αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤα σύκα από την Κύμη Ευβοίας που έχουν φτάσει έως την Αυστραλία

Τα σύκα από την Κύμη Ευβοίας που έχουν φτάσει έως την Αυστραλία

Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ένα προϊόν που προέρχεται από την Ελληνική Γη; Έως την Αγγλία, το Βέλγιο ή την Αυστραλία. Μέχρι εκεί έχουν φτάσει τα σύκα του brand Kumilio, τα οποία παράγονται στην Κύμη Ευβοίας.

Μάλιστα πρόκειται για ένα εγχείρημα που ξεκίνησε στην καρδιά της Ελληνικής οικονομικής κρίσης. «Το σύκο Κύμης είναι ένα σχετικά «σπάνιο» προϊόν, οπότε κανείς δεν μπορεί να μπει στην αγορά με μεγάλες ποσότητες, γιατί… δεν υπάρχουν! Έτσι το ίδιο το προϊόν μας έδωσε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας με έναν ήπιο τρόπο, ξεκινήσαμε με χαμηλές ποσότητες και ένα αρχικά μικρό δίκτυο καταστημάτων. Από νωρίς έδειξε να προχωράει, μέχρι που προχώρησε πολύ!» σημειώνει ο ιδρυτής της εταιρίας, Κώστας Λάμπρου.

Ο ίδιος μιλά στο It’s Possible και εξηγεί πως ξεκίνησαν όλα, πως έχει αναπτυχθεί το brand έως σήμερα, ενώ δίνει και τις δικές του γρήγορες συμβουλές σε όποιον σκέφτεται να ξεκινήσει κάτι δικό του σήμερα.

Ξεκινήσατε το brand σας το 2015, στην καρδιά της οικονομικής κρίσης. Πως πήρατε την απόφαση να κάνετε το επιχειρηματικό βήμα σας και μάλιστα σε ένα αβέβαιο περιβάλλον;

Είχαμε ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζουμε αυτό το βήμα από τα προηγούμενα χρόνια και – με δεδομένη την απόφασή μας να δημιουργηθεί το Κουμίλιο – κρίναμε ότι δεν είχε νόημα να το καθυστερήσουμε. Εδώ να πούμε ότι βοήθησε και η φύση του προϊόντος.

Το σύκο Κύμης είναι ένα σχετικά «σπάνιο» προϊόν, οπότε κανείς δεν μπορεί να μπει στην αγορά με μεγάλες ποσότητες, γιατί… δεν υπάρχουν!

Έτσι το ίδιο το προϊόν μας έδωσε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας με έναν ήπιο τρόπο, ξεκινήσαμε με χαμηλές ποσότητες και ένα αρχικά μικρό δίκτυο καταστημάτων. Από νωρίς έδειξε να προχωράει, μέχρι που προχώρησε πολύ!

Πως έχει εξελιχθεί η εταιρία σας και τι προϊόντα παράγετε σήμερα;

Η εταιρία έχει μεγαλώσει τόσο υπό την έννοια της μεγαλύτερης παραγωγής και διαχείρισης, όσο και από πλευράς προσωπικού. Πλέον έχουμε και την βιολογική πιστοποίηση για τα σύκα μας. Στα προϊόντα μας υπάρχει μια – ας πούμε – αρχική ομάδα που είναι αυτά με τα οποία ξεκινήσαμε: σύκα Κύμης, Μαρμελάδα σύκου, Συκόμελο, Παστέλι σύκου με καρύδι/αμύγδαλο.

Στην πορεία προστέθηκαν αρκετά ακόμα:

Το γλυκό του κουταλιού, σε μια μορφή που – από όσο γνωρίζουμε – δεν το παράγει κανείς άλλος το Ρετσέλι σύκου, ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν με μικρασιατική προέλευση που μπορεί να θεωρηθεί επιδόρπιο αλλά και συνοδευτικό αλμυρών πιάτων ή κρέατος τα σοκολατάκια μας, δηλαδή κομμάτια σύκου Κύμης με επικάλυψη σοκολάτας υγείας και το πιο πρόσφατο είναι τα ρολά σύκου σε 3 γευστικούς συνδυασμούς: Με σπόρους, με σοκολάτα και πορτοκάλι, με γλυκάνισο και mix πιπεριών.

Μέχρι ποιες γεωγραφικές τοποθεσίες έχουν φτάσει τα προϊόντα σας;

Στην Αυστραλία, στην Αγγλία, στη Γαλλία, στο Βέλγιο, στην Τσεχία …

Όλοι εμείς που δεν είμαστε ειδικοί, πως μπορούμε να καταλάβουμε εάν ένα σύκο είναι καλό ή όχι, πριν το αγοράσουμε; Υπάρχουν κάποια οπτικά σημάδια ή κάτι άλλο;

Καταρχήν όταν μιλάμε για σύκο Κύμης – που είναι προϊόν Π.Ο.Π. – εννοούμε αποξηραμένο σύκο. Φρέσκο σύκο Κύμης στο εμπόριο δεν κυκλοφορεί. Το σύκο Κύμης ξεχωρίζει από το σχήμα και τη φόρμα του: σχηματίζεται από 2 σύκα ίδιου μεγέθους που ενώνονται επιμελώς μεταξύ τους. Αυτό που ξεχωρίζει το σύκο Κύμης είναι ότι είναι λεπτόφλουδο και για αυτό πιο μαλακό. Έτσι δεν έχει και νόημα κάποιος να «μιμηθεί» το σύκο Κύμης χρησιμοποιώντας σύκο άλλης περιοχής: θα βγει αρκετά πιο σκληρό και επομένως δύσκολο να καταναλωθεί.

Το χαρακτηριστικό χρώμα για το σύκο Κύμης είναι το μελί. Η ζωντάνια της εικόνας και η φρεσκάδα τονίζουν τη διαφορετικότητά του. Μετά είναι η γεύση και η επίγευση που αφήνει αυτη η μοναδική ποικιλία που έχει δημιουργήσει φανατικούς φίλους στους γνώστες του σύκου που το αναζητούν παντού με την ονομασία του.

Τρέχετε πλέον την επιχείρηση σας εδώ και αρκετά χρόνια. Τι γρήγορες συμβουλές θα δίνατε σε έναν/μια νέο/α που θέλει να ξεκινήσει σήμερα ένα επιχειρηματικό εγχείρημα και ειδικά κάτι που έχει να κάνει με την Γη και την καλλιέργεια;

Το σίγουρο είναι ότι απαιτείται μια σοβαρή προετοιμασία και προσεκτικός σχεδιασμός. Επίσης, να βρίσκεται σε επαφή και επικοινωνία με ανθρώπους του χώρου για συμβουλές και μεταφορά εμπειρίας. Οπωσδήποτε να υπάρχει κάποιο οικονομικό υπόβαθρο για να αντιμετωπίσει τις πιθανές αρχικές δυσκολίες και να μην απογοητευτεί. Στο εμπορικό σκέλος, χρειάζεται να καλλιεργήσει την αντίληψη και την ικανότητα προσαρμογής στις απαιτήσεις της αγοράς.

Όσο καλύτερα γνωρίζεις το προϊόν που παράγεις, τόσο το ίδιο το προϊόν θα σε οδηγεί στην εξέλιξη του εγχειρήματός σου.

Τέλος, μια προσεγμένη εμπορική εικόνα, αξιοποίηση των social media για προώθηση του προϊόντος σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ η συμμετοχή σε εκθέσεις – ειδικά στην αρχή – θα μπορέσει να βοηθήσει στην αναγνωρισιμότητα και την επίτευξη των στόχων.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 − 2 =