αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤα σαπούνια ξεκίνησαν από ένα «Googlάρισμα» στην Αρχαία Ολυμπία, και έφτασαν μέχρι την Ταϊβάν και την Νέα Υόρκη

Τα σαπούνια ξεκίνησαν από ένα «Googlάρισμα» στην Αρχαία Ολυμπία, και έφτασαν μέχρι την Ταϊβάν και την Νέα Υόρκη

Λένε ότι η ζωή είναι 20% το τι συμβαίνει σε εσένα, και 80% το πως αντιδράς σε αυτό. Κάπως έτσι ξεκίνησε και η ιστορία του brand Marika Botanicals. Όταν η ιδρύτρια, Μαρίκα Κριτσέλη, ξεκίνησε να διαβάζει τυχαία μια ετικέτα σε μια μπάρα σαπουνιού στο σπίτι της, στην συνέχεια έκανε ένα «Googlάρισμα», και έφτασε στο να δημιουργήσει το δικό της project. Με έδρα την Αρχαία Ολυμπία.

Η ίδια μιλάς στο It’s Possible για το πως ξεκίνησε το story της, πως είναι να «τρέχεις» μια επιχείρηση από μια περιοχή όπως η Αρχαία Ολυμπία, ενώ παραθέτει και την συμβουλή που θα έδινε σήμερα σε έναν 25χρονο/η που θα ήθελε να ξεκινήσει δικό του project.

Ξεκινήσατε το project σας από την Αρχαία Ολυμπία. Πως είναι να είναι να έχει μια επιχείρηση την έδρα της σε μια τέτοια τοποθεσία; Τι θετικά και αρνητικά έχετε δει

Για το δικό μου είδος επιχείρησης , μια μικρή βιοτεχνία -σαπωνοποιία ήταν ιδανικό μέρος η Αρχαία Ολυμπία. Πρόκειται για το μέρος που μεγάλωσα , ο χώρος για να στήσω το εργαστήριο υπήρχε , οι αποστάσεις είναι πολύ μικρές , δεν έχανα καθόλου χρόνο στις μετακινήσεις και καθως πρόκειται για ένα πολύ μικρό μερος χωρις ιδιαίτερα πολλες δραστηριοτητες να με αποσπούν, θελοντας κ μη αφοσιώθηκα στη δουλειά μου.

Επιπλέον ήταν πιο εύκολο και στα θέματα της γραφειοκρατίας καθώς σε οποιοδήποτε κόλλημα κάποιος γνωστός θα βρισκόταν να με βοηθήσει. Για παράδειγμα για την άδεια στον Ε.Ο.Φ, που βρίσκεται στην Αθήνα (το εργαστήριο και τα προϊόντα έχουν ολες τις αδειες νόμιμης κυκλοφορίας ) δυσκολεύτηκα αρκετά και ακόμα κ εκεί βρέθηκε συντοπίτης μου να με βοηθήσει.

Εσείς με τι ασχολούσασταν πριν, και πως φτάσατε μέχρι την ιδέα για τα Marika Botanicals;

Η Marika botanicals έγινε τελείως τυχαία! Έχω τελειώσει το Χημικό Αθήνας , μια σχολή που την επέλεξα γιατί μου άρεσε να εχω γνωσεις πάνω στις βασικές αρχές της παρασκευής τροφίμων , ποτών, φαρμάκων κτλ. Στην πορεία με συνεπήρε σαν επιστήμη, σκέφτηκα μήπως ασχοληθώ με την έρευνα αλλά στη συγκεριμένη φάση της ζωής μου ήθελα κάτι πιο «δραστήριο» αν μπορώ να το θέσω έτσι… ήθελα να δουλέψω , να παράγω . Ήταν η εποχή που είχε ξεκινήσει η κρίση στην Ελλάδα, δουλειές δεν υπήρχαν, έκανα κάποια ιδιαίτερα μαθήματα και οποία δουλειά έβρισκα από εδώ κ από εκεί … ταυτόχρονα συνέχιζα τις σπουδές μου στο πιάνο.

Μια μέρα διαβάζοντας τα συστατικά μιας μπάρας σαπουνιού που είχα στο σπίτι, κάτι μου έκανε εντύπωση και άρχισα να το «γκουγκλάρω». Μου εμφανίστηκαν διάφορες συνταγές παρασκευής σαπουνιού ελαιολάδου και δοκίμασα να φτιάξω σαπούνι μόνη μου. Αυτό ήταν! Μετα μου έγινε πάθος, εμένα με τις ώρες σπίτι και έφτιαχνα σαπούνια. Είχα κάτι φίλους με τουριστικά στην Ολυμπία που μου τα αγόραζαν γιατί μου έλεγαν ότι το σαπούνι ελαιολάδου πουλάει τρελά.Τα φωτογράφιζα και τα ανέβαζα στο Facebook. Εκεί τα είδε ενας φίλος μιας φιλης που έχει εταιρεία με ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα στη Δανία και μου έκανε παραγγελία 500 σαπούνια! Ταυτόχρονα ένας φίλος λογιστης μου είπε να κάνω τα χαρτιά μου για ένα προγραμμα ΕΣΠΑ που έτρεχε εκείνο το διάστημα και εγκρίθηκα. Από εκεί κ πέρα όλα έγιναν μόνα τους! Στο ΕΣΠΑ είχα δηλώσει την Αρχαία Ολυμπία σαν έδρα , καθώς είναι μια περιοχή με χαμηλό ΑΕΠ και είχα περισσότερη μοριοδότηση.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει το brand σας;

