αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤο κατοικίδιο έρχεται μαζί σου στις διακοπές, με τη βοήθεια μιας startup

Το κατοικίδιο έρχεται μαζί σου στις διακοπές, με τη βοήθεια μιας startup



Πολλοί άνθρωποι θέλουν να πραγματοποιήσουν ταξίδια μαζί με το κατοικίδιο τους, ωστόσο αυτό δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στην Ελλάδα. Η έλλειψη τεχνογνωσίας που έχουν αρκετοί ξενοδόχοι, αλλά και οι μη ενημερωμένοι πολίτες, δημιουργούν ένα περιβάλλον στο οποίο είναι δύσκολο να κινηθεί ένας ταξιδιώτης που παράλληλα είναι και ιδιοκτήτης ενός pet.

Το δύσκολο έργο, να οργανώσει όλη αυτή την κατάσταση, έχει αναλάβει το Woof Club. Μια online πλατφόρμα μέσω της οποίας ένας ταξιδιώτης μπορεί να βρει pet friendly ξενοδοχεία, αλλά και τις κατάλληλες δραστηριότητες που μπορεί να κάνει στο προορισμό που θα πάει. Η συνιδρύτρια της startup, Έλενα Δέδε, η οποία έχει δημιουργήσει την πλατφόρμα μαζί με τον Χαράλαμπο Δέδε, μιλά στο It’s Possible. Εξηγεί το πώς προέκυψε η ιδέα ένα καλοκαίρι και το αν έχουμε τη σωστή κουλτούρα σαν χώρα, σε ότι αφορά τα pets. Ενώ παράλληλα, λέει τη γνώμη της και για τον ρόλο των μεντόρων και τη συνεργασία που πρέπει να έχουν με τις καινοτόμες επιχειρήσεις.

Πως ξεκίνησε η ιδέα με το Woof Club;

Ήταν καλοκαίρι του 2015, και καταλήξαμε με την παρέα μου να απορρίψουμε τις 5 πρώτες επιλογές σε pet friendly ξενοδοχεία, που προσπαθούσαμε να κλείσουμε στην Αμοργό μέσω booking.com. Γιατί σε συζητήσεις με τους ξενοδόχους συνειδητοποιήσαμε ότι τα καταλύματα δεν είναι πραγματικά φιλικά προς τους σκύλους. Είδαμε ότι υπήρχαν από την πλευρά τους πολλές ερωτήσεις, δεύτερες σκέψεις και προβληματισμός. Στην ουσία, προσπαθούν να καταλάβουν όλο το προφίλ του ταξιδιώτη και να καταλάβουν εκείνη την ώρα αν θα δεχτούν το κατοικίδιο ή όχι.
Τότε σκέφτηκαν ότι θα ήταν ωραίο να είχαμε σε μια πλατφόρμα όλα τα pet friendly ξενοδοχεία, να μπορεί κάποιος να κάνει κράτηση, αλλά και να βρει tips για το πώς θα περάσει καλά με το κατοικίδιο του στην τοποθεσία που θα πάει. Να έχεις δηλαδή έναν σύμβουλο που θα σου πει σε ποιο ξενοδοχείο μπορείς να πας και σε ποια pet friendly παραλία, για παράδειγμα.

Κάπως έτσι γεννήθηκε ιδέα για το Woof Club. Μετά είδαμε ότι υπάρχει πραγματικά αυτή η ανάγκη στην αγορά. Και αποφασίσαμε να κάνουμε την πλατφόρμα, όχι γιατί το ζήταγαν τόσο πολύ οι ταξιδιώτες, αλλά γιατί καταλάβαμε το πόσο μεγάλη έλλειψη τεχνογνωσίας υπάρχει στους Έλληνες ξενοδόχους.

Είπαμε ότι εδώ υπάρχει μια ευκαιρία και μπορεί να δημιουργηθεί ένα καλό προϊόν.

Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να κάνει κάποιος, για να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα σας;

Οι ταξιδιώτες πρέπει να μπουν, να δημιουργήσουν ένα προφίλ δικό τους και του κατοικίδιου. Αυτό περιλαμβάνει το όνομα του χρήστη και ένα email. Επίσης χρειάζεται μια φωτογραφία του pet και κάποιες βασικές πληροφορίες για αυτό. Εμείς βλέπουμε όλα αυτά τα στοιχεία και προτείνουμε τις καλύτερες δυνατές επιλογές που ταιριάζουν με το προφίλ του εκάστοτε ταξιδιώτη.

