αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ Έφη Καλογήρου έχει το δικό της αρχιτεκτονικό studio και σου λέει μερικά τρικ για να φαίνεται το σπίτι σου μεγαλύτερο

Η Έφη Καλογήρου έχει το δικό της αρχιτεκτονικό studio και σου λέει μερικά τρικ για να φαίνεται το σπίτι σου μεγαλύτερο

Μπορεί κάποιος να ανανεώσει σήμερα το σπίτι του με οικονομικούς τρόπους; Υπάρχουν απλά τρικ για να φαίνεται ένα δωμάτιο μεγαλύτερο; Απαντήσεις σε ερωτήματα σαν αυτά (και άλλα) μπορεί να σου δώσει η Έφη Καλογήρου. Η ίδια έχει το δικό της studio αρχιτεκτονικής και τέχνης το οποίο αναλαμβάνει από την δημιουργία διαφόρων concept μέχρι την υλοποίησή τους, με έμφαση στην ελληνική φιλοσοφία του «ευ ζειν» και στην δημιουργία μιας αρχιτεκτονικής, διαχρονικής ταυτότητας ακόμα και στην πιο μικρή λεπτομέρεια.

Παράλληλα, έχει το δικό της προφίλ στο Instagram με 24Κ followers μέσα από το οποίο «τρέχει» πολλές ιδιαίτερες συνεργασίες με διάφορα brands. Πως συνδυάζονται όλα αυτά; Η ίδια μιλά στο It’s Possible για την επαγγελματική της δραστηριότητα, ενώ παραθέτει και μερικές γρήγορες συμβουλές που μπορείς να εφαρμόσεις τώρα στον χώρο σου.

1# Έχετε δημιουργεί το δικό σας αρχιτεκτονικό studio. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξεκινήσει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα; Και πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει;

Πιστεύω ότι πολύ σημαντικό ρόλο ίσως και τον πιο μεγάλο στην εποχή μας παίζει ο άνθρωπος ή οι άνθρωποι πίσω από την επιχείρηση ,η ιστορία που έχουν να διηγηθούν μεταφορικά.

Σε μια εποχή όπου η εικόνα είναι πολύ σημαντική και οι περισσότεροι ιδίως με την βοήθεια χιλιάδων προγραμμάτων μπορούν να παράγουν σχεδιαστικά τουλάχιστον τέλειες εικόνες, οι προσωπικότητες πίσω από τα έργα είναι που πρέπει να επικοινωνούν με τους εν δυνάμει πελάτες τους κι έτσι οργανικά κι αναπόφευκτα τα σχέδια ή οι λύσεις που προτείνουν ,ως αποτέλεσμα, να εμπνέουν άλλους ανθρώπους να συνεργαστούν μαζί τους. Φυσικά τα social media είναι ένα εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει σ’ αυτή την κατεύθυνση και στο εξωτερικό ήδη συμβαίνει και το ενστερνίζομαι απόλυτα, όπως μπορεί να δει κάποιος στο instagram account μου @effiekalogirou.  Πιο συγκεκριμένα, για να ξεχωρίσει κανείς σε μια ανταγωνιστική αγορά, είναι σημαντικό να προσφέρει μοναδικές και καινοτόμες σχεδιαστικές λύσεις, αλλά και συνολικά διαφοροποιημένες αρχιτεκτονικές υπηρεσίες. Η έμφαση στα δυνατά σημεία των ικανοτήτων των ατόμων που απαρτίζουν το studio, είτε πρόκειται για βιώσιμο σχεδιασμό, εξειδίκευση σε ένα συγκεκριμένο αρχιτεκτονικό στυλ ή ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο επιτυχημένων έργων είναι πολύ σημαντική. Θεωρώ επίσης ότι η επέκταση του δικτύου πέρα από την Ελλάδα και η εξερεύνηση ευκαιριών σε γειτονικές χώρες ή ακόμα πιο μακριά μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της εμβέλειας και της δημιουργικής επιρροής . Με προσεκτικό σχεδιασμό, επιμονή και ισχυρό όραμα, ένα αρχιτεκτονικό studio με μια πιο διευρυμένη έννοια και υπόσταση, μπορεί να ευδοκιμήσει.

2# Πως ακριβώς είναι η επαγγελματική καθημερινότητα ενός ανθρώπου που κάνει αυτή τη δουλειά; Εμείς που το βλέπουμε από έξω, σας φανταζόμαστε όλη την ημέρα πάνω από σχέδια ή αντίστοιχα προγράμματα στον υπολογιστή.

