αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΕπτά δύσκολες αλήθειες για την ηγεσία που δεν θέλουν να τις ακούσουν πολλοί leaders

Επτά δύσκολες αλήθειες για την ηγεσία που δεν θέλουν να τις ακούσουν πολλοί leaders

«Εάν έχετε βρεθεί σε επαφή με μία σπουδαία ηγεσία, πιθανότατα θυμάστε το πώς αυτό το άτομο – το αφεντικό σας – σας έκανε να νιώσετε. Επειδή η αληθινή ηγεσία, στον πυρήνα της, είναι θέμα καρδιάς», σημειώνει σε άρθρο του το αμερικανικό inc.com.

Eίναι σημαντικό. Όπως λέει μια άλλη σοφή φράση, «οι άνθρωποι θα ξεχάσουν αυτό που είπατε, οι άνθρωποι θα ξεχάσουν αυτό που κάνατε, αλλά οι άνθρωποι δεν θα ξεχάσουν ποτέ πώς τους έκανε να αισθάνονται». Αλλά τελικά πως πρέπει να κινηθεί ένας μεγάλος leader; Εδώ είναι 7 δύσκολες αλήθειες τις οποίες πολλοί ηγέτες δεν θέλουν να ακούσουν. Αλλά είναι αυτές που μπορούν να οδηγήσουν κάποιον στον σωστό δρόμο.

1# Οι ηγέτες πρέπει να έρθουν αντιμέτωποι με συγκρούσεις για να λύσουν τα προβλήματα. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη όταν εμπλέκονται τα ανθρώπινα όντα. Οι αληθινοί ηγέτες γνωρίζουν ότι ο περιορισμός της σύγκρουσης με ενεργές δεξιότητες ακρόασης για την κατανόηση μιας κατάστασης από όλες τις οπτικές γωνίες είναι μια πολύ ταχύτερη λύση για την επίλυση ενός ζητήματος από το να φύγουν από τη σύγκρουση και να αποφύγουν τους ανθρώπους.

2# Οι ηγέτες πρέπει να αναπτύσσουν τους ανθρώπους. Οι σπουδαίοι leaders θέλουν να γνωρίσουν τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζονται, όσο καλύτερα γίνεται. Και να τους αναπτύξουν. Αφιερώνουν πολύ χρόνο στην καθοδήγηση και κατανέμουν στους εργαζομένους/ συνεργάτες νέες ευθύνες που θα επεκτείνουν την ανάπτυξή τους. Από την άλλη, οι ηγέτες που δεν ανταποκρίνονται στις δεσμεύσεις τους για ανάπτυξη και βελτίωση των ανθρώπων τους, πιθανότατα θα αποτύχουν στη διαμόρφωση μόνιμων σχέσεων που οδηγούν στα μεγάλα αποτελέσματα.

3# Οι ηγέτες πρέπει να βάζουν τους εργαζομένου πάνω από τους πελάτες. Ο ρόλος κάθε ηγέτη πρέπει να είναι η εξυπηρέτηση των εργαζομένων – εκείνων που είναι δηλαδή πιο κοντά στην εμπειρία των πελατών. Οι μεγάλοι ηγέτες συνειδητοποιούν ότι ο νούμερο 1 πελάτης τους είναι οι υπάλληλοί τους. Εάν φροντίζουν τους ανθρώπους τους, αν τους εκπαιδεύουν και τους ενδυναμώνουν, αυτοί οι άνθρωποι θα δώσουν το 100% σε o,τι κάνουν. Και θα παρέχουν μια καλή εξυπηρέτηση στους πελάτες.

4# Οι ηγέτες πρέπει να φτιάξουν έναν χώρο εργασίας που βγάζει μια ασφάλεια. Ψυχολογική έρευνα του Χάρβαρντ έδειξε ότι όταν οι ηγέτες καλλιεργούν μια κουλτούρα ασφάλειας – που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι είναι ελεύθεροι να μιλήσουν, να πειραματιστούν, να δώσουν feedback και να ζητήσουν βοήθεια – οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα μάθησης και απόδοσης. Όταν απουσιάζει η ψυχολογική ασφάλεια, υπάρχει φόβος. Και ο φόβος είναι επιζήμιος για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων μιας εταιρείας.

5# Οι ηγέτες πρέπει να είναι πρόθυμοι να ακούσουν feedback. Πολλοί ηγέτες δεν θέλουν να ακούσουν ιδέες, απόψεις και εποικοδομητικά σχόλια από άλλους. Δεν θέλουν κανείς να παρεμβαίνει στον τρόπο ηγεσίας τους. Αυτή η πρακτική όμως συνήθως οδηγεί σε αδιέξοδο. Οι σπουδαίοι ηγέτες είναι ανοιχτοί στο να ακούσουν. Κάνουν ερωτήσεις. Και κάπως έτσι προσπαθούν να φτάσουν στις καλύτερες λύσεις και να διαμορφώσουν το μέλλον.

6# Οι ηγέτες μπορούν να έχουν (και) αδυναμίες. Ένας ηγέτης δεν σημαίνει ότι είναι… ατρόμητος. Μπορεί να έχει τις δικές του αδυναμίες. Και δεν είναι κακό να τις δείχνει. Οι εργαζόμενοι και οι ηγέτες που εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον, μαθαίνουν να είναι άνετοι. Να είναι ανοιχτοί ο ένας στον άλλο γύρω από τις αποτυχίες, τις αδυναμίες τους, ακόμη και τους φόβους. Και κάπως έτσι δημιουργούνται καλύτερες ανθρώπινες σχέσεις- και έρχονται τα καλύτερα αποτελέσματα.

7# Οι leaders πρέπει να ενεργούν με αγάπη και φροντίδα. Σε έναν κόσμο… κενών υποσχέσεων, χειραγώγησης και εξαπάτησης, ένας πραγματικός ηγέτης νοιάζεται για την ευημερία των άλλων. Θέλει να βοηθήσει τους ανθρώπους που έχει γύρω του. Και λειτουργεί έτσι ώστε ο κάθε ένας εργαζόμενος/ συνεργάτης να αναπτυχθεί και να φτάσει στην επιτυχία.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × 4 =