αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΟι δύο Μυκονιάτες που έφτιαξαν το ελληνικό «Uber των πακέτων»

Οι δύο Μυκονιάτες που έφτιαξαν το ελληνικό «Uber των πακέτων»

Μπορεί το καλοκαίρι να θεωρείται μια επαγγελματικά «νεκρή» περίοδος για πολλούς. Φαίνεται όμως ότι δεν ισχύει το ίδιο για τους Δημήτρη Λυκούρη και Νίκο Κουσαθανά. Οι δυο τους, ξεκίνησαν το δικό τους project δουλεύοντας σε φουλ ρυθμούς μέσα στο περασμένο καλοκαίρι. Την ώρα που οι συνομήλικοι τους βρίσκονταν πιθανότατα στις παραλίες καθημερινά.

Κάπως έτσι, «έχτισαν» το Stoferno.gr. Μια πλατφόρμα η οποία είναι στον ιντερνετικό αέρα εδώ και λίγες ημέρες, και είναι κάτι σαν το ελληνικό «Uber των πακέτων». Με απλά λόγια ο χρήστης μπορεί να αγοράσει ότι θέλει από ένα κατάστημα (ή ακόμα και από ένα περίπτερο), να βρει κάποιον αυτόνομο διανομέα μέσα από την πλατφόρμα, και το προϊόν να φτάσει στην πόρτα του μέσα σε λίγα λεπτά.

Οι δύο ιδρυτές δίνουν την πρώτη τους συνέντευξη στο It’s Possible και μιλούν για το πώς προέκυψε η ιδέα, σε ποια περιοχή λειτουργεί αυτή τη στιγμή (σε δοκιμαστική φάση) η πλατφόρμα, που σχεδιάζουν να επεκταθούν στο προσεχές μέλλον, ενώ περιγράφουν και την καθημερινότητα ενός startupper, που μόνο χαλαρή δεν είναι.

Πως προέκυψε η ιδέα;

Δημήτρης Λυκούρης: Η ιδέα ξεκίνησε μέσα από μια απλή συζήτηση μας. Θέλαμε να στείλουμε κάτι, από ένα μέρος σε ένα άλλο. Τότε είπα στον Νίκο: «Δεν θα ήταν ωραίο να υπάρχει ένα peer-to-peer delivery;». Να μπορείς, δηλαδή, να βρεις κάποιον που να είναι κοντά σου, και να μπορεί να μεταφέρει ένα αντικείμενο προς τον προορισμό που θες. Και μέσα από αυτή τη διαδικασία να βγάλει ένα χαρτζιλίκι. Κάπως έτσι ξεκινήσαμε να κάνουμε μια έρευνα, για να δούμε αν υπάρχουν πλατφόρμες που κάνουν κάτι τέτοιο στο εξωτερικό, και βρήκαμε μερικά παραδείγματα.

Αρχικά βέβαια, μπήκαμε στο Egg με άλλη ιδέα- όχι με το σημερινό μας project. Ήταν μια ιδέα παραγγελιοληψίας, για self-servise καταστήματα. Μπορούσες να προπαραγγείλεις αυτό που θες και να πας να το πάρεις μετά. Είδαμε όμως ότι δεν υπήρχε η ζήτηση που θα θέλαμε, και έτσι επικεντρωθήκαμε στο project του peer-to-peer που είχαμε στο μυαλό μας. Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω σε αυτό στα τέλη του περασμένου Ιουνίου. Φτιάχνοντας ένα πρώτο πρόχειρο site μέσα σε μόλις ένα Σαββατοκύριακο, για να κάνουμε τα τεστ που θέλαμε.

Είναι εύκολο να ερωτευτείς την ιδέα σου, το θέμα να δεις αν θα την ερωτευτούν και άλλοι.