Ενώ οι αρχιτέκτονες ξοδεύουν σημαντικό χρόνο δουλεύοντας σε σχέδια και χρησιμοποιώντας προγράμματα υπολογιστών, οι καθημερινές τους δραστηριότητες εκτείνονται πέρα από αυτό. Οι αρχιτέκτονες εμπλέκονται σε ένα ευρύ φάσμα εργασιών, από τη δημιουργική εργασία σχεδιασμού έως τη διαχείριση έργων, τη συνεργασία και τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες. Είναι ένα δυναμικό και πολύπλευρο επάγγελμα που απαιτεί συνδυασμό τεχνικών, καλλιτεχνικών και διοικητικών δεξιοτήτων. Ο σχεδιασμός εν τω μεταξύ είναι τόσο αλληλένδετος με την αλληλεπίδραση με τους ανθρώπους ,τον ψυχισμό και τις ανάγκες τους που θα τολμούσα να πω ότι στην εποχή μας με την εξέλιξη των προγραμμάτων ,της τεχνητής νοημοσύνης παρόλων των ηθικών θεμάτων που εγείρονται,(που είναι μια άλλη συζήτηση) στον χρόνο που μπορούμε να κερδίσουμε για το τελικό σχεδιαστικό προϊόν, ίσως πρέπει να επανεξετάσουμε τον ρόλο του αρχιτέκτονα ο όποιος δεν είναι αμιγώς αυτός του σχεδιαστή ,συνθετικά είναι και του σχεδιαστή. Η προσωπική επαφή μεταξύ ενός αρχιτέκτονα και ενός πελάτη, μαζί με την κατανόηση της ψυχολογίας και μια στοχαστική προσέγγιση, είναι ζωτικής σημασίας. Χρησιμοποιώντας αποτελεσματική επικοινωνία, ενσυναίσθηση, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και εστίαση στις ανάγκες και τα συναισθήματα των ανθρώπων, οι αρχιτέκτονες μπορούν να δημιουργήσουν χώρους που δεν είναι μόνο οπτικά ελκυστικοί αλλά και λειτουργικοί, εξατομικευμένοι και συναισθηματικά ικανοποιητικοί.

3# Για κάποιον που δεν γνωρίζει, εσείς τις υπηρεσίες παρέχετε σήμερα μέσα από την εταιρία σας;

Ως στούντιο αρχιτεκτονικής και τέχνης, εγώ και ο Βαγγελης Μητσάκης έχουμε ιδρύσει ένα δημιουργικό ατελιέ  https://pentestudio.com/

το οποίο αναλαμβάνει από την δημιουργία διαφόρων concept μέχρι την υλοποίησή τους, με έμφαση στην ελληνική φιλοσοφία του «ευ ζειν» και στην δημιουργία μιας αρχιτεκτονικής, διαχρονικής ταυτότητας ακόμα και στην πιο μικρή λεπτομέρεια. Μια σειρά από τις υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν:

  1. Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός: Αυτό περιλαμβάνει τη σύλληψη, την ανάπτυξη και τη δημιουργία σχεδιαστικών λύσεων εφικτών για μια βιώσιμη αρχιτεκτονική που σέβεται το φυσικό και το ιστορικό περιβάλλον, τον άνθρωπο, την ζωή για διάφορους τύπους κτιρίων εμπορικών, χώρων εστίασης ή οικιστικών.
  2. Εσωτερικός σχεδιασμός: Παροχή σχεδιαστικών λύσεων και δημιουργία λειτουργικών και αισθητικά ευχάριστων εσωτερικών, οργανικών χώρων, συμπεριλαμβανομένης της διακόσμησης,τηςεπιλογής υλικών, δημιουργίας sur mesure επίπλων, φωτιστικών και φινιρισμάτων που συνθετικά λειτουργούν σε μια “ ευ ζην “ φιλοσοφία.
  3. Καλλιτεχνικές και Διακοσμητικές Εγκαταστάσεις για διάφορα events: Δημιουργία μοναδικών και οπτικά εντυπωσιακών εγκαταστάσεων ή έργων τέχνης για εσωτερικούς ή εξωτερικούς χώρους, που συχνά ενσωματώνουν στοιχεία γλυπτικής, φωτισμού ή άλλων καλλιτεχνικών μέσων.
  4. Διαχείριση Έργου: Επίβλεψη ολόκληρου του αρχιτεκτονικού ή καλλιτεχνικού έργου από την αρχή μέχρι το τέλος, συμπεριλαμβανομένου του συντονισμού με εργολάβους, συμβούλους και άλλους εμπλεκόμενους επαγγελματίες.
  5. Branding και Συμβουλευτικές Υπηρεσίες: Παροχή ειδικών συμβουλών και καθοδήγησης για την διαχείριση προσδοκιών σε αρχιτεκτονικά, εμπορικά ή καλλιτεχνικά θέματα, βοηθώντας τους πελάτες στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων σχετικά με τα έργα τους.
  6. Mέσω της ιδιότητας μου ως influencer στο instagram @effiekalogirou παρέχουμε επίσης στις κατηγορίες design,fashion,lifestyle