Σε ότι αφορά την ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, φτιάχνουμε πολιτική κατοικίδιων, παρέχουμε εξοπλισμό και τους συνδέουμε με παρόχους υπηρεσιών στην περιοχή τους, έτσι ώστε να μπορούν να προτείνουν στους πελάτες τους δραστηριότητες φιλικές προς το κατοικίδιο. Εξίσου απλά και αυτοί, μπαίνουν στην πλατφόρμα, κάνουν εγγραφή, καταχωρούν το κατάλυμα τους, πληρώνουν online τη συνδρομή τους. Εκτός από ξενοδοχεία, συνεργαζόμαστε με βίλες και τουριστικά καταλύματα γενικότερα.

Πριν δημιουργήσετε το Woof Club, ιδρύσατε την πλατφόρμα Dogs’ Voice. Πόσο σας βοήθησε η εμπειρία από την πρώτη προσπάθεια, στο εξελιχτείτε σαν επιχειρηματίας;

Το Dogs’ Voice λειτουργεί με τη μορφή κοινωνικής επιχείρησης. Ξεκίνησε ως ένας Οργανισμός που προωθούσε σκύλους σε υιοθεσίες και στήριζε φιλοζωικές οργανώσεις. Στη συνέχεια καταλάβαμε ότι έπρεπε να συνδέσουμε τις φιλοζωικές και τους πολίτες με την τοπική αυτοδιοίκηση και να βρούμε παραμετροποιημένες λύσεις σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης για τα αδέσποτα. Οπότε αυτή τη στιγμή η υπηρεσία μας κάνει προστασία και διαχείριση αστικής πανίδας.

Σε όλη αυτή την προσπάθεια μας κάναμε λάθη απειρίας, όπως κάνει κάθε νέος επιχειρηματίας. Το βασικό λάθος, ήταν να κάνουμε πολλά πράγματα μαζί. Αυτό δεν θέλαμε να το επαναλάβουμε πάλι και έτσι στο Woof Club –παρότι είναι ένας πειρασμός να προσφέρεις πολλά πράγματα- ξεκαθαρίσαμε πολύ γρήγορα το τι υπηρεσίες θα προσφέρουμε. Έτσι καταλήξαμε και στις πηγές εσόδων που θα έχουμε και θα είναι βιώσιμες. Φτιάξαμε ένα business model πολύ πιο «καθαρό» στο δεύτερο μας project, σε σχέση με το Dogs’ Voice.

Οι συνιδρυτές του Woof Club, Χαράλαμπος Δέδες και Έλενα Δέδε

Εσείς έχετε αποφοιτήσει από την Νομική σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού πανεπιστημίου Αθηνών ενώ κατέχετε και δύο μεταπτυχιακά στο Εργατικό Δίκαιο και στο Banking and Finance Law. Ο συνιδρυτής έχει αποφοιτήσει από τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Εθνικού και Καποδιστριακού πανεπιστημίου Αθηνών και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στον Τουρισμό. Πως αποφάσισαν δύο άνθρωποι με τόσα πτυχία να «μπουν» στην επιχειρηματικότητα;

Δεν είναι εύκολος δρόμος. Και πολλές φορές παρουσιάζουμε τις startup μόνο ως μια πολύ δημιουργική κοινότητα που τα καταφέρνει και προχωρά μπροστά. Υπάρχει δημιουργηκότητα και είμαι πολύ περήφανη που κατάφερα να αφήσω τη δουλειά μου και να κάνω αυτό που πραγματικά θέλω. Ωστόσο, είναι ένας δρόμος με πολύ μεγάλες δυσκολίες, ειδικά στην παρούσα συγκυρία.

