αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΠως να παίξεις δυνατά στο e-commerce, οπουδήποτε κι αν βρίσκεσαι: Τα συζητήσαμε με την Κάτε Χανιώτη

Πως να παίξεις δυνατά στο e-commerce, οπουδήποτε κι αν βρίσκεσαι: Τα συζητήσαμε με την Κάτε Χανιώτη

Και ξαφνικά, όλα μεταφέρθηκαν… online. Τα lockdowns ξεκίνησαν, τα φυσικά καταστήματα έκλεισαν και τα e-shops «εκτοξεύτηκαν». Ένα σκηνικό πρωτόγνωρο. Αλλά πως είναι να το βιώνεις όλο αυτό από μέσα;

Το It’s Possible συνάντησε την Κάτε Χανιώτη. Η ίδια έχει την διαχείριση του e-shop της TommyG, μιας από τις μεγαλύτερες Ελληνικές εταιρίες στο πεδίο της ομορφιάς. Εξηγεί τι ακριβώς έγινε με τα e-shops μέσα στα lockdowns, παραθέτει μερικά μικρά tips για όποιον θέλει να δραστηριοποιηθεί στο e-commerce, ενώ μας περιγράφει και τη δική της διαδρομή, από το Πανεπιστήμιο Πειραιά ως την Ισπανία, τις startups και την σημερινή της θέση.

Καταρχάς τι ακριβώς έχει γίνει με το ηλεκτρονικό εμπόριο και την «εκτόξευση» του μέσα στα lockdowns; Τι έχετε εικόνα έχετε εσείς ως επαγγελματίας στον χώρο

Η εταιρία στην οποία εργάζομαι εγώ, ξεκίνησε αργά να επενδύει στο e-shop της, διότι είχε υψηλές πωλήσεις από τα φυσικά καταστήματα της. Μόλις ξεκίνησαν τα lockdowns εννοείται ότι και εμείς είδαμε μια πολύ μεγάλη αύξηση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Κοιτώντας την αγορά, βλέπουμε καταστήματα που καταγράφουν αύξηση ως και 200% στις πωλήσεις μέσω των e-shops τους. Σε όλα αυτά όμως θα πρέπει να σημειώσουμε το εξής: Μπορεί σε πολλές εταιρίες να καταγράφεται μια «εκτόξευση» των ηλεκτρονικών πωλήσεων, ωστόσο την ίδια στιγμή υπάρχει και τεράστια μείωση των «παραδοσιακών» πωλήσεων. Έτσι στο τέλος της ημέρας μια εταιρία μπορεί να βγαίνει χαμένη οικονομικά- κοιτώντας το σύνολο. Το ιδανικό είναι να έχουμε μια αγορά πλήρως ανοιχτή.

Επίσης είδαμε ακόμα και πολύ μεγάλα Ελληνικά brands να μην μπορούν να προσαρμοστούν άμεσα στο ηλεκτρονικό εμπόριο- ειδικά μέσα σε αυτές τις συνθήκες πίεσης. Είδαμε πλατφόρμες να «πέφτουν» ή να υπάρχουν προβλήματα με τις πληρωμές.

Αν κάποιος θέλει να ξεκινήσει τώρα και να δραστηριοποιηθεί στο κομμάτι του e-commerce, ποια είναι τα πρώτα μικρά tips που θα του δίνατε εσείς;

Αν ξεκινάς από το μηδέν, είναι σημαντικό να φτιάξεις ένα καλό website. Να είναι mobile friendly, γρήγορο και όμορφο. Με καλές φωτογραφίες και κείμενα. Στη συνέχεια πρέπει να αρχίσεις να το διαφημίζεις σε Instagram, Facebook και σε άλλες πλατφόρμες. Είναι μια καλή αρχή. Αλλά σίγουρα χρειάζεται να επενδύσεις ένα μπάτζετ- έστω μικρό. Σιγά- σιγά θα μαζέψεις χειροπιαστά δεδομένα και θα αρχίσεις να καταλαβαίνεις πως σκέφτεται το κοινό στο οποίο στοχεύεις. Σίγουρα θα χρειαστεί να κάνεις και αρκετά τεστ, μέχρι να καταλήξεις σε κάποια συμπεράσματα.

Φυσικά υπάρχει και η επιλογή να αναθέσεις το project σε επαγγελματίες του χώρου για να στο φτιάξουν. Γιατί η αλήθεια είναι ότι βλέπω και ανθρώπους που προσπαθούν με ελάχιστα χρήματα να χτίσουν κάτι και χωρίς να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις. Δυστυχώς έτσι κάνεις απλά μια τρύπα στο νερό. Το πιο έξυπνο πράγμα που μπορείς να κάνεις ίσως, είναι να απευθυνθείς σε έναν επαγγελματία για να στο στήσει σωστά, και από εκεί και πέρα να προσπαθήσεις να μάθεις και εσύ κάποια πράγματα, για να κάνεις τη διαχείριση στη συνέχεια.