Όπως λέτε ξεκινήσατε μέσα στο καλοκαίρι. Κάτι που δεν το βλέπουμε συχνά. Οι περισσότεροι άνθρωποι εκείνη την περίοδο είναι πιθανότατα στις παραλίες. Εσείς πως πήρατε την απόφαση να ξεκινήσετε σε φουλ ρυθμούς στο συγκεκριμένο χρονικό σημείο;

Δημήτρης Λυκούρης: Η αλήθεια είναι πως ότι δίνεις παίρνεις. Εμείς πιστεύουμε πολύ στο project μας. Είμαστε και οι δύο από την Μύκονο, και μάλιστα την περίοδο που ξεκινήσαμε ο Νίκος δούλευε ταυτόχρονα σε ξενοδοχείο στο νησί.

Νίκος Κουσαθανάς: Αποφασίσαμε την αλλαγή της ιδέας μέσω Skype, ενώ εγώ ήμουν στην Μύκονο και ο Δημήτρης στην Αθήνα. Φυσικά πριν είχε προηγηθεί αρκετό brainstorming, έτσι ώστε να καταλήξουμε στην τελική ιδέα. Από εκεί και πέρα, έχει σημασία πόση δουλειά είσαι διατεθειμένος να ρίξεις. Αν το πας part-time, θα μείνει part-time. Αν δουλέψεις full-time, έχεις την ευκαιρία να δημιουργήσεις κάτι πολύ καλό.

Μέσα στον Αύγουστο εμείς δουλεύαμε σχεδόν κάθε ημέρα, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ.

Με απλά λόγια, τι κάνει η πλατφόρμα που έχετε δημιουργήσει;

Δημήτρης Λυκούρης: Πρόκειται για μια πλατφόρμα που μεσολαβεί, και δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να παραγγείλει ό,τι θέλει από καταστήματα κάθε κατηγορίας. Και να βρει έναν διανομέα μέσα από τις λίστες που υπάρχουν στην πλατφόρμα μας, ο οποίος θα του φέρει το προϊόν στην πόρτα του. Οι διανομείς αυτοί από την στιγμή που εγγράφονται στην πλατφόρμα μας, δουλεύουν αυτόνομοι, στα ωράρια που θέλουν.

Νίκος Κουσαθανάς: Ο διανομέας δηλώνει τις περιοχές, τις ημέρες και τις ώρες στις οποίες είναι active, και μέσα σε αυτά τα πλαίσια μπορεί να του έρθει ειδοποίηση που να του λέει ότι κάποιος έχει παραγγείλει ένα προϊόν, στην τάδε διεύθυνση, από κάποιο κατάστημα.

Άρα λοιπόν ο διανομέας παραλαμβάνει το πακέτο αναγκαστικά από κατάστημα και όχι από ιδιώτη;

Δημήτρης Λυκούρης: Αυτή την στιγμή γίνονται παραλαβές μόνο από καταστήματα. Ο τελικός μας στόχος είναι βέβαια να γίνονται μεταφορές και από ιδιώτη προς ιδιώτη. Αλλά αυτό προαπαιτεί να χτίσεις ένα network. Έτσι το ξεκινήσαμε πιο τοπικά από καταστήματα, για να το αναπτύξουμε βήμα- βήμα

Το ρωτάω γιατί θα σκεφτεί κάποιος: «Ωραία όλα αυτά, αλλά π.χ. οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών, έχουν υπηρεσίες που αποστέλλουν (επί πληρωμή) ένα προϊόν στο σπίτι σου». Άρα αυτή η διαδικασία γίνεται ήδη ως ένα βαθμό

Νίκος Κουσαθανάς: Εμείς στηριζόμαστε πολύ και στην ταχύτητα. Θέλεις δηλαδή να αγοράσεις κάτι από ένα κατάστημα, και αυτό έρχεται στην πόρτα σου μέσα σε 30 ή 50 λεπτά. Μπορεί, δηλαδή, να πάει ο διανομέας «εκπροσωπώντας» τον ιδιώτη, και να αγοράσει το προϊόν που έχει ζητήσει. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε. Από υγρό για τους φακούς επαφής, τσιγάρα ή ρούχα. Μπορεί να πάει ακόμα και στο περίπτερο.

