αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ Simon Sinek παραθέτει 3 τρικ που μπορείς να εφαρμόσεις αν θες να γίνεις μάστερ στην επικοινωνία

Ο Simon Sinek παραθέτει 3 τρικ που μπορείς να εφαρμόσεις αν θες να γίνεις μάστερ στην επικοινωνία

Οι σπουδαίες στρατηγικές και οι έξυπνες ιδέες σημαίνουν ελάχιστα αν κανείς δεν τις καταλαβαίνει. Αν θες να γίνεις leader σε ένα πεδίο ή αν θες να κάνεις καριέρα σε οποιοδήποτε πεδίο, πρέπει να είσαι καλός στην επικοινωνία.

«Επενδύστε στον εαυτό σας. Ένας εύκολος τρόπος για να γίνετε 50% πιο πλούσιοι από ότι είστε τώρα, είναι να ‘ακονίσετε’ τις επικοινωνιακές δεξιότητές σας», έχει πει ο Warren Buffett.

Με τον διάσημο επενδυτή να αναφέρεται τόσο στον γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο. Αν δεν μπορείς να επικοινωνήσεις σωστά, δεν έχουν κανένα νόημα οι προσπάθειες σου. Ακόμα κι αν είσαι το δυνατότερο μυαλό. Το κομβικό εδώ είναι να μεταδόσεις αυτά που θέλεις στους άλλους.

Ο Simon Sinek πιστεύει επίσης ότι τα skills στην επικοινωνία είναι κομβικά. Πρόκειται για τον bestseller συγγραφέα, ο οποίος εστιάζει τα τελευταία χρόνια σε θέματα που αφορούν τους Millennials. Ενώ είναι επίσης γνωστός για τις ομιλίες που κάνει- πολλές εκ των οποίων γίνονται viral. Ο ίδιος παραθέτει μάλιστα 3 tips για να γίνεις μάστερ στην επικοινωνία.

1. Ό,τι κάνεις είναι επικοινωνία

Αν πιστεύετε ότι τα μόνα μηνύματα που στέλνετε είναι τα εταιρικά emails που έχετε δημιουργήσει προσεκτικά, ξανασκεφτείτε το. Κάθε απόφαση που παίρνετε λέει στους υπαλλήλους/ συναδέλφους/ συνεργάτες σας κάτι, για καλό ή για κακό.

Ο Sinek έρχεται σε αντίθεση με τα μονοπάτια τοξικών τύπων που έχουν απλά υψηλές επιδόσεις (όλοι γνωρίζουμε έναν τέτοιο τύπο). Από την άλλη πλευρά πάντα υπάρχουν και εκείνοι οι καλοί αλλά συχνά παραμελημένοι παίχτες της ομάδας που κάνουν το γραφείο ένα πιο ευχάριστο μέρος, αλλά δεν σπάνε κανένα ρεκόρ ατομικής απόδοσης.

«Αν προωθούμε ένα κάθαρμα, ουσιαστικά λέμε στην υπόλοιπη εταιρεία ότι ‘δεν μας νοιάζει αν λες ψέματα, εξαπατάς ή κλέβεις, αρκεί να έχεις καλά νούμερά και θα τα πας μια χαρά εδώ’», λέει.

«Αν αναγνωρίζουμε την ειλικρίνεια και την ακεραιότητα ως προϋποθέσεις για να εργαστείς στην εταιρεία μας, είναι επίσης ένα κομμάτι επικοινωνίας: ‘Ανεξάρτητα από το πόσο καλοί είναι οι αριθμοί σου, αν λες ψέματα, εξαπατάς και κλέβεις, δεν έχεις θέση εδώ’».

Επομένως, σκεφτείτε προσεκτικά τα μηνύματα που μπορεί να στέλνουν οι ενέργειές σας. Εάν δεν είστε σίγουροι, ρωτήστε τους ανθρώπους για να σας δώσουν feedback. Άλλωστε η ακρόαση είναι το άλλο μισό της επικοινωνίας.

2. Η χελώνα κερδίζει πάντα τον λαγό

Ας υποθέσουμε ότι η ομάδα σας μαραζώνει δημιουργικά. Δεν έχουν συγκέντρωση και σπάνια μιλούν, αλλά ξέρετε ότι έχουν περισσότερα να δώσουν. Το συστατικό που λείπει θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η ψυχολογική ασφάλεια: Θέλετε να αισθάνονται ασφαλείς, ώστε να μπορούν να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους στη δουλειά.

Χωρίς να τους διατάξετε να αισθάνονται ασφαλείς, πώς μπορείτε να το επικοινωνήσετε αυτό;

«Ως κοινωνικά όντα, ανταποκρινόμαστε στο περιβάλλον μας. Εάν το αφεντικό μπει και πει ότι ‘χάσατε τους αριθμούς σας για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, αν δεν τους σηκώσετε, δεν μπορώ να εγγυηθώ τη δουλειά σας’, πόσο ενθουσιασμένος θα είσαι και πόσο θα εμπνευστείς; Αν το αφεντικό μπει και πει ότι ”σου έλειψαν οι αριθμοί ξανά, είσαι καλά; Ανησυχώ για σένα”, τότε αυτό είναι το είδος του περιβάλλοντος που μας κάνει να νιώθουμε ασφαλείς», εξηγεί ο Sinek.

Έχει να κάνει με το αν επιλέγεις την συνέπεια ή την… ένταση. Η ένταση είναι να πηγαίνεις στους οδοντιάτρους δύο φορές το χρόνο. Η συνέπεια είναι να βουρτσίζεις τα δόντια σου. Τι αξία έχει να βουρτσίζεις τα δόντια σου για δύο λεπτά; Τίποτα… εκτός αν το κάνεις κάθε μέρα.

Αν θες λοιπόν να είσαι καλός στην επικοινωνία και στο management, κάνε μικρές κινήσεις και συχνά.

3. Μην προσπαθείς πολύ σκληρά

Για τους ηγέτες, η επικοινωνία συχνά σημαίνει πειθώ. Θέλετε η ομάδα σας να ”αγοράσει” μια ιδέα ή στρατηγική, παρόλο που γνωρίζετε ότι έχει τις αμφιβολίες της. Ή μπορεί να κάνετε μια επιχειρηματική συμφωνία και πρέπει να πείσετε την άλλη πλευρά ότι αξίζει τον κόπο.

Η γλώσσα έχει σημασία στην πειθώ, όπως και το μέσο: Μερικοί άνθρωποι δεν θα απαντήσουν σε ένα μήνυμα εάν διατυπωθεί επίσημα και παραδοθεί γραπτώς, αλλά θα αντιδράσουν εάν είναι άτυπο και έρχεται κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας στην κουζίνα.

Αλλά η προσαρμογή του μηνύματος φτάνει μέχρι εκεί. Μερικοί άνθρωποι απλά δεν θα υποχωρήσουν. «Μην προσπαθήσετε να τους πείσετε», λέει ο Sinek. «Αν είναι εθισμένοι στα γλυκά, ποιος είμαι εγώ να τους πω ότι πρέπει να φάνε σπανάκι;».

Αντίθετα, βρείτε τα άτομα που ενδιαφέρονται ήδη και εστιάστε σε αυτά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × four =