αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈφτασε το τέλος των υποχρεωτικών μαζώξεων για «διασκέδαση» στο γραφείο

Έφτασε το τέλος των υποχρεωτικών μαζώξεων για «διασκέδαση» στο γραφείο

Το βλέπαμε τα προηγούμενα χρόνια σε αρκετές εταιρίες: Τα πάρτι στο γραφείο για να… διασκεδάσουν οι εργαζόμενοι. Μόνο που πολλοί δεν το διασκέδαζαν και τόσο.

Εάν είσαι ενήλικας που αναγκάζεται να πάει εκδρομή «ενδυνάμωσης των σχέσεων της ομάδας», να λάβει μέρος στην «happy hour» μετά τη δουλειά ή να γιορτάσει στο διάλειμμά του τα γενέθλια ενός άλλου εργαζομένου από φόβο μήπως δεν θεωρηθείς ομαδικός παίκτης,  τότε όλα αυτά δεν είναι και τόσο διασκεδαστικά.

Για περισσότερα από δύο χρόνια, μια πλήρης ανατροπή της κουλτούρας του γραφείου έχει ουσιαστικά διώξει την αναγκαστική διασκέδαση, που ήταν κυρίαρχη στην προ πανδημίας εποχή, όπως σημειώνει το BBC. Πολλοί άνθρωποι έχουν παρακολουθήσει βέβαια κάποιο είδος εικονικής δραστηριότητας, κάτι σαν Zoom happy hour, φυσικά. Αλλά οι εργαζόμενοι έχουν σε μεγάλο βαθμό γλιτώσει από τους υποχρεωτικούς μηνιαίους εορτασμούς γενεθλίων, τα ποτά μετά το ωράριο και τις υποχρεωτικές εκδρομές στη φύση.

Και τώρα, ακόμη και όταν ορισμένες εταιρείες καλούν τους υπαλλήλους να επιστρέψουν στο γραφείο, η «διασκέδαση» στη δουλειά δεν είναι όπως παλιά. Σε ένα υβριδικό περιβάλλον, είναι δύσκολο να συγκεντρωθούν όλοι.

Επιπλέον έχουν αλλάξει πλέον οι προτεραιότητες και έχει αναγνωριστεί ότι πολλοί άνθρωποι θέλουν να είναι στο σπίτι με τις οικογένειές τους όσο το δυνατόν γρηγορότερα μετά τη δουλειά.

Όμως, ενώ το υποχρεωτικό πάρτι γραφείου μπορεί να είχε την τελευταία του αναπνοή, ένα νέο είδος εργασιακής «διασκέδασης» είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Οι εκδηλώσεις στις οποίες οι άνθρωποι θέλουν πραγματικά να συμμετέχουν είναι ένας χρήσιμος τρόπος για να διευκολυνθεί το δέσιμο της ομάδας και να δοθεί σε όσους προτιμούν να εργάζονται εξ αποστάσεως ένας καλός λόγος για να γνωρίσουν καλύτερα τους συναδέλφους τους. Οι έξυπνες εταιρείες εργάζονται για να εντοπίσουν τους τύπους των «διασκεδαστικών» δραστηριοτήτων, που πραγματικά θα έχουν απήχηση στους εργαζομένους. Εκείνες στις οποίες θα εμφανιστούν επειδή το θέλουν και όχι επειδή κάποιος τους υποχρέωσε.

Για δεκαετίες, οι εταιρείες –καλώς ή κακώς– εργάζονται για να κάνουν τα γραφεία τους διασκεδαστικά μέρη, λέει στο BBC ο Paul Lopusinsky, ιδρυτής του Vancouver, της εταιρείας συμβούλων Playficient με έδρα τη Βρετανική Κολομβία.

Η κουλτούρα της αναγκαστικής διασκέδασης έχει διατηρηθεί εδώ και πολύ καιρό. Και ενώ ορισμένοι εξωστρεφείς μπορεί να το απολαμβάνουν πραγματικά, πολλοί άλλοι έχουν από καιρό αντιταχθεί εναντίον του. Η συμμετοχή από υποχρέωση δημιουργεί μια «εταιρική λατρεία», σύμφωνα με τον Λοπουσίνσκι, «η οποία είναι σχεδόν κατήχηση. Καταλήγεις με ψεύτικα χαμόγελα. «Ω, ναι, φυσικά, είναι υπέροχα εδώ, απλώς μου αρέσουν αυτές οι δραστηριότητες». Είναι μια κουλτούρα αρμονίας με πολλή δυσαρμονία ακριβώς κάτω από την επιφάνεια» εξηγεί στο BBC.

Όπως όμως άλλαξε τα πάντα, η πανδημία έφερε την αλλαγή και εδώ. Εν ολίγοις έχει κάνει τους ανθρώπους πολύ λιγότερο πιθανό να κάνουν πράγματα που δεν θέλουν να κάνουν.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × one =