Α) Συνεργασίες επωνυμίας: Συνεργασία με επωνυμίες για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους μέσω αναρτήσεων, ιστοριών ή άλλων μορφών περιεχομένου στο Instagram.

Β) Περιεχόμενο με χορηγίες: Δημιουργούμε περιεχόμενο σε συνεργασία με επωνυμίες και το μοιράζομαι  με τους ακόλουθούς μου, το οποίο συχνά παρουσιάζει προϊόντα ή υπηρεσίες με τρόπο που ευθυγραμμίζεται με την προσωπική μου επωνυμία.

Γ) Influencer Marketing: Βοηθώντας τις επωνυμίες να προσεγγίσουν το κοινό-στόχο τους, αξιοποιώντας την επιρροή, την αφοσίωση και την τεχνογνωσία μας στο Instagram

4# Ας πούμε ότι κάποιος θέλει να ανανεώσει το σπίτι του με οικονομικούς τρόπους. Ποιες είναι οι «γρήγορες συμβουλές» που θα του δίνατε;

Για τέτοιου είδους γρήγορες συμβουλές κι εύκολες λύσεις, υπάρχουν πολλά video στο κανάλι μου στο youtube effiekalogirou  https://www.youtube.com/channel/UCss8vF-94IFZWVE8yhyB-hg

επιγραμματικά όμως θα σας πω ότι:

Καλό είναι να ξεκινήσετε δημιουργώντας ένα σχέδιο ανακαίνισης και προσδιορίζοντας τις περιοχές που απαιτούν τη μεγαλύτερη προσοχή. Δώστε προτεραιότητα σε βασικές επισκευές ή ενημερώσεις σε σχέση με τις καθαρά λειτουργικές κι αισθητικές αλλαγές.

Η ζωγραφική και οι ταπετσαρίες είναι ένας οικονομικός τρόπος για να μεταμορφώσετε την εμφάνιση και την αίσθηση ενός δωματίου. Αντί να αγοράζετε νέα έπιπλα ή εξαρτήματα, σκεφτείτε να ανακαινίσετε ή να επανατοποθετήσετε τα υπάρχοντα αντικείμενα. Για παράδειγμα, μπορείτε να περιποιηθείτε παλιά ξύλινα έπιπλα ή να ανανεώσετε τις πόρτες των ντουλαπιών με μια νέα στρώση χρώματος.

Αναζητήστε εκπτώσεις, ή μεταχειρισμένες επιλογές όταν αγοράζετε υλικά ή έπιπλα. Οι ηλεκτρονικές αγορές, τα καταστήματα λιανικής πώλησης ή οι τοπικές αγγελίες μπορούν να προσφέρουν προσιτές εναλλακτικές λύσεις.

Θυμηθείτε, ότι η οικονομική προσιτή λύση  μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τις ατομικές περιστάσεις και τους προϋπολογισμούς. Είναι πάντα καλή ιδέα να αξιολογείτε τις συγκεκριμένες ανάγκες σας και να συμβουλευτείτε επαγγελματίες εάν είναι απαραίτητο.

5# Υπάρχουν τρικ για να φαίνεται ένας χώρος του σπιτιού μας μεγαλύτερος;

Για αυτές τις γρήγορες, διακοσμητικές κι απλές συμβουλές οι οποίες μου ζητούνται πολύ συχνά στα social media,δημιουργήσαμε το κανάλι στο youtube effiekalogirou . https://www.youtube.com/channel/UCss8vF-94IFZWVE8yhyB-hg

Βέβαια θα μοιραστώ μαζί σας ότι οι ανοιχτότερες αποχρώσεις σε τοίχους, οροφές και δάπεδα μπορούν να δημιουργήσουν μια ψευδαίσθηση περισσότερου χώρου.

