αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤώρα είναι η καλύτερη στιγμή για να ξεκινήσεις ένα δικό σου project | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Τώρα είναι η καλύτερη στιγμή για να ξεκινήσεις ένα δικό σου project | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Και τι κάνουμε τώρα; Ξεκινάμε. Αυτή είναι η απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Αν θες να ξεκινήσεις ένα δικό σου project, ίσως τώρα είναι η καλύτερη στιγμή για να το κάνεις. Παρότι το τοπίο δεν μοιάζει ευνοϊκό.

Θυμάμαι το ίδιο ερώτημα είχα κάνει στον εαυτό μου το 2016. Τότε ήταν μια περίοδος βαθιάς κρίσης στην Ελλάδα (πολύ χειρότερα σε σχέση με τώρα). Ήταν εκεί που κοίταγα και εγώ τα δεδομένα: Είχα περάσει, άλλοτε με επιτυχία- άλλοτε με αποτυχία, από διάφορα ΜΜΕ και έβλεπα μπροστά μου το τοπίο: Το πιο πιθανό επόμενο επαγγελματικό βήμα θα ήταν να δουλέψω ως συντάκτης για κάποιο μικρομεσαίο site, με 600 ή 700 ευρώ τον μήνα. «Και τώρα τι κάνουμε»; Αναρωτήθηκα. Ξεκινάμε δικό μας site, απάντησα στον εαυτό μου.

«Μα καλά, τώρα μέσα στην κρίση;» είπαν κάποιοι. «Μα καλά, χωρίς ομάδα;», ρώταγαν κάποιοι άλλοι. «Από το δωμάτιο του σπιτιού σου;», «Χωρίς μπάτζετ;», «Χωρίς έτοιμα- διασφαλισμένα έσοδα;», «Χωρίς την υποστήριξη κάποιου Ομίλου;». Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που μου έκαναν κάποιοι. Και η αλήθεια είναι ότι δεν είχα απαντήσεις σε όλα. Ήταν όμως η στιγμή: Έπρεπε να γίνει το μεγάλο ξεκίνημα.

Περίπου 4 χρόνια μετά, το It’s Possible είναι ένα από τα πιο δημοφιλή Ελληνικά ενημερωτικά sites για την καινοτόμο επιχειρηματικότητα και τους freelancers στην Ελλάδα. Με 200.000 αναγνώστες κατά μ.ο. τον μήνα. Και το κυριότερο: Είναι ένα site ανοιχτό σε όλους. Ένα site με τα δεδομένα που είχα στο μυαλό μου το 2016.

Είμαστε πάλι σε μια περίοδο κρίσης και αβεβαιότητας. Όπως τότε. «Και τι κάνουμε τώρα;», είναι πάλι το ερώτημα. Πάλι ξεκινάμε, είναι η απάντηση. Αν θες να ξεκινήσεις ένα δικό σου project, πρέπει να το κάνεις τώρα.

Το εξήγησε πολύ ωραία η Director του Station F, Roxanne Varza σε πρόσφατο άρθρο της.

«Αυτή είναι μια ευκαιρία. Είναι ώρα για τον τεχνολογικό τομέα να την εκμεταλλευτεί» λέει η ίδια.

Όπως υπενθυμίζει, εταιρίες όπως οι Uber, Airbnb, Dropbox και Spotify, αναπτύχθηκαν μέσα στην οικονομική ύφεση του 2008. Σε τέτοιες περιόδους, είναι πιθανό κάποιες εταιρίες να «πεθάνουν», όμως την ίδια στιγμή κάποιες άλλες αρπάζουν την ευκαιρία και εκτοξεύονται.

Αυτή την περίοδο όλα… είναι digital. Πιο πολύ από ποτέ. Όπως εξηγεί η Roxanne Varza, βλέπουμε ότι η προσοχή και τα χρήματα έχουν στραφεί σε ψηφιακές υπηρεσίες, στο remote working, και σε πλατφόρμες που έχουν να κάνουν με το online delivery και την online Εκπαίδευση.

Και μάλιστα, πολλές από αυτές τις τάσεις, όπως για παράδειγμα η τηλεργασία, αναμένεται να παραμείνουν και μετά την παρούσα κρίση, όπως εκτιμά η Roxanne Varza. Το αποτέλεσμα είναι το εξής: Πλατφόρμες που ειδικεύονται π.χ. στην τηλεργασία και την επικοινωνία εξ αποστάσεως, έχουν δει ήδη ταχύτατη ανάπτυξη αυτή την περίοδο. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ίσως το Zoom. Το οποίο σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, και βλέπει τους ενεργούς χρήστες του να πολλαπλασιάζονται εν μέσω πανδημίας.

Αλλά ακόμα και startups που πλήττονται αυτή την περίοδο, αφού δραστηριοποιούνται σε πεδία όπως το travel, τα events ή οι μεταφορές, δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια. Και βρίσκουν νέους τρόπους έτσι ώστε να αξιοποιήσουν το κοινό που ήδη έχουν, και να παρέχουν νέες υπηρεσίες στους χρήστες. Προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα.

Η καλύτερη συμβουλή μετά από όλα αυτά; «Build something and build it now», λέει η Director του Station F. Και ίσως αξίζει να την ακούσουμε.

Σημειώνεται ότι ο Station F είναι ο μεγαλύτερος startupικός incubator του πλανήτη. Και έχει έδρα στο Παρίσι.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

six + eighteen =