αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΈρχεται η «αόρατη» λωρίδα στην Αττική Οδό: Θα σου «μιλάει» ενώ οδηγείς και θα σου δίνει χρήσιμες πληροφορίες

Έρχεται η «αόρατη» λωρίδα στην Αττική Οδό: Θα σου «μιλάει» ενώ οδηγείς και θα σου δίνει χρήσιμες πληροφορίες

Φαντάζεστε να οδηγείτε και να ειδοποιείστε έγκαιρα, είτε μέσω κινητού είτε μέσω της οθόνης του αυτοκινήτου σας, για το τι θα συναντήσετε μπροστά σας; Να λαμβάνετε δηλαδή ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, για την κατάσταση που επικρατεί ή στην οποία βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος; Αν ο δρόμος είναι ολισθηρός, αν υπάρχει πάγος ή φθορές στο οδόστρωμα ή για το αν θα συναντήσετε εμπόδια ή αν εκτελούνται έκτακτα έργα;

Αυτή η δυνατότητα δεν θα μείνει στη «σφαίρα της φαντασίας». Όπως αναφέρει το TheBest.gr θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε περίπου 8 μήνες από σήμερα, στην Αττική Οδό και στον αυτοκινητόδρομο Α22 στην Ιταλία. Στη δημιουργία αυτής της καινοτόμας εφαρμογής το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει ιδιαίτερη συμβολή, με δύο ερευνητικές ομάδες. Mία από το ΙΤΥΕ Διόφαντος και μία από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών.

Ο Kαθηγητής του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ του Πανεπιστημίου Πατρών και ερευνητής του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ Διόφαντος) Σωτήρης Νικολετσέας μας μιλά για αυτή τη λωρίδα (strip) που θα τοποθετηθεί στους αυτοκινητόδρομους και αφορά στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας (safety) και η οποία δημιουργείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου SAFESTRIP («Safe and green Sensor Technologies for self-explaining and for giving Road Interactive applications»).

«Πρόκειται για μια χαμηλού κόστους, πολύ λεπτή, «αόρατη» λωρίδα (strip), που τοποθετείται κάθετα στην κατεύθυνση της κίνησης, και φέρει ποικιλία μίκρο- και νάνο- αισθητήρων για θερμοκρασία, υγρασία, διαρροή βενζίνης, φθορά εδάφους κλπ. Η ομάδα μας στο ΙΤΥΕ Διόφαντος εστιάζει στο θέμα της παροχής ενέργειας στη λωρίδα, μέσω προηγμένων αλλά και επερχόμενων τεχνολογιών, πχ μικροί ηλιακοί συλλέκτες (solarpanels) αλλά και πιεζο-ηλεκτρικοί αισθητήρες, που μετατρέπουν τις δονήσεις από τα διερχόμενα αυτοκίνητα σε ενέργεια.

Επιπρόσθετα, η ομάδα μας εισάγει μια διεθνή καινοτομία, την ασύρματη μεταφορά ενέργειας στη λωρίδα από πλευρικούς σταθμούς στην άκρη του δρόμου (που συλλέγουν ηλιακή ή αιολική ενέργεια, ανάλογα με τη χώρα), χωρίς καλώδια. Σκοπός είναι τελικά το stripνα είναι ενεργειακάαυτόνομο, ναχρησιμοποιεί αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να βελτιστοποιεί τη διαχείριση της ενέργειας μέσω κατάλληλων μοντέλων πρόβλεψης και μηχανικής μάθησης. Επίσης, η ομάδα του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών με επικεφαλής τον καθηγητή Βασίλη Κωστόπουλο αναπτύσσει τον εγκιβωτισμό (encapsulation) της λωρίδας για την προστασία της και την ανάπτυξη αισθητήρων για τον εντοπισμότης φθοράς του οδοστρώματος (straingauges).Ο γενικός στόχος είναι οι αυτοκινητόδρομοι να γίνουν «συγχωρητικοί» και «αυτοεπεξηγούμενοι», παρέχοντας δηλαδή στους οδηγούς κρίσιμες πληροφορίες για την κατάστασή τους».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

8 − four =