αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα 10 λάθη που κάνεις στο γραφείο και γίνεσαι μη παραγωγικός και πιο κουρασμένος

Τα 10 λάθη που κάνεις στο γραφείο και γίνεσαι μη παραγωγικός και πιο κουρασμένος



Η ζωή στο γραφείο είναι πολύπλοκη. Ο όγκος της δουλειάς, οι πιεστικές προθεσμίες και οι λεπτές κόκκινες γραμμές που ανά πάσα στιγμή πρέπει να χαράσσονται ανάμεσα στους συναδέλφους, δημιουργούν ένα περιβάλλον γεμάτο στρες εντός του οποίου καλείσαι να λειτουργείς καθημερινά και για πολλές ώρες.

Χωρίς να το καταλαβαίνεις, πολλές φορές επιβαρύνεις κι εσύ ο ίδιος την ήδη δύσκολη εργάσιμη μέρα σου. Ιδού 10 λάθη, όπως τα παρουσιάζει το Askmen.com, που πιθανότατα τα κάνεις σε καθημερινή βάση χωρίς να συνειδητοποιείς πόσο στοιχίζουν στην κούραση αλλά και στην απόδοσή σου.

Πηγαίνεις αργοπορημένος στη δουλειά

Ακόμη και αν η διεύθυνση σου έχει δώσει το ελεύθερο να οργανώνεις μόνος το πρόγραμμα σου, δεν έχεις ούτε λόγο ούτε συμφέρον να ξεκινάς την εργάσιμη αργότερα από τους συναδέλφους σου. Πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου της Washington αναφέρει πως οι εργοδότες έχουν την τάση να θεωρούν πιο παραγωγικούς τους εργαζόμενους που ξεκινούν τη δουλειά από το πρωί. Εννοείται ότι θέλεις να είσαι ένας απ’ αυτούς.

Ξεκινάς τη μέρα τσεκάρωντας το e-mail

Emails: Ατελείωτα, εκνευριστικά, αγχωτικά. Σχεδόν όλοι μας, καταπιανόμαστε μαζί τους με το που καθόμαστε μπροστά από τον υπολογιστή του γραφείου μας. Και όλοι μας κάνουμε λάθος.

Αν μπεις στη διαδικασία να απαντήσεις σε 700 emails νωρίς το πρωί, όχι μόνο θα στρεσαριστείς, αλλά θα σου είναι και πολύ δύσκολο να συγκεντρωθείς στις εργασίες που πρέπει να δεκπεραιώσεις στο υπόλοιπο της μέρας. Είναι καλύτερα να ξεκινήσεις από τις δουλειές που απαιτούν συγκέντρωση και καθαρό μυαλό και να πιάσεις τα emails αργότερα, όταν η δουλειά θα έχει μπει σε ένα δρόμο και η μέρα θα έχει αρχίσει να «ρολάρει».

Γράφεις μακροσκελή e-mails

Οι σωστοί επαγγελματίες δεν «φλυαρούν» ποτέ στα e-mails. Ποτέ. Ένα μακροσκελές ηλεκτρονικό μήνυμα είναι σκέτο χάσιμο χρόνου. Και για σένα που το συντάσσεις και για όποιον κληθεί να το διαβάσει. Αν, φυσικά, το διαβάσει. Το πιο πιθανό είναι ότι με το που θα δει την έκτασή του θα το αφήσει για αργότερα. Ή για αύριο. Ή θα το μετακινήσει με αυτοματοποιημένες κινήσεις στο folder με τα spam ή τα ανεπιθύμητα mails. To ίδιο θα έκανες κι εσύ στη θέση του.

Κάθεσαι συνεχώς στο γραφείο σου

Όταν περνάς πολλές συνεχόμενες ώρες σε καθιστή στάση, εκτός του ότι επιβαρύνεις τη μέση και τον αυχένα σου, χάνεις σημαντικές ευκαιρίες συναναστροφής με τους συνεργάτες σου. Αυτό, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, σε καθιστά λιγότερο δημιουργικό. Μια χαρακτηριστική τέτοια μελέτη είναι αυτή του Olin Business School του Πανεπιστημίου της Washington, και καταλήγει στο ότι οι πιο δημιουργικές και ενθουσιώδεις ιδέες προτείνονται από άτομα που είναι δραστήρια, επικοινωνιακά και βρίσκονται σε συνεχή συναναστροφή με τους συνεργάτες τους. Εξυπακούεται πως όταν λέμε συναναστροφή, δεν εννοούμε το πηγαδάκι στον προαύλιο χώρο της εταιρίας με τσιγάρο και κουτσομπολιό.

Δεν κρατάς σημειώσεις

Οι ατζέντες και τα ημερολόγια δεν είναι υποκατάστατα του σουβέρ. Αν τα χρησιμοποιήσεις σωστά θα γίνουν οι πιο αξιόπιστοι συνεργάτες σου και -σε έναν βαθμό- τα υποκατάστατα του εγκεφάλου σου.

Οι σημειώσεις, η καταγραφή των εκκρεμοτήτων και του προγράμματος της μέρας θα σε βοηθήσουν να ιεραρχήσεις τις δουλειές σου, να καταπιαστείς μ’ αυτές πιο συγκεντρωμένος και να αποβάλλεις το άγχος του «τι έχω να κάνω τώρα;». Εκτός από το πρόγραμμα και την καθημερινή ρουτίνα της δουλειάς, καλό είναι να σημειώνεις και κάθε καλή ιδέα που προκύπτει, τη στιγμή που προκύπτει. Είναι δεδομένο ότι ο εγκέφαλός σου δεν πρόκειται να αποθηκεύσει όλες τις πληροφορίες της μέρας. Κάποιες θα ξεχαστούν, κάποιες θα διαγραφούν, κάποιες θα πάνε άκλαυτες. Τίποτα απ’ αυτά δεν πρέπει να συμβεί σε μια καλή ιδέα.

Κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα

Ας είμαστε ειλικρινείς: τη στιγμή που διαβάζεις αυτό το κείμενο, έχεις άλλα έξι παράθυρα ανοιχτά στον browser σου, εκκρεμεί μια παρουσίαση, το τηλέφωνο χτυπάει και έχεις ξεχάσει να πάρεις καφέ. Πιθανόν να τρως κιόλας. Παρόλο που ο εγκέφαλος μας τα καταφέρνει καλά στο να μας υποστηρίζει σε δευτερεύουσες εργασίες, δεν κάνει το ίδιο για όσες είναι σημαντικές και έχουν προτεραιότητα. Όταν τον βομβαρδίζεις συνεχώς με συγκεχυμένες ή ασυνάρτητες πληροφορίες, η βραχυπρόθεσμη μνήμη «μπλοκάρει» και αδυνατεί να τις αξιολογήσει. Και κάπως έτσι, λερώνεσαι με το φαγητό, λες ασυναρτησίες στο τηλέφωνο και κλείνεις το λάθος παράθυρο στον Chrome. Ιεράρχησε σωστά τα καθήκοντα που σου έχουν ανατεθεί.

Δεν κάνεις διάλειμμα

Το διάλειμμα είναι σημαντικό. Το χρειάζεται ο εγκέφαλό σου για να συνεχίσει να είναι αποδοτικός καθόλη τη διάρκεια της εργάσιμης μέρας. Οι Άγγλοι πετάγονται στις pubs για μια γρήγορη μπύρα. Οι Αμερικανοί πάνε για μεσημεριανό. Στην Ελλάδα της κρίσης μπορεί να μην έχουμε πολύ χρόνο για διάλειμμα, αλλά έχει σημασία να ξέρουμε να τον εκμεταλλευόμαστε σωστά. Κάνε κάτι που θα σε κάνει χαρούμενο. Πάρε τηλέφωνο το αμόρε σου, δες ένα αστείο βίντεο στο YouTube, κάνε ένα τσιγάρο με την ησυχία σου. Κάνε ό,τι ξέρεις ότι θα σε βοηθήσει να ξεσκάσεις και να αυξήσεις στη συνέχεια την παραγωγικότητα σου.

Δεν έχεις χόμπι

Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων: Δεν εννοούμε να πάρεις τα drums στον χώρο εργασίας σου. Εννοούμε αυτό που απέδειξε η έρευνα του Πανεπιστημίου του San Francisco, ότι, δηλαδή, οι εργαζόμενοι που υστερούν σε απόδοση και ιδέες, είναι αυτοί που δεν έχουν χόμπι. Όπου χόμπι, βάλε οτιδήποτε μπορεί να σε κάνει να νιώσεις κάποιου είδους ευδαιμονία. Κάποιοι ασχολούνται με το μοντελισμό, άλλοι παίζουν μουσική ή επιτραπέζια ή αναζητούν τη συνταγή του τέλειου μουσακά. Ό,τι και αν διαλέξεις, θα κάνει το μυαλό σου να ξεκολλήσει και θα αυξήσει την απόδοση σου. Όχι, το Xbox άστο κάτω.

Δεν κάνεις διακοπές

Ακόμη και αν τα πράγματα έχουν γίνει δύσκολα για την τσέπη μας -άρα κατά συνέπεια και για τις διακοπές μας- υπάρχουν τρόποι για να επαναφορτίσεις τις μπαταρίες. Δοκίμασε τις σύντομες διήμερες αποδράσεις ή τις εξορμήσεις στην παραλία μετά τη δουλειά. Αν η άδειά σου περιορίζεται στη μία εβδομάδα ή τις δέκα μέρες, φρόντισε να την περάσεις χωρίς κινητό και laptop. Αφέσου στο αθάνατο πριμιτίφ ελληνικό Καλοκαίρι. Το έχεις ανάγκη αν θέλεις να προσβλέπεις σε έναν καλύτερο Χειμώνα.

Κοιμάσαι λίγο, δεν γυμνάζεσαι καθόλου

Θες να πας γυμναστήριο αλλά τα πόδια σου σε βαραίνουν. Η κουζίνα μυρίζει λαζάνια και το κρεβάτι φαίνεται ακαταμάχητα άνετο. Ωστόσο, η άσκηση, η διατροφή και ο σωστός ύπνος είναι το καλύτερο πράγμα για να βελτιώσεις την απόδοση σου.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης, το σώμα αποβάλλει τοξίνες και την ένταση της ημέρας. Τα μικρά γεύματα σε τακτά χρονικά διαστήματα κρατάνε «ξύπνιο» τον μεταβολισμό σου και μπλοκάρουν την παχυσαρκία. Ο ύπνος που γίνεται τη σωστή ώρα κι έχει τη σωστή διάρκεια βοηθάει το νευρικό σου σύστημα να χαλαρώσει, «αδειάζει» το κεφάλι σου από το στρες και το άγχος της μέρας που πέρασε και σε προετοιμάζει σωματικά και ψυχολογικά για την επόμενη δύσκολη μέρα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve − 4 =