των οποίων οι απόψεις ή οι ιδέες διαφέρουν από τις δικές μας είναι συχνές στο χώρο εργασίας. Όταν αντιμετωπίζονται σωστά, οι διαφωνίες οδηγούν σε καλύτερα αποτελέσματα — αλλά συνήθως δεν αντιμετωπίζονται με αυτόν τον τρόπο.

Η νέα έρευνα που παραθέτει το Harvard Business Review, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 2.000 άτομα, προτείνει μερικές ιδέες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα στελέχη υψηλού επιπέδου —και όλοι εμείς— για να διαφωνούν καλύτερα στην εργασία και όχι μόνο.

1. Εστιάστε σε αυτά που έχετε να μάθετε

Οι άνθρωποι μπαίνουν τακτικά σε διαφωνίες με σκοπό να αποδείξουν… πόσο τέλεια είναι η άποψή τους και να πείσουν την άλλη πλευρά. Θέλουν να δείξουν ότι έχουν δίκιο και οι άλλοι είναι λάθος- και είναι έτοιμοι για καυγά. Αν και αυτή είναι μια συνηθισμένη προσέγγιση, δεν παράγει τα αποτελέσματα για τα οποία ελπίζουν οι άνθρωποι.

Όταν οι άνθρωποι προσεγγίζουν τις συγκρούσεις με προθυμία να μάθουν, τα πηγαίνουν καλύτερα. Τι έχεις να μάθεις μέσα σε μία διαφωνία;

2. Μην υποτιμάτε το ενδιαφέρον των άλλων να μάθουν από εσάς

Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι βιώνουν τη σύγκρουση – και το πώς κινούνται τελικά – επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις αντιλήψεις τους για τις σκέψεις και τα συναισθήματα της άλλης πλευράς. Μπορεί να εισέλθετε σε μια συζήτηση νιώθοντας γεμάτοι περιέργεια και ταπεινοί, αλλά παρόλα αυτά να εξαφανιστείτε θυμωμένοι αν δεν αισθάνεστε ότι ο συνομιλητής σας ανταποδίδει. Άλλωστε, χρειάζονται δύο για το… ταγκό. Το πρόβλημα είναι ότι οι άνθρωποι τείνουν να παρερμηνεύουν τις προθέσεις εκείνων με τους οποίους διαφωνούν.

3. Να είστε σαφείς σχετικά με τις προθέσεις σας

Δεδομένης της πιθανής υποτίμησης από τον άλλο της προθυμίας σας να μάθετε, θα πρέπει να είστε πιο άμεσοι και σαφείς σχετικά με τις προθέσεις σας. «Στην έρευνά μας, διαπιστώσαμε ότι χρειάζονται μόνο μερικές προτάσεις για να μεταφέρετε με σαφήνεια και αποτελεσματικότητα την πρόθεσή σας για να μάθετε για την άποψη του ομολόγου σας», λέει το HBR.

Για παράδειγμα, προτού προβάλετε το δικό σας επιχείρημα, μπορείτε να πείτε: «Αυτό είναι ένα σημαντικό θέμα. Είμαι περίεργος να ακούσω τι πιστεύουν οι άνθρωποι που διαφωνούν μαζί μου για αυτό το θέμα». Τότε θα μπορούσατε να κλείσετε τη φράση σας με το εξής: «Αναγνωρίζω ότι δεν το βλέπουν όλοι με τον ίδιο τρόπο και θα ήθελα να καταλάβω καλύτερα από πού προέρχονται τα συμπεράσματα των άλλων».

Όλοι θέλουμε να μας ακούνε και να μας καταλαβαίνουν, ειδικά κατά τη διάρκεια διαφωνιών που θα μπορούσαν να έχουν σημαντικές συνέπειες για τη ζωή μας ή την δουλειά μας. Ωστόσο, μπαίνουμε σε μία σύγκρουση συχνά περιμένοντας να αντιμετωπίσουμε έναν μονόλογο σχετικά με το γιατί οι βαθύτερες απόψεις μας είναι εσφαλμένες. Τέτοιες αρνητικές προσδοκίες, με τη σειρά τους, διαμορφώνουν τη συμπεριφορά μας και, τελικά, τις εμπειρίες μας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one + twelve =