Δημήτρης Λυκούρης: Μπορεί να γίνει ο οποιοσδήποτε συνδυασμός. Για παράδειγμα, μπορείς να πεις στον διανομέα: Πήγαινε πάρε λουλούδια, μετά πέρνα και από ένα κατάστημα παιχνιδιών για να πάρεις ένα αρκουδάκι και πήγαινε τα στην κοπέλα μου. Επίσης μη ξεχνάμε ότι ακόμα και μεγάλα brands όπως τα Starbucks ή τα McDonalds δεν έχουν delivery. Άρα θα μπορείς να έχεις προϊόντα από αυτά τα μαγαζιά στην πόρτα σου.

Η τιμή της μεταφοράς πως διαμορφώνεται σε όλα αυτά τα deals που γίνονται μέσα από την πλατφόρμα;

Δημήτρης Λυκούρης: Για την ώρα είναι fixed οι τιμές. Ενώ υπάρχει και ένα μικρό delivery fee, μέσα από το οποίο έχουμε εμείς έσοδα. Πάντως το 70-80% του κομίστρου πάρει στον διανομέα. Στην πορεία θέλουμε οι τιμές να γίνουν πιο ευέλικτες ανά περίπτωση.

Σε τι φάση είναι αυτή τη στιγμή το project; Πρόκειται άλλωστε για κάτι πολύ καινούργιο

Νίκος Κουσαθανάς: Τώρα λειτουργούμε στην Αγία Παρασκευή, για να κάνουμε το πρώτο τεστ. Έχουμε ήδη μάλιστα δύο «ντελιβεράδες» που είναι stand by. Και μπορούν να γίνουν κανονικά παραγγελίες, μέσα στην συγκεκριμένη περιοχή.

Δημήτρης Λυκούρης: Είναι σε επίπεδο MVP (Minimum Vailablue Product).  Θέλουμε να δούμε στην πράξη τι ανάγκη υπάρχει, και να συλλέξουμε μια σειρά από στατιστικά στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να αναπτυχθούμε σωστά.

Σε ποιες περιοχές σκέφτεσαι να επεκταθείτε στην συνέχεια;

Δημήτρης Λυκούρης: Υπάρχουν δύο ενδεχόμενα σε αυτό το κομμάτι. Η μια επιλογή είναι στην συνέχεια να επεκταθούμε σε γειτονικές περιοχές από την Αγία Παρασκευή. Η δεύτερη επιλογή, και αυτό θα εξαρτηθεί από τις εγγραφές, έχει να κάνει με το που θα υπάρχουν οι περισσότεροι διανομείς που θα έχουν γραφτεί. Αν δούμε, για παράδειγμα, ότι θα γραφτούν 10 διανομείς στο Χαϊδάρι, θα πάμε εκεί. Θα προσαρμοστούμε στις ανάγκες.

Ξεκινήσατε την επιχειρηματική σας προσπάθεια μόλις δύο άτομα. Ενώ συνήθως ακούμε ότι υπάρχουν μεγαλύτερες ομάδες πίσω από αντίστοιχες startups. Πως είναι μια τυπική εργάσιμη ημέρα σας, τι όγκος δουλειάς υπάρχει και τελικά τι μένει ως ελεύθερος χρόνος;

Δημήτρης Λυκούρης: Καταρχήν θα πρέπει να πούμε ότι βάζουμε κάποιους στόχους μέσα στον μήνα. Στην συνέχεια χωρίζουμε αυτούς τους στόχους ανά εβδομάδα. Με βάση αυτά τα milestones λοιπόν, διαμορφώνουμε και την κάθε ημέρα μας. Το βασικό σε όλα αυτά είναι να προετοιμάζεσαι πριν έρθουν κάποιες καταστάσεις. Έτσι ώστε όταν έρθουν τελικά, να κάνεις focus σε αυτές μόνο.