Θέλει πολύ υπομονή, επιμονή και προσαρμοστικότητα. Προσωπικά είχα μια δουλειά ως δικηγόρος σε μια μεγάλη δικηγορική εταιρία, πήγαινα πάρα πολύ καλά, αλλά πήρα το ρίσκο να παραιτηθώ και να ξεκινήσουμε μαζί με τον Χαράλαμπο το peoject μας. Ο ίδιος έχει δουλέψει σε μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, σε καλές θέσεις. Είπε και εκείνος «θα δώσω 1 χρόνο στη Woof Club, να δούμε τι μπορεί να κάνει». Ειλικρινά πήραμε αυτό το ρίσκο γιατί πιστεύουμε ότι έχουμε ένα προϊόν που ανταποκρίνεται στην αγορά. Ακόμα κι έτσι όμως, είναι ένα μεγάλο ρίσκο. Κάποιος πρέπει να το σκεφτεί πολύ καλά, στην περίπτωση που θέλει να κάνει μια τέτοια κίνηση.

Φαντάζομαι το λέτε, γιατί αν κινηθεί κάποιος σε αυτόν τον δρόμο, το ρίσκο μπορεί να «μην βγει» τελικά

Ναι, μπορεί να «μην βγει» το ρίσκο. Επίσης, μια startup δεν έχει ποτέ την ηρεμία που σου παρέχει μια σταθερή δουλειά. Βέβαια, αυτά που σου δίνει στην αναμέτρηση με τον εαυτό σου και τις δυνατότητες σου, είναι σαν άλλα 2 πτυχία ή 3 χρόνια εμπειρίας σε μια μισθωτή δουλειά.

Σε παλαιότερη συνέντευξη σας, έχετε δηλώσει ότι «Οι κατάλληλοι μέντορες μπορούν να απογειώσουν μια startup». Αυτό είναι η μια όψη, αφού από την άλλη πολλοί startuppers λένε ότι μάλλον μπερδεύονται ακούγοντας πολλές διαφορετικές «φωνές». Πως ακριβώς πρέπει να διαχειριστεί ένας νέος επιχειρηματίας όλο αυτό που ονομάζουμε μέντορες;

Ισχύει αυτό που λέτε. Ότι όσο περισσότερο feedback ζητάς, τόσο περισσότερο feedback θα πάρεις και δεν θα είναι ομοιογενές. Όμως, ο μέντορας δεν είναι ο πρώτος άνθρωπος που παρουσιάζεται και θέλει να σου δώσει μια συμβουλή.

Ο μέντορας είναι ένας άνθρωπος συναισθηματικά και ψυχολογικά δεσμευμένος με την startup σου και την πορεία της. Δεν είναι αυτός που τον πέτυχες σε ένα startup event, του έκανες 5 ερωτήσεις, είδε μια παρουσίαση σου και είπε «έτσι όπως τα είδα εγώ, πρέπει να κάνεις το Α ή το Β».

Μέντορας είναι ένας άνθρωπος που ξέρει πολύ καλά την ομάδα, το προϊόν, την αγορά. Τον έχει επιλέξει η ομάδα και έχει επιλέξει και εκείνος την ομάδα, έτσι ώστε να είναι μέντορας της. Μάλιστα, είναι συνήθως ένας για κάθε startup. Δεν πρόκειται για κάποιον που σε γνωρίζει για 1 ώρα σε κάποιο event, αλλά είναι ένα άτομο που πορεύεται μαζί με το project σου, μεταφέροντας σου κομμάτια από την εμπειρία του. Αυτό εννοούσα όταν μιλούσα για τους «κατάλληλους μέντορες». Ακόμα όμως και από αυτούς που είδαν με μια πρώτη ματιά το project σου κάπου, και είπαν τις σκέψεις τους, μπορείς να πάρεις πολύτιμο feedback. Αν είσαι σε θέση να το αξιολογήσεις σωστά, μπορείς να καταλάβεις χρήσιμα πράγματα.

