αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣVitruvius: Ένα ελληνικό project που μοιάζει μπροστά από την εποχή του και «αναγνωρίζει» τις κινήσεις του ανθρώπου

Vitruvius: Ένα ελληνικό project που μοιάζει μπροστά από την εποχή του και «αναγνωρίζει» τις κινήσεις του ανθρώπου

Βλέπουμε συνεχώς, πολλούς τεχνολογικούς κολοσσούς να επενδύουν σε αυτό που ονομάζουμε εικονική πραγματικότητα. Βλέποντας αυτή τη παγκόσμια τάση και γνωρίζοντας τις νέες τεχνολογίες, μια ελληνική πλατφόρμα κάνει το δικό της δυναμικό «μπάσιμο». Είναι το Vitruvius. Το οποίο μπορεί να «δει» 25 σημεία του ανθρώπινου σώματος (κεφάλι, χέρια, πόδια, κλπ) και 1000 σημεία του προσώπου. Στη συνέχεια, μπορεί να κατανοήσει πώς στέκεται ή κάθεται κάποιος, τι κινήσεις κάνει, καθώς επίσης και να πάρει μετρήσεις.

Ο συνιδρυτής του Vitruvius, Βαγγέλης Πτερνέας, μιλά στο It’s Possible. Και λύνει όλες τις απορίες. Από το πώς ξεκίνησε η ιδέα για ένα τόσο high-tech project, πως ακριβώς λειτουργεί αλλά και σε ποιους τομείς μπορεί να έχει άμεση εφαρμογή.

Εσείς προσωπικά, με τι ασχολούσασταν πριν δημιουργήσετε το Vitruvius;

Από το 2012, τρέχουμε την LightBuzz, μια εταιρεία παραγωγής λογισμικού για πελάτες. Η ομάδα μας αποτελείται κυρίως από προγραμματιστές και γραφίστες. Πριν τη δημιουργία της LightBuzz, εργαζόμουν στη Microsoft.

Πως προέκυψε η ιδέα για το Vitruvius;

Η LightBuzz αναλαμβάνει έργα στους τομείς της Τεχνολογίας Κίνησης και της Ψηφιακής Πραγματικότητας. Πολύ σύντομα, διαπιστώσαμε ότι όλα τα projects ανάλυσης κίνησης έχουν κοινά στοιχεία. Αποκτώντας μεγαλύτερη εμπειρία πάνω σε τέτοιας μορφής projects, είδαμε πως μπορούμε να προσφέρουμε αυτό το expertise και σε άλλους.

Συγκεντρώσαμε, λοιπόν, διάφορα κομμάτια που είναι κοινά στις εφαρμογές ανάλυσης κίνησης και τα διαθέσαμε ως πακέτο λογισμικού.

Με απλά λόγια, τι είναι αυτό που κάνει το συγκεκριμένο λογισμικό και που μπορεί χρησιμέψει;

Χρησιμοποιώντας αισθητήρες και κάμερες, το Vitruvius μπορεί να αναγνωρίσει 25 σημεία του ανθρώπινου σώματος (κεφάλι, χέρια, πόδια, κλπ) και 1000 σημεία του προσώπου. Στη συνέχεια, μπορεί να κατανοήσει πώς στέκεται ή κάθεται κάποιος, τι κινήσεις κάνει, καθώς επίσης και να πάρει μετρήσεις. Αυτές οι μετρήσεις έχουν εφαρμογή στους τομείς του fitness, του healthcare, της ρομποτικής και του retail.

Είναι εύκολο να αναπτύξετε κάτι τόσο high-tech στην Ελλάδα; Υπάρχουν δομές, κρατικές ή ιδιωτικές, που σας βοηθούν;

Στον τομέα της Πληροφορικής, είναι σχετικά εύκολο να προμηθευτείς και να παράξεις τεχνολογία, οπουδήποτε στον κόσμο και αν βρίσκεσαι. Φυσικά και χρειάζεται πολλή δουλειά για να τα καταφέρεις, ωστόσο δεν υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί. Μέχρι στιγμής, η εταιρεία μας είναι κερδοφόρα χωρίς κάποια κρατική ή ιδιωτική βοήθεια.

Με την τεχνολογία πάνω στην οποία εργάζεστε, εκτιμάτε ότι μπορούν ακόμα και μικρές επιχειρήσεις να δημιουργήσουν εφαρμογές αναγνώρισης κίνησης πολύ οικονομικά. Πόσο, δηλαδή, περίπου περιορίζεται το κόστος με το συγκεκριμένο μοντέλο και πόσο είναι το κόστος με άλλες «παραδοσιακές» τεχνολογίες;

Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: προκειμένου να δημιουργήσουμε την πλατφόρμα μας χρειάστηκαν 6 μήνες δουλειάς από επιστήμονες με εμπειρία στην αναγνώριση κίνησης. Μια μικρομεσαία επιχείρηση, ακόμα και εάν διαθέτει IT department, είναι πολύ δύσκολο να συγκεντρώσει τόσο μεγάλη εξειδίκευση. Αντί, λοιπόν, να δαπανήσει μήνες προκειμένου να φτιάξει σύνθετο λογισμικό εκ του μηδενός, μπορεί να αγοράσει το Vitruvius και να ενσωματώσει την μεγαλύτερη λειτουργικότητα μέσα σε λίγες μόνο ώρες.

Τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε πολλούς κολοσσούς να επενδύουν πολλά χρήματα στην εικονική πραγματικότητα (VR). Η συγκεκριμένη τεχνολογία «συνδυάζεται» με τη δική σας ή δεν έχει καμιά σχέση;

Πράγματι, το Vitruvius έχει άμεση εφαρμογή στην εικονική πραγματικότητα.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Vitruvius προκειμένου να αναγνωρίσουν την κίνηση στο χώρο μέσω μιας κάμερας. Στη συνέχεια, έχουν τη δυνατότητα να στείλουν αυτά τα δεδομένα στα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας και δημιουργήσουν μια εμπειρία που περιλαμβάνει στοιχεία τόσο του πραγματικού, όσο και του εικονικού κόσμου.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια σας, αναφορικά με το Vitruvius;

Όπως είπαμε, η τεχνολογία του VR εξελίσσεται ραγδαία. Σχεδόν κάθε μήνα κυκλοφορούν νέα headsets και νέα devices. Η αγορά είναι υπό διαμόρφωση και αλλάζει σχεδόν καθημερινά. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τη συμβατότητα της πλατφόρμας μας με τις μελλοντικές συσκευές και να την καθιερώσουμε ως αναγκαίο εργαλείο για την ανάπτυξη διαδραστικών εφαρμογών.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × three =