Το brand περιλαμβάνει κυρίως σαπούνι ελαιολάδου αλλά καθώς απευθύνομαι κυρίως στην τουριστική αγορά , αφού την εποχή της κρίσης που ξεκίνησα , ήταν η πιο ασφαλής επιλογή, είναι προωθημένο με διάφορες συσκευασίες τύπου δώρου – σουβενίρ χωρίς όμως να υστερεί ποιοτικά. Σκέφτηκα να φτιάξω ένα ελληνικό προϊόν που παράγεται στην Ελλάδα, από ελληνική πρώτη ύλη,το ελαιόλαδο.

Φέτος κυκλοφορήσαμε και ένα σαμπουάν αλλά θα ήθελα να προωθηθεί κυρίως σε φαρμακεία και επιλεγμένα καταστήματα φυσικών προϊόντων καθώς πρόκειται για ένα τονωτικό σαμπουάν με δράση κατά της τριχόπτωσης

Ποια είναι η ανταπόκριση που βλέπετε μέχρι σήμερα από το κοινό και μέχρι ποια μέρη έχουν φτάσει τα προϊόντα σας;

Επειδή όπως είπα η ποιότητα των προϊόντων είναι εξαιρετική η ανταπόκριση του κόσμου ήταν πολύ μεγάλη . Μπορεί να τα είχαν αγοράσει σε κάποιο μέρος της Ελλάδας που έκαναν τις διακοπές τους ή να τους το έκαναν δώρο φίλοι τους αλλά με ρωτάνε συνέχεια που μπορούν να το προμηθευτούν όλη τη διάρκεια του χρόνου. Όχι μόνο Έλληνες αλλά από όλα τα μέρη του κόσμου, Ασία , Αμερική, Ευρώπη, Αυστραλία και μου ζητάνε να τους τα στείλω.

Μια συνεργασία με ένα κατάστημα και ένα eshop στην Ταϊβάν προέκυψε γιατί ο ιδιοκτήτης είχε αγοράσει κάποια σαπούνια στη Μύκονο, του άρεσαν πολύ και εδώ και τρία χρόνια έχουμε συνεργασία .

Με τον ίδιο τρόπο προέκυψε και μια παραγγελία στην Ιαπωνία από μια γιαπωνέζα που ενθουσιάστηκε και θέλησε να το προωθήσει στη χώρα της. Επιπλέον έχω συνεργασία με καταστήματα στη Νέα Υόρκη και την Αυστρία και πρόσφατα προέκυψε συνεργασία με χονδρέμπορο στην Ολλανδία με σκοπό να προωθηθούν στην κεντρική Ευρώπη.

Όπως έχετε πει σε παλαιότερη συνέντευξη, όταν ξεκινήσατε την επιχείρηση σας, ξαφνικά έπρεπε να διαχειριστείτε έναν αρκετά μεγάλο όγκο δουλειάς. Πως το διαχειριστήκατε αυτό, και πως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα σήμερα;

Απλά το διαχειρίστηκα! Έπρεπε να το κάνω και έκανα ότι καλύτερο μπορούσα γιατί το είχα δημιουργήσει εγώ και το αγαπούσα πολύ. Γι αυτό και μπορώ να πω ότι με έχει ανταμείψει. Τα πράγματα έχουν εξελιχθεί αρκετά καλά και με την εμπειρία που έχω αποκτήσει σχεδιάζω τα επόμενα βήματα.

Υπάρχουν πολλοί τομείς του αντικειμένου που ήμουν εντελώς άσχετη αλλά μετά από πέντε χρόνια θεωρώ ότι έχω μάθει αρκετά.

Τι συμβουλή θα δίνατε σε έναν νέο/α 25 χρονών που θα σας έλεγε ότι θέλει να ξεκινήσει την δική του επιχείρηση στην Ελλάδα;

Είναι πολύ ωραίο να δημιουργείς κάτι μόνο σου και όσες δυσκολίες και αν υπάρξουν , που θα υπάρξουν πολλές να μην το βάλουν κάτω γιατί σίγουρα το αποτέλεσμα θα τους ανταμείψει αν το πιστεύουν και το αγαπούν πραγματικά αυτό που θέλουν να κάνουν. Δεν έχω ζήσει σε αλλά μέρη εκτός Ελλάδας για να κάνω τη σύγκριση αλλά αυτό που μπορώ να καταλάβω τη συγκεκριμένη στιγμή για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα είναι ότι θα επιβιώσουν οι μεγάλοι γι αυτό πρέπει να στοχεύουν ψηλά, η επιχείρηση τους να έχει δυνατότητες ανάπτυξης.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × two =