αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠου επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Που επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Κατακόρυφα αυξήθηκαν οι παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων από τους Έλληνες εφοπλιστές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbroker το 2023, οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 123 νέα δεξαμενόπλοια, που αντιστοιχούν στο 34% των συνολικών παραγγελιών δεξαμενόπλοιων που ζητήθηκαν στα ναυπηγεία φέτος.

Ο αριθμός αυτός είναι τριπλάσιος από τον αριθμό των παραγγελιών δεξαμενόπλοιων που έδωσαν οι Έλληνες εφοπλιστές το 2022. Οι περισσότερες παραγγελίες ήταν για πλοία τύπου Aframax/LR2, με 51 παραγγελίες, Suezmax και Panamax/LR1, με 36 και 14 παραγγελίες, αντίστοιχα.

Αρκετά αυξημένες ήταν οι παραγγελίες για φορτηγά πλοία. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση, 90 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου δόθηκαν εντολή να ναυπηγηθούν από Έλληνες πλοιοκτήτες που αντιστοιχούν περίπου στο 20% των συνολικών παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που τοποθετήθηκαν το 2023. Το 2022, μόλις 40 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου είχαν παραγγελθεί. Τα Kamsarmax ήταν η κύρια προτίμηση με 55 παραγγελίες, και δεύτερος τύπος πλοίου τα Ultramax, με 21 παραγγελίες.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα η αύξηση των παραγγελιών των Ελλήνων εφοπλιστών για πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC). Τα VLAC είναι ουσιαστικά οι πολύ μεγάλοι μεταφορείς αερίου (VLGC) της επόμενης γενιάς, που έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν να μεταφέρουν φορτία αμμωνίας. Πληροφορίες αναφέρουν, χωρίς να έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση η αντίδραση, ότι πίσω από το συμβόλαιο για την κατασκευή δύο πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας, συνολικού κόστους 240 εκατ. δολαρίων συνδέεται η εταιρεία Cardiff Marine του κ. Οικονόμου.

Αντίστοιχη παραγγελία, έγινε και τον Σεπτέμβριο του 2023 από την Capital Gas Ship Management Corp. συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, η οποία ανακοίνωσε την παραγγελία των δύο πρώτων παγκοσμίως πολύ μεγάλων νεότευκτων πλοίων αμμωνίας (VLAC), χωρητικότητας 88,000 cbm, ενώ και η η εταιρεία Naftomar Shipping and Trading , της οικογένειας Ζέιν, έκλεισε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hanwha Ocean, για την κατασκευή τεσσάρων πολύ VLAC, συνολικής αξίας 496 εκατ. δολαρίων και μεταφορικης ικανοτητας 93,000 cbm.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen − ten =