αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΗ Gen Z βγάζει τους κακούς εργοδότες στη φόρα, μέσω TikTok (ΒΙΝΤΕΟ)

Η Gen Z βγάζει τους κακούς εργοδότες στη φόρα, μέσω TikTok (ΒΙΝΤΕΟ)

Η Gabrielle Judge επέλεξε να αποχωρήσει από την δουλειά της σε μια εταιρεία τεχνολογίας με ένα βίντεο. Σε αυτό αποτυπώνεται μια «ανατριχιαστική» κατά την ίδια, συνάντηση αξιολόγησης της απόδοσης κατά την οποία είπε στους διευθυντές της ότι αποχωρεί. Η δημόσια παραίτησή της έγινε viral μεταξύ ακολούθων της γενιάς της, πολλοί από τους οποίους αισθάνονταν μεγάλη πίεση και δυσαρέσκεια.

Σε ένα άλλο βίντεο που αναρτήθηκε στο TikTok, η Christina Zumbo με δάκρυα στα μάτια, έχοντας μόλις πατήσει το κουμπί αποστολής σε ένα email που ενημερώνει το αφεντικό της ότι παραιτείται. Η δουλειά την έκανε δυστυχισμένη, ενώ από κάτω την ανάρτηση της συσσωρεύονται λόγια υποστήριξης από τους followers της.

Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, τέτοια κλιπ που δημοσιεύονται με τίτλους όπως «παραιτήσου από τη δουλειά μου μαζί μου» ή το hashtag #layoffseason, αποτελούν μέρος ενός κύματος των λεγόμενων εργαζομένων «Quit-Tok που έχουν ως στόχο να δείξουν στους ακολούθους τους την εργασιακή εμπειρία που είχαν ή να μοιραστούν μαζί τους το γεγονός. Γι αυτούς είναι επίσης ένας τρόπος να εκθέσουν και να αλλάξουν αυτό που οι εργαζόμενοι θεωρούν ως κακές συνθήκες εργασίας ή κακή μεταχείριση. Το άρθρο των FT έχει τον χαρακτηριστικό τίτλο: «Quit-Tok: why young workers are refusing to leave their job quietly».

@christinainbloom

WHY IS THIS SO HARD? It’s okay to leave things that don’t make you happy, in fact – you are probably going to be better off than staying in that comfort bubble that you aren’t growing in. As an anxious people pleaser, I’ve never been able to see it that way. But today, I chose to put myself first. No more quiet quitting over here… it’s my life and I want to be the main character instead of watching it play out from afar without a say. #resignation #villianera #quitwithme #quitmyjob #loudquitting #quietquitting #nervous #emotional #storytime #peoplepleaser #anxiety

♬ original sound – Christina Zumbo 🍋

Ειδικά εργαζόμενοι της γενιάς Z δημοσιεύουν βίντεο όπου παραιτούνται ή απολύονται, σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok.

Οι επιπτώσεις των βίντεο είναι ήδη αισθητές στις εταιρείες τεχνολογίας και στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού. Τα στελέχη και οι εταιρείες outplacement – οι οποίες μερικές φορές πραγματοποιούν απολύσεις για λογαριασμό εταιρειών – δεν θέλουν να γίνουν viral στο TikTok. Η τάση έχει αναγκάσει ορισμένους εργοδότες να αλλάξουν την τακτική τους όσον αφορά την επικοινωνία με το προσωπικό και τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις απολύσεις.

Η Ann Francke, διευθύνουσα σύμβουλος του Chartered Management Institute, λέει ότι τα βίντεο μπορούν να αποτελέσουν «προειδοποιητικό καμπάνακι» για κάποιους εργοδότες. «Οι νεότεροι εργαζόμενοι είναι πολύ πιο πιθανό να είναι ανοιχτοί και διαφανείς σχετικά με το πώς βλέπουν τον εργοδότη τους», λέει η ίδια. Αλλά αυτή η δημοσιότητα μπορεί να ενέχει κινδύνους. «Κάθε εργαζόμενος που κακολογεί δημοσίως τον εργοδότη του μπορεί να θεωρηθεί «ταραξίας», γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τις μελλοντικές πιθανότητες απασχόλησής του», προσθέτει η Francke.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen + nineteen =