Αν θέλει κάποιος να εργαστεί σε μια εταιρία στο πεδίο του e-commerce, υπάρχουν επαγγελματικές ευκαιρίες;

Το e-commerce μαζί με το το digital marketing έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται πολύ έντονα. Υπάρχει λοιπόν ζήτηση και ανοιχτές θέσεις εργασίας. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι οι περισσότερες εταιρίες ψάχνουν specialists. Αυτοί είναι λοιπόν οι πιο περιζήτητοι. Το να βρεις έναν άνθρωπο με κάποιες πολύ βασικές γνώσεις είναι εύκολο- μιας και η γενιάς μας έχει μεγαλώσει έτσι κι αλλιώς μέσα στις νέες τεχνολογίες και τα social media. Όσο αναπτύσσεσαι και εξειδικεύεσαι, γίνεσαι λοιπόν πιο περιζήτητος και είναι πιο εύκολο να βρεις μια καλή θέση.

Στο ξεκίνημα είναι χρήσιμο να μπεις σε μια εταιρία, να αρχίσεις να μαθαίνεις, παράλληλα να κάνεις και μόνος σου κάποια σεμινάρια, να δεις πιο κομμάτι σου αρέσει περισσότερο και να αρχίσεις να εξειδικεύεσαι. Γιατί το πεδίο του e-commerce είναι πολύ μεγάλο.

Εσείς πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το e-commerce; Τι έχετε σπουδάσει και ποια είναι η διαδρομή σας φτάνοντας μέχρι το σήμερα;

Σπούδασα Βιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογία, στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά.

Εκεί είχαμε ένα μάθημα μάρκετινγκ, το οποίο παραδόξως ήταν μόνο μια ώρα σε ένα εξάμηνο. Στην συνέχεια αξιοποιώντας τη δυνατότητα που μου έδινε το πανεπιστήμιο πήγα για Erasmus. Στο πρώτο πήγα Γερμανία, και στο δεύτερο –στα πλαίσια και της πρακτικής- πήγα στην Ισπανία. Εκεί έκανα την πρακτική μου σε μια εταιρία όπου μάλιστα ο ιδιοκτήτης είναι πολύ ανοιχτός στο να μας μάθει πράγματα πάνω στην δουλειά, και εκεί ουσιαστικά άρχισα να μαθαίνω στην πράξη πως λειτουργεί το e-commerce και το μάρκετινγκ.

Γυρνώντας στην Ελλάδα έπιασα την πρώτη μου δουλειά, στο κομμάτι του μάρκετινγκ. Σε μια εταιρία που έφτιανε ένα ειδικό μηχάνημα για ποδήλατα. Θυμάμαι μάλιστα ότι δεν είχαμε καθόλου μεγάλο μπάτζετ, και προσπαθούσαμε να προσελκύσουμε κόσμο με πολύ low-budget πρακτικές.

Στην συνέχεια πέρασα από κάποιες startups. Όπου έμαθα πολλά πράγματα. Και έμαθα κάτι επίσης σημαντικό: Αν δεν ξέρεις κάτι, το Googlάρεις. Γιατί συνήθως σε τέτοιες μικρές εταιρίες δεν έχεις κάποιον πάνω από το κεφάλι σου να σε καθοδηγεί συνέχεια. Πολλές λύσεις πρέπει να τις βρίσκεις μόνος σου.

Μετά από περίπου 5 χρόνια έφτασα στην TommyG. Μια πολύ μεγάλη εταιρία, διαφορετικά μπάτζετ, διαφορετικές διαφημίσεις, διαφορετικό κοινό. Το reporting είναι επίσης πολύ διαφορετικό. Όλο αυτό όμως με έχει εξελίξει ακόμα περισσότερο και μου έχει δώσει χρήσιμες εμπειρίες. Τώρα έχω τη διαχείριση του e-shop της εταιρίας.

Άρα εσείς ήσασταν το άτομο που όταν ξεκίνησαν τα lokdowns και έκλεισαν όλα, σας είπαν: «Τώρα στηριζόμαστε πάνω σου».

Όντως έγινε αυτή η συζήτηση στην εταιρία. Και ήταν η φάση: «Τώρα πάρτο όλο πάνω σου». Αμέσως η δουλειά μπήκε σε πολύ πιο έντονους ρυθμούς. Πράγματα που κανονικά τα έκανα μέσα σε μια εβδομάδα, ξαφνικά έπρεπε να τα κάνω μέσα σε 3 ημέρες. Έπρεπε να τρέξουμε πιο γρήγορα και να διαχειριστούμε μια σειρά από νέα δεδομένα που προέκυψαν. Την ίδια στιγμή είχα βέβαια να διαχειριστώ και μεγαλύτερο μπάτζετ, αφού όλο το βάρος έπεσε αναγκαστικά στο e-shop.

Και μετά από όλα αυτά, πως άλλαξε η επαγγελματική καθημερινότητα σας μόλις ξεκίνησαν τα lockdowns;

Εγώ συνεχίζω να πηγαίνω στο γραφείο κανονικά. Για να πω την αλήθεια μεγαλύτερη διαφορά είδα λόγω… του κλεισίματος των γυμναστηρίων και της παράλληλης δουλειάς μου. Αφού είμαι και Instructor στο Spinning. Άρα από αυτό το κομμάτι «άδειασε» το πρόγραμμα μου και είναι λίγο πιο ξεκούραστο.

Από την άλλη, η δουλειά στην εταιρία έγινε πιο απαιτητική μέσα στα lockdowns. Δούλεψα και κάποια Σαββατοκύριακα. ‘Η κάποιες ώρες πέρα του κλασσικού ωραρίου.

προηγούμενο άρθρο
επόμενο άρθρο
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × 2 =