αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤα Ελληνικά χειροποίητα σαπούνια που έχουν φτάσει έως τον Καναδά

Τα Ελληνικά χειροποίητα σαπούνια που έχουν φτάσει έως τον Καναδά

Πόσο εύκολο είναι, άραγε, να ξεκινήσεις ένα δικό σου brand στην Ελλάδα και τα προϊόντα σου να φτάσουν σε διάφορες γωνιές του κόσμου; Η διαδρομή δεν είναι εύκολη, αλλά η Μαρία Στριγγλόγιαννη και ο Γεράσιμος Κολιός το τόλμησαν. Ξεκίνησαν την The Soaphouse. Μία εταιρία με βασικό προϊόν το φυσικό χειροποίητο σαπούνι ψυχρής μεθόδου, με βάση το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.

Σήμερα τα προϊόντα τους έχουν φτάσει έως τον Καναδά, την Αμερική και χώρες τις Ευρώπης. Η Μαρία Στριγγλόγιαννη μιλά στο It’s Possible για το πως ξεκίνησαν όλα, τι προϊόντα παράγει η εταιρία τους, ενώ δίνει και τις δικές τις συμβουλές σε όποιον/α σκέφτεται να ξεκινήσει ένα δικό του business project σήμερα.

Πως προέκυψε η ιδέα να ξεκινήσετε το δικό σας brand;

Η ιδέα να ξεκινήσουμε το δικό μας brand ξεκίνησε αρχικά από τη μεγάλη μας ανάγκη για δημιουργία. Μέσα από αυτή την ανάγκη ασχοληθήκαμε με την τέχνη της σαπωνοποιίας. Η τέχνη αυτή δεν επιλέχθηκε τυχαία καθώς λόγω των σπουδών μου είχα ήδη μία εμπειρία στα παρασκευάσματα των βοτάνων και τις ευεργετικές τους ιδιότητες. Μετά την ολοκλήρωση της μεταπτυχιακής  μου ειδίκευσης στην Μελέτη & Αξιοποίηση των Φυσικών Προϊόντων, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η πρώτη μου σκέψη ήταν να εφαρμόσω τις γνώσεις μου δημιουργώντας φυσικά προϊόντα περιποίησης. Μαζί με τον σύντροφό μου Μάκη, ξεκινήσαμε να παρακολουθούμε εντατικά σεμινάρια σαπωνοποιίας, ως χόμπι, χωρίς καμία βλέψη για τη δημιουργία κάποιου brand. Την τέχνη αυτή την αγαπήσαμε πολύ γρήγορα, και σύντομα αντιληφθήκαμε ότι αφιερώναμε όλον μας τον ελεύθερο χρόνο και μεγάλο μέρος του εισοδήματός μας στο να εξελίξουμε τις γνώσεις μας και να δημιουργούμε συνεχώς νέες συνταγές. Από ένα σημείο και μετά, η δημιουργία της δικής μας επιχείρησης ήταν μονόδρομος καθώς δεν μας γέμιζε οποιαδήποτε άλλη δουλειά και είχαμε φανταστεί πλέον τη ζωή μας μέσα στο δικό μας δημιούργημα το οποίο ξεκίνησε πολύ δειλά με τα αρχικά μας «M & M Natural Cosmetics» και έπειτα μετονομάστηκε σε «The Soaphouse».

Ποια ήταν τα πρώτα σχόλια και απόψεις που ακούσατε από φίλους και γνωστούς, όταν τους είπατε ότι σκοπεύετε να ξεκινήσετε κάτι τέτοιο;

Η αλήθεια είναι πως υπήρξαν διάφορες αντιδράσεις, σίγουρα οι περισσότερες δεν ήταν τόσο ενθαρρυντικές. Υπήρξαν αρκετοί οι οποίοι από την αρχή μας έδειξαν την αμέριστη στήριξή τους και μας έδωσαν τη δύναμη να μην τα παρατήσουμε αλλά και ώθηση να προχωρήσουμε προς τον στόχο μας. Υπήρξαν πολλοί που φάνηκαν πιο επιφυλακτικοί όσον αφορά το είδος του επαγγέλματος, γιατί είναι μία πιο ιδιαίτερη και σπάνια τέχνη, αλλά και όσον αφορά τις βλέψεις μας και το πόσο ήταν εφικτό  να πραγματοποιηθούν. Αυτό που μας ώθησε περισσότερο από όλα, ήταν τα λόγια που ακούγαμε και τα θετικά σχόλια που παίρναμε από όλους, ακόμη και από τους πιο επιφυλακτικούς,  για  τα προϊόντα μας και συνολικότερα για τη δουλειά μας. Σιγά σιγά όλοι άρχισαν να βλέπουν πόσο αγαπάμε αυτό που κάνουμε και πόσο προσηλωμένοι είμαστε στο να το μετατρέψουμε στο κύριο επάγγελμά μας.