Θα πω ένα παράδειγμα: Εμείς πήγαμε στα βραβεία Παπαστράτος τον Μάρτιο και πήραμε ένα Βραβείο Καινοτόμου Υπηρεσίας. Θεωρώ ειλικρινά, ότι το πιο σημαντικό κομμάτι όλης της διαδικασίας, δεν ήταν ούτε το networking με τις άλλες startups, δεν ήταν ούτε το pitching. Αλλά ήταν οι «ένας προς έναν» συναντήσεις που είχαμε με κάποιους μέντορες. Λέγοντας μας την πρώτη ιδέα που τους ήρθε για το προϊόν εκείνη τη στιγμή και την μοιράστηκαν μαζί μας. Θεωρώ, ότι όταν λες κάτι σε 10 ανθρώπους και βλέπεις το πώς ανταποκρίνονται, καταλαβαίνεις τελικά αν το λες σωστά.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια σας σχετικά με την νέα πλατφόρμα σας;

Μέχρι την καλοκαιρινή σεζόν θέλουμε να έχουμε εντάξει 400 καταλύματα. Δημιουργούμε ένα πολύ μεγάλο δίκτυο με τουριστικά γραφεία του εξωτερικού, προκειμένου να φτιάξουμε ολοκληρωμένα πακέτα εισερχόμενου τουρισμού- μιλάμε πάντα για ταξιδιώτες με κατοικίδιο.

Την ίδια στιγμή, είμαστε σε αναζήτηση επενδυτή προκειμένου να βγάλουμε online υπηρεσίες και σε άλλες αγορές. Κατά προτίμηση στην Ιταλική αγορά για αρχή. Σε όλο τον κόσμο, τα ταξίδια με κατοικίδιο ανεβαίνουν συνεχώς. Σκεφτείτε ότι πέρυσι, έκαναν συνολικό τζίρο ύψους 130 δισ. ευρώ, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Εμείς από την πλευρά μας θέλουμε να δημιουργήσουμε μια ομάδα και να κάνουμε scaling το 2018. Αυτή την καλοκαιρινή σεζόν, ουσιαστικά θα κάνουμε ένα καλό τεστ, και τον Οκτώβρη θα βάλουμε κάτω τα δεδομένα, έτσι ώστε να αποφασίσουμε το πως θα κινηθούμε δυναμικά από εκεί και πέρα.

Πιστεύετε ότι οι Έλληνες διαθέτουν μια κουλτούρα που λέει ότι «παίρνω μαζί το κατοικίδιο μου σε ξενοδοχεία, καταλύματα, παραλίες και άλλα τουριστικά μέρη»; Το ρωτώ αυτό, γιατί πολλές φορές βλέπουμε ανθρώπους να ενοχλούνται με μια τέτοια εικόνα

Θεωρώ ότι τα τελευταία χρόνια, οι Έλληνες κηδεμόνες σκύλων έχουν βελτιωθεί αρκετά. Σίγουρα δεν είμαστε στα επίπεδα άλλων προηγμένων χωρών. Εκεί όμως εφαρμόζονται οι νόμοι και υπάρχει ένας πολύ μεγάλος σεβασμός σε κηδεμόνες κατοικίδιων. Εδώ έχουμε ένα πρόβλημα διττό: και η αγορά δεν σέβεται έναν πελάτη που συνοδεύεται από το κατοικίδιο του, αλλά και αρκετοί που έχουν ένα pet δεν σέβονται μια επιχείρηση που τους φιλοξενεί.

Οπότε, έχουμε ένα θέμα κουλτούρας, ωστόσο όπως είπα υπάρχει μεγάλη βελτίωση τα τελευταία χρόνια. Θεωρώ ότι αυτή η βελτίωση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, αρκεί βέβαια όλοι να έχουμε στο μυαλό ότι πρέπει να σεβόμαστε τον διπλανό μας.

Σίγουρα έχουμε δρόμο ακόμα και επίσης θα πρέπει να μάθουμε καλύτερα τους νόμους. Σχεδόν κανείς, για παράδειγμα, δεν έχει ξεκάθαρη εικόνα για το αν επιτρέπονται οι σκύλοι στις παραλίες. Οι σκύλοι επιτρέπονται στις παραλίες δεμένοι στο λουρί. Και επιτρέπεται να κολυμπήσουν αν δεν ενοχλούν κάποιον λουόμενο. Αν ενοχλούν έστω και έναν, πρέπει να βγουν από τη θάλασσα. Γενικά, θα πρέπει να γνωρίζουμε, ότι οι σκύλοι επιτρέπονται στους περισσότερους δημόσιους χώρους. Με εξαίρεση λίγες συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως οι αρχαιολογικοί χώροι.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × 3 =