αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑHarvard Business Review: Θες να φέρεις καλύτερα αποτελέσματα; Τότε κάνε λιγότερα

Harvard Business Review: Θες να φέρεις καλύτερα αποτελέσματα; Τότε κάνε λιγότερα

«Μας έχουν διδάξει ότι αν θέλουμε περισσότερα —χρήματα, επιτεύγματα, χαρά, ψυχική ηρεμία— πρέπει να κάνουμε περισσότερα, και να προσθέτουμε περισσότερα στη συνεχώς αυξανόμενη λίστα εργασιών μας. Τι γίνεται όμως αν το έχουμε διδαχθεί λάθος; Τι γίνεται αν η απάντηση στο πως θα πετύχουμε περισσότερα δεν έχει να κάνει με πρόσθεση, αλλά με αφαίρεση;». Κάπως έτσι ξεκινά το άρθρο του Harvard Business Review. Kαι προσπαθεί να περιγράψει μία άλλη τακτική για να είμαστε πιο παραγωγικοί στη ζωή μας.

Όπως αποδεικνύεται, αν θέλουμε να αυξήσουμε την παραγωγικότητα και την ευτυχία μας, θα πρέπει στην πραγματικότητα να κάνουμε… λιγότερα. Ο David Rock, συγγραφέας του Your Brain at Work, διαπίστωσε ότι είμαστε πραγματικά επικεντρωμένοι στη δουλειά μας μόλις έξι ώρες την εβδομάδα, κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις κλασικές 40 ώρες εργασίας την εβδομάδα. Όταν σταματήσεις να κάνεις πράγματα που σε κάνουν να νιώθεις απασχολημένος αλλά δεν σου δίνουν αποτελέσματα (και σου εξαντλούν ενέργεια), τότε θα έχεις περισσότερο χρόνο για ό,τι έχει όντως σημασία.

Αλλά εδώ υπάρχει ένα ερώτημα: Οι άνθρωποι με γεμάτη ζωή – παιδιά, καριέρες, φίλους, πάθη, και πολλά άλλα – πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε τη σοφή συμβουλή που λέει να κάνουμε λιγότερα, για να δίνουμε στον εαυτό μας περισσότερο χρόνο και να ανακουφιστούμε από το άγχος, χωρίς να θέσουμε σε κίνδυνο τα αποτελέσματά μας;

Πρέπει να προσδιορίσουμε τι ΔΕΝ πρέπει να κάνουμε. Αλλά αυτός ο προσδιορισμός δεν μπορεί να είναι τυχαίος. Πρέπει να είναι μεθοδικός και βασισμένος σε στοιχεία. Εδώ είναι τα 6 βήματα που θα σε βοηθήσουν αποφασίσεις ποιες δραστηριότητες στην to-do λίστα σου, σου αποφέρουν μεγαλύτερη αξία και ποιες μπορούν να σταματήσουν.

Βήμα 1: Σχεδιάστε μια κάθετη γραμμή στη μέση ενός χαρτιού.

Βήμα 2: Αποφασίστε για έναν τομέα της ζωής ή της εργασίας σας όπου θα θέλατε να έχετε καλύτερα αποτελέσματα και λιγότερο άγχος. Για παράδειγμα, ίσως θέλετε να επεκτείνετε τον τρόπο σκέψη σας στην ηγεσία.

Βήμα 3: Στην αριστερή πλευρά, αναφέρετε τις εργασίες ή τις δραστηριότητες που κάνετε σε αυτόν τον τομέα της εργασίας ή της ζωής σας. Ως επίδοξος ηγέτης, μπορείτε να απαριθμήσετε τις παρουσίες σε συνέδρια, τη σύνταξη νέων άρθρων, την ανάγνωση και την έρευνα, και ούτω καθεξής.

Βήμα 4: Στη δεξιά πλευρά, φτιάξτε μια λίστα με τις μεγαλύτερες «νίκες» σας σε αυτόν τον τομέα, όπως μια μεγάλη ομιλία, μια παρουσίαση που κάνατε στη δουλειά ή ένα project σας που δημοσιεύτηκε στον Τύπο. Αυτό μπορεί να είναι ένα δύσκολο βήμα για μερικούς ανθρώπους. Πολλές φορές παραβλέπουμε τις νίκεςμας. Έτσι κάποιοι μπορεί να βρεθούν μπροστά σε ένα… ένα κενό όταν πρέπει να παραθέσουν τις «νίκες» τους. Αλλά σκέψου το: Οποιαδήποτε αποτελέσματα είχες (είτε μία φορά είτε επανειλημμένα) και ήταν θετικά, μπορούν να συμπεριληφθούν σε αυτήν τη λίστα.

Βήμα 5: Σχεδιάστε μια γραμμή που συνδέει κάθε μία από τις μεγαλύτερες νίκες σας με τη δραστηριότητα ή την εργασία που ήταν περισσότερο υπεύθυνη για αυτό το αποτέλεσμα.

Βήμα 6: Κυκλώστε όλες τις δραστηριότητες και τις εργασίες στην αριστερή πλευρά του χαρτιού σας που ήταν υπεύθυνες για τις μεγάλες σας νίκες. Δείτε τι έχει απομείνει. Ό,τι δεν έχει κυκλωθεί είναι κάτι που πρέπει είτε να σταματήσετε να το κάνετε εντελώς, είτε να το ελαχιστοποιήσετε σημαντικά ή να το αναθέσετε αλλού αν πρέπει οπωσδήποτε να γίνει. Για παράδειγμα, εάν ανακαλύψετε ότι το να ταξιδεύετε για συνέδρια μία φορά το μήνα δεν συμβάλλει άμεσα σε καμία νίκη, είναι καιρός να το αφήσετε στην άκρη ή τουλάχιστον να το περιορίσετε.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × three =