Μιας και έχετε ξεκινήσει από το μηδέν, θέλω να ρωτήσω πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξεκινήσει μια τέτοια επιχείρηση στην Ελλάδα; Επίσης, τι μπάτζετ και τι εγκαταστάσεις χρειάζονται;

Η χώρα μας δυστυχώς δεν προσφέρει τα απαραίτητα εφόδια για έναν νέο επιχειρηματία, πόσο μάλλον όταν θέλει να ξεκινήσει κάτι δικό του από το μηδέν, χωρίς ιδιαίτερο budget. Ήταν εξαιρετικά δύσκολο, κυρίως ψυχολογικά. Δεν ήταν λίγες οι φορές που αναρωτιόμασταν αν έπρεπε ή όχι να συνεχίσουμε. Στην περίπτωσή μας, βοήθησε πολύ το ότι είχαμε οραματιστεί τη ζωή μας μέσα στο The Soaphouse, κάτι το οποίο μας έδινε στις δύσκολες στιγμές μας την απάντηση να συνεχίσουμε. Ουσιαστικά θυσιάσαμε την προσωπική μας ζωή και το εισόδημα από τα τότε επαγγέλματά μας τροφοδοτούσε εξολοκλήρου το εγχείρημά μας. Σε κάποιο σημείο της πορείας μας, πολύ κρίσιμο για το αν θα συνεχίζαμε ή όχι, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα business plan, το οποίο και στείλαμε στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό The People’s Trust. Το πλάνο μας εγκρίθηκε και ο οργανισμός μας στήριξε με μικροχρηματοδότηση δίνοντάς μας την ουσιαστική οικονομική στήριξη που έλειπε έως τότε για να κάνουμε το επόμενο βήμα. Το απαιτούμενο budget και οι εγκαταστάσεις εξαρτώνται από το είδος της επιχείρησης. Στην περίπτωσή μας με την χρηματοδότηση που λάβαμε, εξοπλίσαμε πλήρως το εργαστήριό μας και αγοράσαμε τις απαραίτητες πρώτες ύλες και υλικά.

Αυτή τη στιγμή, τι περιλαμβάνει το brand σας;

Το βασικό προϊόν του brand μας είναι το φυσικό χειροποίητο σαπούνι ψυχρής μεθόδου, με βάση το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Τα σαπούνια μας είναι ενισχυμένα με άλλα φυτικά έλαια, βούτυρα, αιθέρια έλαια και παρασκευάσματα βοτάνων που προσδίδουν ευεργετικές ιδιότητες στην τελική μπάρα σαπουνιού. Στη γκάμα των βασικών μας προϊόντων συμπεριλαμβάνονται τα φυσικά έλαια προσώπου και σώματος, το βάλσαμο χειλιών, οι φυσικές μάσκες προσώπου, τα φυτικά κεριά και διάφορα οικολογικά αξεσουάρ. Όλα μας τα προϊόντα είναι απαλλαγμένα από συνθετικά συστατικά και περιέχουν φυσικές χρωστικές, αιθέρια έλαια και εκχυλίσματα βοτάνων και φυτών. Επίσης, είναι palm oil free, εννοείται cruelty free και είναι χειροποίητα σε όλα τα στάδια από την παραγωγή έως και την συσκευασία. Η συσκευασία μας είναι οικολογική, ανακυκλώσιμη ή/και ανακυκλωμένη και απαλλαγμένη όσο είναι εφικτό από πλαστικό.

Η έδρα σας είναι στην Αθήνα. Αλλά μέχρι ποιες τοποθεσίες έχουν φτάσει τα προϊόντα σας;

Η έδρα μας είναι στην Αθήνα και το εργαστήριο είναι επισκέψιμο κυρίως κατόπιν ραντεβού. Μέσω του e-shop μας τα προϊόντα μας έχουν ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα, σε Αμερική, Καναδά και Ευρώπη. Επίσης, διατίθενται από επιλεγμένους συνεργάτες μας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Πρέβεζα, σε νησιά όπως η Μήλος, η Πάρος και η Σκιάθος αλλά και σε κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα. Στο εξωτερικό μέχρι τώρα τα προϊόντα μας διατίθενται στην Ολλανδία.

Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε κάποιον που σκέφτεται να ξεκινήσει σήμερα ένα δικό του project;

Η βασική συμβουλή που θα του δίναμε είναι να μελετήσει πολύ καλά την ιδέα του, να εμπλουτίσει τις γνώσεις του και στη συνέχεια να μεταφέρει την ιδέα του στο χαρτί, κάνοντας το λεγόμενο Business Plan, για να δει πώς αυτό μπορεί να υλοποιηθεί και πόσο βιώσιμο θα είναι. Πιστεύουμε πως αν κάποιος αγαπάει αυτό που κάνει , σίγουρα θα βρίσκει τη δύναμη και τις απαντήσεις που χρειάζονται για να προχωρήσει το project του μέχρι να το υλοποιήσει.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − nine =