αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΈξι τρικ που αφορούν την γλώσσα του σώματος και πρέπει να τα θυμάσαι στην επόμενη job interview

Έξι τρικ που αφορούν την γλώσσα του σώματος και πρέπει να τα θυμάσαι στην επόμενη job interview

Η γλώσσα του σώματος παίζει τον ρόλο της στις συνεντεύξεις για δουλειά. Οι μη λεκτικές ενδείξεις αποτελούν το 60 έως 80% της επικοινωνίας πρόσωπο με πρόσωπο. Ακόμη περισσότερο από τα λόγια σας, η φυσική σας παρουσία δείχνει τα δυνατά σας σημεία (ή τις αδυναμίες) ως υποψήφιος.

Και στην εποχή της πανδημίας. Παρόλο που οι συνεντεύξεις μέσω Zoom ή βίντεο ενδέχεται να στερούνται ορισμένων από τις φυσικές ενδείξεις που υπάρχουν στις ζωντανές αλληλεπιδράσεις, οι ενδείξεις που είναι ορατές θα εξεταστούν πολύ πιο προσεκτικά.

Εδώ είναι λοιπόν 6 tips που αφορούν τη γλώσσα του σώματος και πρέπει να τα εφαρμόσεις στην επόμενη job interview που θα πας. Τα διαβάσαμε στο αμερικανικό FastCompany.

1. Επαφή με τα μάτια. Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της γλώσσας του σώματος που μπορείτε να δώσετε στο ακροατήριο σας σε μια συνέντευξη είναι η οπτική επαφή. Η οπτική επαφή απαιτεί (και αντανακλά) εμπιστοσύνη. Στην πραγματικότητα, έρευνες έχουν δείξει ότι τα άτομα με υψηλό στάτους και αυτοπεποίθηση τείνουν να κοιτάζουν περισσότερο τα άτομα με τα οποία μιλούν σε σχέση με τα άτομα με χαμηλό στάτους. Γι’ αυτό να είστε γενναιόδωροι με την οπτική επαφή σας. Πάντα να κοιτάτε τους ανθρώπους, όχι το δωμάτιο ή το ταβάνι ή το πάτωμα. Και όταν κοιτάζετε τον HR Manager, κάντε το καθώς αρχίζετε να μιλάτε, είτε απαντάτε σε μια ερώτηση είτε αναφέρετε μια άποψη. Με αυτόν τον τρόπο, η οπτική επαφή ενισχύει αυτό που πρόκειται να πείτε. Σε μια ομαδική συνέντευξη, φροντίστε να δώσετε ίση οπτική επαφή σε κάθε άτομο, ανεξάρτητα από την θέση του. Σε συνεντεύξεις μέσω βίντεο, κοιτάξτε απευθείας στην web camera.

2. Ένα ζεστό χαμόγελο. Δίπλα στην οπτική επαφή, ένα ζεστό, ελκυστικό χαμόγελο είναι η πιο σημαντική πτυχή της γλώσσας του σώματος σε μια συνέντευξη για δουλειά. Εξάλλου, θα κριθείτε από την ικανότητά σας να συνδέεστε με ανθρώπους και ένα καλό χαμόγελο κάνει ακριβώς αυτό. Χαμογέλα όταν συναντάς τον HR Manager, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης και καθώς κλείνεις την συνάντηση. Αλλά βεβαιωθείτε ότι το χαμόγελό σας δεν είναι παγωμένο, διαφορετικά μπορεί να φαίνεται ψεύτικο.

3. Ανοιχτές χειρονομίες. Οι εταιρείες αναζητούν άτομα με soft skills—άτομα που νιώθουν ενσυναίσθηση και άνετα με τους άλλους. Οι ανοιχτές χειρονομίες μεταδίδουν αυτές τις ιδιότητες. Για να επιτύχετε αυτό το άνοιγμα: Κάνε χειρονομία με όλο το χέρι προς την κατεύθυνση του συνεντευξιαστή σου. Ποτέ μην σταυρώνετε ή διπλώνετε τα χέρια σας – θα φαίνεστε αμυντικοί ή κλειστοί. Οι χειρονομίες δείχνουν πόσο άνετα νιώθετε με τον εαυτό σας και τον συνεντευκτή. Οι ανοιχτές χειρονομίες δείχνουν ότι μπορείτε να δημιουργήσετε σχέσεις.

4. Να έχεις εστίαση σε αυτόν που έχεις απέναντι. Μια άλλη σημαντική πτυχή της γλώσσας του σώματος στις συνεντεύξεις είναι το να έχετε την προσοχή σας στο άτομο με το οποίο μιλάτε – κάτι τέτοιο δείχνει σεβασμό. Όταν μιλάτε με έναν συνεντευκτή – είτε αυτοπροσώπως είτε virtual – βεβαιωθείτε ότι το σώμα σας είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να είστε πλήρως στραμμένοι προς αυτόν. Αυτό θα τον κάνει να νιώσει ότι είστε πλήρως αφοσιωμένοι σε αυτό που συζητάτε.

5. Καλλιεργήστε την… ακινησία. Αυτό δεν σημαίνει να είσαι άκαμπτος ή να αποφεύγεις τις χειρονομίες. Σημαίνει ότι δεν κάνετε τυχαίες κινήσεις, όπως να αγγίζετε το πρόσωπό σας, να φτιάχνετε τα μαλλιά σας, να τινάζεστε ή να κινείστε ανήσυχα στην καρέκλα σας. Αυτές οι περιττές κινήσεις δείχνουν νευρικότητα. Μπορούν να μεταδώσουν την εντύπωση ότι δεν νιώθετε άνετα με τη συνέντευξη.

6. Καλή στάση σώματος. Ο τελικός τρόπος επίδειξης δύναμης και αυτοπεποίθησης είναι η καλή στάση του σώματος. Οι άνθρωποι που αισθάνονται αποδεσμευμένοι σε μια συνάντηση ή που πιστεύουν ότι δεν έχουν πολλά να προσθέσουν συχνά καμπουριάζουν. Άλλοι άνθρωποι μπορεί να γέρνουν πίσω στις καρέκλες τους σαν να λένε «βαριέμαι» ή «με νοιάζει λιγότερο». Και άλλοι πάλι μπορεί να σκύβουν το κεφάλι τους σε μια υποχωρητική στάση. Η λύση; Καθίστε (ή σταθείτε) ψηλά. Όταν το κάνετε αυτό, θα προβάλλετε αυτοπεποίθηση. Επιδεικνύετε ανάστημα που είναι μέρος της ύπαρξής σας, το οποίο είναι πιο εντυπωσιακό από το ανάστημα που μπορεί να προσδώσει ένας επαγγελματικός τίτλος.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 − seven =