Αφήστε όσο το δυνατόν περισσότερο φυσικό φως στο χώρο. Χρησιμοποιήστε διάφανες κουρτίνες ή περσίδες που μπορούν να ανοίξουν πλήρως κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι καθρέφτες τοποθετημένοι σε στρατηγική θέση απέναντι από τα παράθυρα μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην αντανάκλαση του φωτός και να κάνουν το δωμάτιο, να φαίνεται μεγαλύτερο.

Διατηρήστε το χώρο τακτοποιημένο και οργανωμένο για να αποφύγετε το αίσθημα της στενότητας του χώρου.

Επιλέξτε έπιπλα που είναι ανάλογα με το μέγεθος του δωματίου.

Αξιοποιήστε τον κατακόρυφο χώρο τοποθετώντας ψηλά ράφια ή βιβλιοθήκες.

Διατηρήστε τη συνολική σχεδίαση και τη διακόσμηση λιτή για να φαίνεται ο χώρος άνετος και πολυτελής . Χρησιμοποιήστε μια σταθερή χρωματική παλέτα και στυλ σχεδίασης σε όλο το χώρο για να δημιουργήσετε μια αίσθηση οπτικής συνέχειας.

6# Βλέπουμε ότι έχετε μια έντονη παρουσία και στα social media. Μάλιστα στο δικό σας account στο Instagram έχετε πάνω από 24 χιλ. followers, αναρτώντας και αρκετά ανθρωποκεντρικό περιεχόμενο. Τελικά στην εποχή μας όλοι οι επαγγελματίες πρέπει να έχουν παρουσία στα social media, να βγάζουν τον εαυτό τους προς τα έξω και να χτίζουν το personal brand τους;

Πράγματι είναι ευεργετική για τους επαγγελματίες στη σημερινή ψηφιακή εποχή. Το ανθρωποκεντρικό δε περιεχόμενο στο personal branding ιδίως σε επαγγελματίες που είναι και κατά κάποιον τρόπο δημιουργοί στυλ , πιστεύω ότι μπορεί να βοηθήσει θεαματικά στην διαφοροποίηση ,στην δημιουργία ταυτότητας, στην προσέλκυση πελατών που εκτιμούν την προσωπική αισθητική και κατ’ επέκταση το στυλ του δημιουργικού κομματιού του στούντιο και είναι πιο πιθανό να προσελκύσουν τις υπηρεσίες του και τις ιδέες του, συνεισφέροντας πραγματικά πολύτιμο περιεχόμενο. Αυτό βέβαια είναι κάτι που δεν συνηθίζεται στην Ελλαδα και ταπεινά θα μπορούσα να πω ότι είμαι από τους πρώτους που το κάνουν και ο κόσμος πραγματικά και οργανικά έχει δείξει την υποστήριξη του και το εκτιμώ απεριόριστα. Αυτή η αλληλεπίδραση με το κοινό όσον αφορά κάποιο προϊόν σχεδιασμού, μόδας, καθημερινής ζωής νομίζω ότι δεν μπορεί να επιτευχτεί τόσο άμεσα με κανέναν άλλο τρόπο ή μέσο.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η οικοδόμηση μιας προσωπικής επωνυμίας και η διατήρηση μιας παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απαιτεί χρόνο, προσπάθεια και συνέπεια. Οι επαγγελματίες θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά το κοινό-στόχο τους, τους στόχους και τις πλατφόρμες που ευθυγραμμίζονται με τον κλάδο ή τη θέση τους. Επιπλέον, είναι ζωτικής σημασίας να διατηρήσετε τον επαγγελματισμό, να τηρείτε τις δεοντολογικές οδηγίες και να προσέχετε τα ζητήματα απορρήτου και ασφάλειας.

Τελικά, ενώ η παρουσία μιας παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι επωφελής, οι επαγγελματίες θα πρέπει να αξιολογήσουν τους στόχους και τους πόρους τους για να καθορίσουν την καλύτερη προσέγγιση για την οικοδόμηση της προσωπικής τους επωνυμίας στο ψηφιακό τοπίο. Η συνέπεια, η αυθεντικότητα και η διατήρηση μιας ισχυρής φήμης είναι το κλειδί για την επιτυχή αξιοποίηση της προσωπικής επωνυμίας προς όφελος της οποιασδήποτε επιχείρησης.

