αρχικηVIRALΠέντε φράσεις που μπορούν να «σβήσουν» έναν καυγά

Πέντε φράσεις που μπορούν να «σβήσουν» έναν καυγά

Σε έναν ιδανικό κόσμο, όλοι θα είχαμε τις επικοινωνιακές δεξιότητες και τη συναισθηματική ωριμότητα για να συνεννοηθούμε.

Αλλά ζούμε στον πλανήτη Γη που κατοικείται από σχεδόν οκτώ δισεκατομμύρια ανθρώπους, πολλοί από τους οποίους δεν είναι ακριβώς εύκολο να αντιμετωπιστούν. Αν δεν έχετε εξαιρετικές κοινωνικές δεξιότητες, μπορεί να καταλήξετε να έχετε λογομαχίες που σας ταράζουν και χαλάνε τη διάθεσή σας.

Δεν είναι το ιδανικό.

Ευτυχώς, υπάρχουν συγκεκριμένες φράσεις που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να «σβήσετε» έναν καυγά. Ακόμα κι αν έχετε απέναντι σας έναν δύσκολο άνθρωπο.

1) «Αισθάνομαι ότι έγινε παρεξήγηση. Θες να σου πω πιο ήρεμα πώς το σκέφτομαι το θέμα;»

Το ρήμα «αισθάνομαι», η φράση «αισθάνομαι ότι» μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια. Κανείς δεν μπορεί να είναι γνώστης της απόλυτης αλήθειας, ότι δηλαδή κάτι συνέβη έτσι ή αλλιώς. Όλοι όμως έχουμε το δικαίωμα να εκφράζουμε πώς νιώσαμε απέναντι σε κάτι. Σε κάτι που μπορεί ο άλλος να θεωρεί ασήμαντο. Για κάθε «έλα μωρέ, πώς κάνεις έτσι;» δικαιούμαστε και μας αξίζει να αποκριθούμε «μπορεί για σένα να μην είναι σοβαρό και το ακούω, αλλά εγώ αισθάνθηκα/αισθάνομαι Χ». Μπορεί κάλλιστα αυτή η ατάκα να προηγηθεί της ερώτησης: «Εσύ πώς αισθάνεσαι γι’ αυτό; Θες να μου πεις;».

2) «Σε καταλαβαίνω, αλλά διαφωνώ»

Όταν έχεις να κάνεις με ένα δύσκολο άτομο, έχεις ουσιαστικά τρεις επιλογές:

-Αποδεχτείτε την κατάσταση
-Φυγετε από την κατάσταση
-Σταθείτε στη θέση σας με ευγενικό αλλά διεκδικητικό τρόπο

Αυτή η φράση ανήκει στην τελευταία κατηγορία. Ας το χωρίσουμε σε δύο μέρη, καθένα από τα οποία εξυπηρετεί τη δική του λειτουργία:

«Σε καταλαβαίνω»: προσφέρει μια αίσθηση κατανόησης
«Διαφωνώ»: σηματοδοτεί την απόφασή σας να διατηρήσετε τη θέση σας

Το θέμα είναι ότι οι δύσκολοι άνθρωποι αγαπούν να κάνουν φασαρία. Μερικοί προσπαθούν ακόμη και να επιλέξουν καυγάδες επειδή θέλουν να μεταφέρουν τα αρνητικά τους συναισθήματα σε κάποιον.

3) «Εδώ είναι πώς μπορούμε να λύσουμε αυτήν την κατάσταση»

Αν κάποιος σας ζητήσει κάτι απότομα, δείξτε την κατανόησή σας (ακόμα κι αν κρυφά νιώθετε πραγματικά ενοχλημένος) και στη συνέχεια ξεκινήστε τη δουλειά προσφέροντας πρακτικές λύσεις για να χειριστείτε την κατάσταση.

«Ξέρω πόσο απογοητευτικό είναι αυτό και να τι μπορούμε να κάνουμε. Μπορούμε να προσπαθήσουμε το Χ ή το Ψ, τι θα προτιμούσες;»

Μπορεί να μην δώσετε στο εν λόγω άτομο αυτό που θέλει, αλλά το να δείξετε μια συνεργατική στάση μπορεί να μειώσει την επιθυμία του να διαλέξει έναν καυγά.

4) «Μπορείς να με βοηθήσεις να καταλάβω τα συναισθήματά σου λίγο καλύτερα;»

Η αλήθεια είναι ότι πολλοί άνθρωποι που ξεσπούν ή είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν, δρουν έτσι επειδή είναι πληγωμένοι.  Δεν είναι δικαιολογία, φυσικά, αλλά είναι μια εξήγηση που θα μπορούσε να μας βοηθήσει να τους χειριστούμε με σταθερό και διακριτικό τρόπο.

Όταν αναγνωρίζετε ότι το άτομο με το οποίο μιλάτε μπορεί απλώς να αισθάνεται παρεξηγημένο, σας επιτρέπει να υιοθετήσετε μια ανοιχτή στάση που μπορεί να οδηγήσει σε κάποιου είδους επίλυση.

«Είμαι λίγο μπερδεμένος, μπορείτε παρακαλώ να μου εξηγήσετε;»

«Μπορείς να με βοηθήσεις να καταλάβω πώς νιώθεις για αυτό;»

«Θέλω να σε καταλάβω και να σε βοηθήσω, απλά χρειάζομαι λίγη περισσότερη εξήγηση».

Δείχνοντας μια γνήσια επιθυμία να συνδεθείτε με το άλλο άτομο και να αποκτήσετε μια πιο ξεκάθαρη αίσθηση κατανόησης, ουσιαστικά του δίνετε να καταλάβει ότι δεν είστε ο εχθρός εδώ.

5) «Πρέπει να πάρω λίγο χώρο, αλλά θα ήθελα να συνεχίσουμε από εκεί που σταματήσαμε, όταν νιώσω λίγο καλύτερα»

Δεν μπορείτε πάντα να επιλύσετε μια σύγκρουση αμέσως. Και ούτε πρέπει να νιώθεις υποχρεωμένος.

Όταν αντιμετωπίζετε δύσκολους ανθρώπους, είναι απολύτως κατανοητό ότι μπορεί να αισθάνεστε ενοχλημένοι, απογοητευμένοι ή θυμωμένοι. Πάρε χρόνο και χώρο για να ηρεμήσει η κατάσταση. Στη συνέχεια ίσως μπορεί να συζητήσετε σε καλύτερη βάση.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × four =