Νίκος Κουσαθανάς: Έχουμε προσπαθήσει να ορίσουμε στάνταρ ωράρια δουλειάς ανά ημέρα, αλλά είδαμε ότι δεν γίνεται. Η νοοτροπία μας λέει ότι ξεκινάμε δουλειά στις 10 το πρωί, και τελειώνουμε όταν έχουν ολοκληρωθεί όλα τα tasks της ημέρας. Φυσικά δεν πρέπει να φτάνεις στο burnout.

Ελεύθερος χρόνος δεν υπάρχει στην καθημερινότητα των startuppers;

Δημήτρης Λυκούρης: Σίγουρα πρέπει να υπάρχει ελεύθερος χρόνος και ξεκούραση. Από εκεί και πέρα, όταν εργάζεσαι για ένα δικό σου project, το πιο σημαντικό είναι να μην το βλέπεις σαν δουλειά. Πρέπει να το αγαπάς και να το κάνεις επειδή το θες. Πρέπει να έχεις υπομονή και επιμονή.

Νίκος Κουσαθανάς: Προσπαθούμε να έχουμε κενές τις Κυριακές μας. Εννοείται ότι κάνουμε διαλείμματα και μέσα στην ημέρα. Πάμε επίσης για βόλτες και μπύρες, όπως όλοι οι άνθρωποι. Δεν τα αποκλείουμε αυτά. Απλά πάντα προέχει το πλάνο του project, διότι έχουμε βάλει κάποιους στόχους και θέλουμε να τους πετύχουμε.

Μια από τις πιο συχνές δικαιολογίες που ακούμε από ανθρώπους που έχουν μια ιδέα αλλά δεν την κάνουν πράξη, είναι το «δεν έχω αρκετά χρήματα». Εσείς πως καταφέρατε να ξεκινήσετε το project σε οικονομικό επίπεδο; Και με δεδομένο ότι δεν λάβατε κάποια εξωτερική χρηματοδότηση μέχρι τώρα

Δημήτρης Λυκούρης: Με bootstrapping το κάναμε. Δηλαδή με τα δικά μας χρήματα. Είχαμε κάποια λίγα λεφτά στην άκρη, και προφανώς βοήθησαν ως ένα βαθμό και οι οικογένειες μας.

Νίκος Κουσαθανάς: Έπαιξε σημαντικό ρόλο ότι μπορούσαμε να «χτίσουμε» μόνοι την πλατφόρμα μας. Ο Δημήτρης ασχολήθηκε με ο design και εγώ με τον προγραμματισμό.

Αν δεν μπορούσαμε να το «χτίσουμε» μόνοι μας, το θεωρώ δύσκολο να βρίσκαμε τα κεφάλαια έτσι ώστε να μισθώσουμε άλλους να το κάνουν.

Πως θα θέλατε να είναι το stoferno.gr σε 1 χρόνο από σήμερα;

Δημήτρης Λυκούρης: Θέλουμε να έχουμε χτίσει ένα καλό δίκτυο διανομέων. Να έχουμε αναπτύξει ακόμα περισσότερο την πλατφόρμα μας. Και πάνω από όλα να εξυπηρετείται πολύ κόσμος μέσα από αυτό που έχουμε φτιάξει. Άλλωστε το project μας είναι win-win για όλους. Οι διανομείς θα έχουν ένα έσοδο, τα καταστήματα θα αυξήσουν τις πωλήσεις του, και ο πολίτης θα μπορεί να εξυπηρετηθεί οπουδήποτε κι αν βρίσκεται.

Νίκος Κουσαθανάς: Μέσα σε έναν χρόνο θα θέλαμε σίγουρα να έχουμε επεκταθεί και σε άλλες περιοχές. Κινούμαστε βήμα- βήμα και το ιδανικό θα ήταν να έχουμε φτάσει σε όλη την Αθήνα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × three =