7# Τι συμβουλές θα δίνατε σε έναν νέο/νεα που σκέφτεται να ξεκινήσει μια εταιρία σαν την δική σας την Ελλάδα;

Η αλήθεια είναι ότι σαν την δική μας εταιρία δεν γίνεται, όσο αλαζονικό κι αν ακούγεται. Γιατί πίσω από κάθε εταιρία υπάρχει κάποιος , κάποιοι οι οποίοι είναι μοναδικοί και διαφορετικοί και θεωρώ ότι κανείς δεν πρέπει να συγκρίνεται με κανέναν για να επιτύχει, μόνον να εμπνέεται. Εξάλλου ειλικρινά κι εγώ η ίδια ως επαγγελματίας έχω περάσει από σαράντα κύματα 20 χρόνια τώρα .Ένα μίγμα σπουδών, αποτυχιών, επιτυχιών, αλλαγών, τρόπου ζωής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με οδήγησε εδώ που είμαι τώρα κι ακόμα προσπαθώ καθημερινά, κάνω λάθη, προχωρώ, μαθαίνω, εξελίσσομαι, συμβουλεύομαι, εμπνέομαι και συνθέτω μαζί με τον Βαγγελη Μητσακη, αρχιτέκτονα και πολυτάλαντο, χωρίς τον οποίο δεν θα ήμουν η προσωπικότητα που είμαι σήμερα και κάνουμε αυτή την συνέντευξη.

Γενικά όμως θα μπορούσα να πω ότι η ίδρυση μιας εταιρείας στον τομέα του design,του fashion και του lifestyle και της αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα μπορεί να είναι μια συναρπαστική προσπάθεια η οποία καλό είναι να  χαρακτηρίζεται από αγάπη και πάθος, καθώς ουσιαστικά δεν υπάρχει συγκεκριμένο ωράριο εργασίας. Προσωπικά ακόμα και την ώρα που πίνω καφέ και τρώω πρωινό  χαλαρά  σε κάποιο café ,γεγονός το οποίο  παρεμπιπτόντως  λατρεύω, μου αρέσει να παρακολουθώ τους ανθρώπους ,την κίνηση, την ομιλία, τον τρόπο που ντύνονται, που επικοινωνούν, που τρώνε,  που γελούν ,που φλερτάρουν, τα αντικείμενα που χρησιμοποιούν, όλη την αισθητική ,τις μυρωδιές και τους ήχους  γύρω μου κι εμπνέομαι απίστευτα. Ο Βαγγέλης πολύ συχνά σκιτσάρει κιόλας την συζήτηση μας(brainstorming) και δημιουργεί collage .

Καθορίστε ξεκάθαρα το όραμα και τους στόχους σας για την εταιρεία σας. Κατανοήστε τι σας ξεχωρίζει από τους άλλους στον κλάδο και ποια μοναδική αξία μπορείτε να προσφέρετε στο κοινό-στόχο σας.

Ακολουθήστε εκπαίδευση και αποκτήστε εμπειρία στους τομείς του σχεδιασμού, της αρχιτεκτονικής και της επιρροής.

Προσδιορίστε το κοινό-στόχο σας και κατανοήστε τις ανάγκες, τις προτιμήσεις και τις προκλήσεις του.

Δημιουργήστε μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία μέσω ισότοπου, ιστολόγου και πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μοιραστείτε συνεχώς περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, προβάλλετε τη δουλειά σας και αλληλεπιδράστε με το κοινό σας .

Δικτυωθείτε με επαγγελματίες του κλάδου σας, τόσο στο διαδίκτυο όσο και εκτός σύνδεσης. Παρακολουθήστε εκδηλώσεις του κλάδου, γίνετε μέλος σχετικών ενώσεων και αναζητήστε ευκαιρίες συνεργασίας. Η οικοδόμηση σχέσεων όχι μόνο θα επεκτείνει το δίκτυό σας αλλά και θα ανοίξει πόρτες για πιθανές συνεργασίες και έργα.

Δώστε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών παρέχοντας εξαιρετικές υπηρεσίες και διατηρώντας σαφή επικοινωνία με τους πελάτες σας. Η ψυχολογία και η προσέγγιση παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή τη σχέση. Η αρχιτεκτονική ενός χώρου, η εσωτερική διακόσμηση έχει σημαντικό αντίκτυπο στα συναισθήματα, στην ευημερία και στον τρόπο ζωής.

Μείνετε συγκεντρωμένοι στο όραμά σας και να εργάζεστε με συνέπεια για την επίτευξη των στόχων σας. Μην συγκρίνεστε με κανέναν, είστε διαφορετικοί και μοναδικοί ,οι επιτυχίες εφησυχάζουν ,ενώ οι αποτυχίες εξελίσσουν. Παραμείνετε παρά τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσετε ευγενικοί και ταπεινοί.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen − 3 =