αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜία Ελληνίδα οινολόγος έφτιαξε ένα brand αξιοποιώντας τα κουκούτσια σταφυλιών. Και τα προϊόντα έφτασαν έως την Αυστρία

Μία Ελληνίδα οινολόγος έφτιαξε ένα brand αξιοποιώντας τα κουκούτσια σταφυλιών. Και τα προϊόντα έφτασαν έως την Αυστρία

Ξεκίνησε το δικό της brand πριν από περίπου 6 χρόνια. Από τότε πολλά έχουν μεσολαβήσει: Οικονομική κρίση, πανδημία, πόλεμοι, πλημμύρες, πυρκαγιές κ.α. Η Ευαγγελία Σωτηροπούλου είναι ακόμα εδώ και ο Oinosporos έχει αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο, φτάνοντας έως την Αυστρία. Το brand περιλαμβάνει από σαπούνια μέχρι κρέμες ενυδάτωσης. Και όλα έχουν σαν βάση –όσο κι αν μοιάζει απίστευτο- τα κουκούτσια των σταφυλιών.

Σήμερα η ίδια μιλά στο It’s Possible.

Ξεκινήσατε το brand σας το 2018. Τι θυμάστε από εκείνες τις πρώτες ημέρες λειτουργίας; Πως ήταν τα προϊόντα, ο χώρος σας, οι σκέψεις σας;

Θυμάμαι σίγουρα την χαρά της παραγωγής, την χαρά της έρευνας, και φυσικά υπήρχε ενθουσιασμός. Νομίζω αυτό είναι το βασικό κομμάτι σε ένα τέτοιο ξεκίνημα: Ο ενθουσιασμός και η ανάγκη να δεις πως θα είναι στην πράξη αυτό που έχεις σκεφτεί. Μία διαδικασία που φυσικά έχει πολύ ενδιαφέρον. Κάνεις πειραματισμούς, τροποποιήσεις και βλέπεις τις ανάγκες που υπάρχουν.

Υπήρχε άγχος για την είσοδο σε ένα… άγνωστο μονοπάτι;

Νομίζω ότι η ανάγκη μου για κάτι δημιουργικό και η προσμονή μου για να δω την ιδέα μου να πραγματοποιείται, ήταν πάνω από όλα τα υπόλοιπα σε εκείνη την φάση. Σαφώς υπήρχε ένα άγχος, αλλά νομίζω ότι το άγχος είναι κάτι που δεν φεύγει ποτέ από έναν επιχειρηματία.

Μετά από περίπου 6 χρόνια, πολλά έχουν συμβεί. Οικονομική κρίση, πανδημία, πόλεμοι, πλημμύρες, πυρκαγιές κ.α. Τελικά τι πρέπει να κάνει κάποιος για να επιβιώσει επιχειρηματικά μέσα σε ένα τέτοιο απρόβλεπτο περιβάλλον;

Το κομμάτι της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητας νομίζω είναι αυτό που πρέπει να μας μείνει, μετά από όλα αυτά. Είναι σημαντικό να προσαρμόζεσαι στις ανάγκες της κάθε εποχής. Τα τελευταία χρόνια βέβαια ζήσαμε… πολλές διαφορετικές εποχές.

Πρέπει πάντα να βλέπεις μπροστά και να αλλάζεις το πως δουλεύεις. Για παράδειγμα, όταν μας είπαν ξαφνικά ότι πάμε σε lockdown, αυτό ήταν κάτι που δεν το είχαμε ξανά ζήσει. Εμείς στο brand είδαμε τα νέα δεδομένα και προσπαθήσαμε να προσαρμοστούμε. Εστιάσαμε, για παράδειγμα, στα ψηφιακά κανάλια για να συνεχίσουμε να κάνουμε πωλήσεις. Βεβαίως αυτή η μετάβαση χρειάστηκε τον χρόνο της. Και ο κόσμος δηλαδή χρειαζόταν χρόνο για να καταλάβει πως θα λειτουργούν όλα και να αλλάξει τις συνήθειες του.

