αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε πρακτικές που εφαρμόζουν οι οργανωμένοι άνθρωποι

Πέντε πρακτικές που εφαρμόζουν οι οργανωμένοι άνθρωποι

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι ζωές ορισμένων ανθρώπων είναι σε τέλεια τάξη, ενώ άλλοι ζουν… σε απόλυτο χάος;

Μπορεί να είναι πιο φυσικό σε κάποιους, αλλά υπάρχουν συνήθειες που όσοι από εμάς είμαστε λιγότερο αποτελεσματικοί μπορούμε να υιοθετήσουμε για να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε το οργανωτικό μας κομμάτι.

Εδώ είναι 5 πράγματα που κάνουν οι οργανωμένοι άνθρωποι, συχνά χωρίς καν να το καταλάβουν.

1. Έχουν ρουτίνες

Αλλά το πιο σημαντικό, μένουν σε αυτές. Οι ρουτίνες μπορεί να φαίνονται βαρετές και σα να χαλάνε τη δημιουργικότητα, αλλά δημιουργούν τάξη και προβλεψιμότητα και μας επιτρέπουν να κάνουμε πράγματα σχεδόν στον αυτόματο πιλότο.

Όταν δεν χρειάζεται να σκεφτόμαστε τι κάνουμε, αυτό ελευθερώνει χώρο στον εγκέφαλό μας για άλλα πράγματα, επιτρέποντάς μας να χειριζόμαστε την εργασία και την προσωπική μας ζωή με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.

Οι οργανωμένοι άνθρωποι διατηρούν καλά καθορισμένα χρονοδιαγράμματα για την εργασία και τη ζωή τους στο σπίτι, για παράδειγμα, εργάζονται για εργασίες ή ευθύνες με την ίδια σειρά, σε γενικές γραμμές την ίδια ώρα κάθε μέρα.

2. Επαναφέρουν τα πράγματα στη θέση τους

Και όλα έχουν μια θέση.

Αυτό είναι το κλειδί για τους οργανωμένους ανθρώπους που διατηρούν τα γραφεία και τα σπίτια τους σε τάξη. Αν όλα έχουν μια θέση και όλα διατηρούνται στη θέση τους, το να κρατάς τα πράγματα τακτοποιημένα είναι πολύ πιο εύκολο.

Τα πράγματα δεν τακτοποιούνται τυχαία, επιστρέφονται στην καθορισμένη θέση τους, ώστε όλοι να γνωρίζουν πού θα τα βρουν.

Στο σπίτι, τα παιδικά παιχνίδια οργανώνονται ανά κατηγορία, χωρίζονται τα χειμερινά και καλοκαιρινά ρούχα και τα προσωπικά έγγραφα αρχειοθετούνται ανάλογα με το είδος.

3. Βάζουν προτεραιότητες

Οι οργανωμένοι άνθρωποι είναι ικανοί να κάνουν πλάνο. Μπορούν εύκολα να αναγνωρίσουν τις πιο σημαντικές ή πιο επείγουσες εργασίες και να εργαστούν πάνω σε αυτές πρώτα.

Δεν παρασύρονται από ασήμαντες εργασίες (ακόμα κι αν είναι πιο ελκυστικές). Στη δουλειά, όταν το αφεντικό τους ή ένας συνάδελφος τους ζητά να κάνουν κάτι, δεν φοβούνται να ρωτήσουν πόσο επείγον είναι και να το ιεραρχήσουν ανάλογα.

Στο σπίτι, χρησιμοποιούν ιεράρχηση προτεραιοτήτων για να διαθέσουν τον χρόνο τους με τρόπους που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους.

4. Διαχειρίζονται τον χρόνο τους (και των άλλων)

Με την ιεράρχηση, τον προγραμματισμό και την τήρηση της ρουτίνας, έρχεται η καλή διαχείριση του χρόνου.

Οι οργανωμένοι άνθρωποι σχεδιάζουν ρεαλιστικά πόσο χρόνο θα διαρκέσουν τα πράγματα και, κυρίως, τηρούν τους χρόνους. Γνωρίζουν ότι τα πράγματα δεν πάνε πάντα σύμφωνα με το σχέδιο, επομένως λαμβάνουν υπόψη τον χρόνο έκτακτης ανάγκης για να αντιμετωπίσουν τυχόν απρόβλεπτες περιστάσεις.

Θέτουν όρια και δεν φοβούνται να πουν ”όχι” όταν ξέρουν ότι κάτι δεν θα είναι εφικτό.

Δεν δίνουν υπερβολικές υποσχέσεις.

5. Φτιάχνουν λίστες

Και σε όλα αυτά, είναι σημαντική η καταγραφή. Να έχεις ένα συγκεκριμένο πλάνο στα χέρια σου. ‘Η στην οθόνη σου.

Οι οργανωμένοι άνθρωποι ρησιμοποιούν λοιπόν λίστες υποχρεώσεων, υπενθυμίσεις, ημερολόγια, post-it για να βεβαιωθούν ότι δεν χάνουν βασικά γεγονότα ή ευθύνες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eight + 16 =