Πολλά online brands γυαλιών αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα: Ο πελάτης δεν έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει ένα ή περισσότερα γυαλιά, προτού αποφασίσει αν και ποια θα αγοράσει. Αρκετές εταιρίες έχουν βρει την προφανή λύση σε αυτό. Δηλαδή, μπορούν να στείλουν δείγματα γυαλιών στο σπίτι σου, να τα δοκιμάσεις και να αποφασίσεις αν θα κάνεις την αγορά. Ενώ, σε άλλες περιπτώσεις εταιριών, υπάρχει φυσικά η λύση της αγοράς και στην συνέχεια επιστροφή τους προϊόντος, αν δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που θέλεις.
Όλες οι λύσεις που συζητάμε εδώ, είναι καλές. Ωστόσο, είναι αρκετά δαπανηρές για τις εταιρίες. Αφού υπάρχει μεταφορικό κόστος, ενώ παράλληλα το εκάστοτε brand πρέπει να διαθέτει αρκετά stock προϊόντα για να στέλνει.
Τη δική της ανατρεπτική λύση βρήκε η Ιταλική startup, Quattrocento. Τι κάνει; Στέλνει χάρτινα δείγματα γυαλιών στους πελάτες τις, έτσι ώστε να γίνει με αυτά η δοκιμή. Και αν τελικά οριστικοποιηθεί η αγορά, να αποσταλούν τα κανονικά γυαλιά. Μάλιστα, η εταιρία μπορεί να αποστείλει ως και 5 ζεύγη χάρτινων γυαλιών τη φορά.
Ο συνιδρυτής της εταιρίας, Eugenio Pugliese, αποκαλύπτει ότι η εν λόγω ιδέα προέκυψε μετά από ένα τηλεφώνημα από πελάτη. Ο οποίος ζητούσε τις διαστάσεις ενός προϊόντος, λέγοντας μάλιστα ότι έχει εκτυπώσει ένα σχεδιάγραμμα από το website της Quattrocento. «Τότε είπα στον εαυτό μου: Γιατί να μην φτιάξουμε ένα μοντέλο από χαρτί;», σημειώνει ο συνιδρυτής.
Το συγκεκριμένο επιχειρηματικό πλάνο λειτουργεί πολύ καλά, όπως σχολιάζει το TechCrunch. Το κόστος μεταφοράς είναι ελάχιστο- το ίδιο και το κόστος κατασκευής, παρόλο που μιλάμε για ποιοτικό, πλαστικοποιημένο χαρτί. Η όλη διαδικασία γίνεται χωρίς κόστος για τον πελάτη, ενώ δεν χρειάζεται τα χάρτινα γυαλιά να αποσταλούν πίσω στην εταιρία. Έτσι ο υποψήφιος πελάτης μπορεί να κρατήσει για πάντα το δείγμα και να το παρουσιάσει ακόμα και στους φίλους του.