 Ξεκινήσατε μάλιστα μόνη σας την επιχείρηση σας. Πως ήταν αυτό και τι συμβουλές θα δίνατε σε κάποιον/α που σκέφτεται να ξεκινήσει μόνος/η αλλά διστάζει;

Σε κάποιους μπορεί να φαίνεται κάπως τρομακτικό. Αλλά η ανάγκη σου να φτιάξεις κάτι που σου αρέσει και κάτι που εσύ έχεις σκεφτεί, καλύπτει όλα τα υπόλοιπα. Εγώ θα έλεγα ότι όποιος έχει μια ιδέα, πρέπει να την δοκιμάζει. Αυτό έχει σημασία. Να προχωράς και να δοκιμάζεις. Και στο τέλος να παίρνεις μία απάντηση για το αν τελικά άξιζε τον κόπο ή όχι.

Εμένα θυμάμαι στο ξεκίνημα με είχαν δυσκολέψει τα γραφειοκρατικά κομμάτια. Αλλά νομίζω και σε αυτό γίνεται σιγά-σιγα μία πρόοδος. Βλέπουμε μία ψηφιοποίηση.

Και σίγουρα όταν ξεκινάς μόνος, υπάρχει και η προσωπική έρευνα που πρέπει να κάνεις. Για διάφορα πράγματα που πριν σου ήταν άγνωστα.

Για κάποιον που δεν γνωρίζει, σήμερα τι περιλαμβάνει το brand σας;

Περιλαμβάνει μία ολοκληρωμένη σειρά περιποίησης, με βάση το λάδι που βγαίνει από το κουκούτσι του σταφυλιού. Στο brand θα βρει κάποιος διάφορα προϊόντα, όπως λάδια, κρέμες και σαπούνια που ήταν και το πρώτο προϊόν μας. Επίσης έχουμε αρωματικά χώρου που σε παραπέμπουν σε αρώματα κρασιού. Και κεριά.

Μπορείτε εύκολα να βρείτε τα προϊόντα μας στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα και να κάνετε τις παραγγελίες σας. Έχουμε και κάποιους συνεργάτες που διαθέτουν καταστήματα ή οινοποιία και πουλάνε τα προϊόντα μας.

Παράλληλα έχουμε και το κομμάτι του κρασιού. Κάνουμε εκπαιδεύσεις πάνω στο κρασί και γευσιγνωσίες. Γίνονται στο χώρο μας σε μικρά γκρουπ.

Κινείστε σε ένα πεδίο με έντονο ανταγωνισμό, μεγάλες εταιρίες και Ομίλους. Πως έχετε καταφέρει να διαφοροποιηθείτε; Τι διαφορετικό έχουν τα προϊόντα σας;

Η βασική διαφοροποίηση είναι το βασικό συστατικό μας, το γιγαρτέλαιο ή σταφυλέλαιο. Αυτός ήταν ο βασικός άξονας στον οποίο στήθηκε όλη η ιδέα. Πρόκειται για ένα έλαιο ιδιαίτερε ευεργετικό για την επιδερμίδα μας. Το κομμάτι της φυσικότητας σαφώς υπάρχει. Όπως και τα κομμάτια της έρευνας και του εργαστηρίου. Υπάρχει και αδειοδότηση από τον ΕΟΦ.

Σε ότι αφορά τους μεγάλους Ομίλους, ο καθένας έχει το κοινό του. Δεν είμαστε δηλαδή άμεσα ανταγωνιστές δηλαδή.

Όταν ξεκινάς ένα brand από το μηδέν, πως μπορείς να το κάνεις γνωστό στο κοινό;

Εμάς μας βοήθησαν αρχικά τα βραβεία που πήραμε. Αυτά μας έφεραν μεγάλη δημοσιότητα. Ήταν κάτι που μας βοήθησε στα πρώτα βήματα.

Από εκεί και πέρα σταδιακά με κάποιες εκθέσεις που συμμετείχαμε, γίναμε πιο γνωστοί. Είναι σημαντικό να έχεις στοχευμένη παρουσία στα μέρη που θα είναι άνθρωποι που πιστεύεις ότι θα σε επιλέξουν. Και σαφώς η επικοινωνία με τον κόσμο είναι κάτι πολύ σημαντικό.

 Μετά από όλη αυτή τη διαδρομή, ποια είναι τα επόμενα βήματα και τι άλλο θα θέλατε να πετύχετε;

Είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί ήδη έχουμε ξεκινήσει συνεργασία με την Αυστρία και εξάγονται εκεί τα προϊόντα μας. Μέσω συνεργατών με τους οποίους έχουμε κάνει συμφωνίες. Στόχος μας είναι να επεκταθούμε και σε άλλες χώρες. Χτίζοντας μάλιστα και το κομμάτι της λιανικής.

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − fifteen =