αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ άλλη όψη: 3 στα 4 ελληνικά e-shops δεν πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος για την προστασία του καταναλωτή

Η άλλη όψη: 3 στα 4 ελληνικά e-shops δεν πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος για την προστασία του καταναλωτή

Εξαιρετικά χαμηλός είναι ο βαθμός συμμόρφωσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops) στη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή, γεγονός που μπορεί να επιβραδύνει την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), τρία στα τέσσερα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν πληρούσαν τις βασικές προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος για την προστασία του καταναλωτή.

Αξίζει βεβαίως εδώ να σημειωθεί, κάτι που και η ΕΕΚΕ επισημαίνει στην έρευνά της, ότι η μη συμμόρφωση δεν έχει ως κίνητρο και στόχο ταυτόχρονα την παραπλάνηση και εξαπάτηση του καταναλωτή. Οφείλεται συχνά και στις πολλές ασάφειες που χαρακτηρίζουν τον νόμο 2251/1994 περί προστασίας του καταναλωτή, ασάφειες τις οποίες έχει εντοπίσει από πέρυσι ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και επισημάνει στην ελληνική κυβέρνηση, χωρίς, ωστόσο, ακόμη να γίνουν οι απαιτούμενες τροποποιήσεις στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο.

Όπως διαβάζουμε στην Καθημερινή, η έρευνα της ΕΕΚΕ πραγματοποιήθηκε σε 1.000 ηλεκτρονικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα των ακόλουθων κατηγοριών: ένδυση – υπόδηση, κοσμήματα, βρεφικά είδη – παιχνίδια, βιβλιοπωλεία, φαρμακεία, ηλεκτρονικά είδη, έπιπλα – διακόσμηση, είδη άθλησης, ηλεκτρικές συσκευές, είδη υγιεινής – επισκευής. Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν είναι τα ακόλουθα:

• Ενα στα δύο ηλεκτρονικά καταστήματα δεν πληροφορούσε τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης είτε παραλείποντας εντελώς την αναφορά του είτε παρέχοντας ενημέρωση η οποία δεν συμφωνούσε με τα όσα ορίζει ο νόμος. Ανέφεραν, για παράδειγμα, ότι υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης εντός λιγότερων ημερών, από τις 14 που ορίζει ο νόμος.

• Μόνο ένα στα δύο ηλεκτρονικά καταστήματα περιελάμβανε όρους αντιμετώπισης της κατάστασης σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, ενώ τα υπόλοιπα δεν διέθεταν τέτοιους όρους ή απέκλιναν σημαντικά από τις απαιτήσεις του νόμου.

• Η κατηγορία καταστημάτων με τη μεγαλύτερη «παραβατικότητα», δηλαδή με το μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων που δεν έχουν συμμορφωθεί με τον νόμο περί προστασίας καταναλωτή, είναι τα βιβλιοπωλεία (93%), ενώ τα πιο συνεπή είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα ένδυσης – υπόδησης (62% δεν έχουν συμμορφωθεί πλήρως με τον νόμο).

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την πρώτη καταγραφή η ΕΕΚΕ επικοινώνησε με τους υπευθύνους των καταστημάτων και τους επεσήμανε τις παραλείψεις τους. Από τα 772 μη συμμορφούμενα με τις απαιτήσεις του νόμου ηλεκτρονικά καταστήματα, τα 282 ανταποκρίθηκαν θετικά πραγματοποιώντας τις αναγκαίες αλλαγές.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 − five =