αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε σημάδια που δείχνουν ότι δεν πρέπει να εμπιστευτείς ένα άτομο: Εξηγεί ένας πρώην πράκτορας του FBI

Πέντε σημάδια που δείχνουν ότι δεν πρέπει να εμπιστευτείς ένα άτομο: Εξηγεί ένας πρώην πράκτορας του FBI

Οι φίλοι, οι συνάδελφοί σας, τα μέλη της οικογένειας, ο/η σύντροφος και το αφεντικό σας μπορεί να παραθέτουν τις πραγματικές τους προθέσεις, αλλά να τις καλύπτουν με έξυπνες… μεταμφιέσεις.

«Ως συνταξιούχος ειδικός πράκτορας του FBI και πρώην επικεφαλής του Προγράμματος Ανάλυσης Συμπεριφοράς της Αντικατασκοπείας, πέρασα 21 χρόνια αντιμετωπίζοντας ανθρώπους των οποίων η μόνη πρόθεση ήταν η εξαπάτηση και η απάτη», λέει σε άρθρο του στο CNBC ο Robin Dreeke. Και παραθέτει μερικά σημάδια που δείχνουν ότι δεν πρέπει να εμπιστευτείς ένα άτομο. Εδώ είναι 5 από αυτά.

1. Μιλούν με απόλυτους όρους, όπως «πάντα» και «ποτέ».

Οι λέξεις αυτές προορίζονται να υποστηρίξουν μια άποψη, αλλά είναι σπάνια αληθινά και μπορούν εύκολα να υποκινήσουν την άρνηση και την αντίθεση.

Όταν κάποιος λέει, «Ποτέ δεν μου κάνεις κομπλιμέντα», για παράδειγμα, απλώς σε εκλιπαρεί να πεις: «Αυτό είναι γελοίο! Θυμάμαι να σου κάνω κομπλιμέντα!». Ακόμη και όταν ξέρεις ότι κάποιος απλώς υπερβάλλει, μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβεις αν το ξέρει.

Οι άνθρωποι που είναι αξιόπιστοι τείνουν να χρησιμοποιούν λέξεις που μαλακώνουν τις απόλυτες λέξεις, όπως «συνήθως», «συχνά», «μάλλον», πρακτικά», «μερικές φορές» και «γενικά».

2. Προσπαθούν να σας ευχαριστήσουν κρίνοντας άτομα που γνωρίζετε και οι δύο.

Υπονοούν ότι είστε καλύτεροι από αυτούς τους άλλους ανθρώπους, διαφορετικά δεν θα εμπιστεύονταν για να κάνουν την αρνητική κριτική τους για τους άλλους. Σας δίνουν ευκαιρίες να παραθέσετε τη δική σας αποδοκιμασία για αυτούς τους ανθρώπους, σαν να είναι μια υγιής μορφή δεσμού.

Εν τω μεταξύ, το μόνο που σκέφτεστε είναι: Τι λένε για μένα όταν δεν είμαι μπροστά;

3. Τους αρέσει το debate.

Δεν μιλάμε για ανταλλαγή ορθολογικών ιδεών. Μιλάμε για τις υπερσυναισθηματικές κυνομαχίες που κυριαρχούν πλέον παντού, από τα social media έως τις πολιτικές συζητήσεις.

Θα δεις τέτοια άτομα να εφαρμόζουν πολλές τακτικές, που περιλαμβάνουν: Επίθεση σε ανθρώπους αντί για ιδέες, χρήση υπονοούμενων, παιχνίδι με τους φόβους, να ορίζουν αποδιοπομπαίο τράγο, αλλαγή θέματος.

4. Μιλούν πολύ και λένε… πολύ λίγα.

Συνήθως συμβαίνει επειδή προσπαθούν να κρύψουν κάτι ή απλώς δεν έχουν τίποτα να πουν. Προσπαθούν λοιπόν να αντικαταστήσουν την ποιότητα με την ποσότητα, με την χρήση κλισέ λέξεων και φράσεων.

Ο ειδικός στις επιχειρηματικές επικοινωνίες L.J. Brockman, δημιουργός της φόρμουλας C2M2, προσδιορίζει τα τέσσερα κύρια χαρακτηριστικά της επιτυχημένης επικοινωνίας: Σαφή, συνοπτική, αξιομνημόνευτη και παρακινητική.

5. Δεν ξέρουν πώς να ζητήσουν συγγνώμη.

Η συγγνώμη είναι αρκετά εύκολη. Λες: «Συγγνώμη». Και αυτό είναι. Δυστυχώς, είναι κάτι που σπάνια θα ακούσετε από έναν ανέντιμο άνθρωπο. Θα πουν, «Συγγνώμη. Αλλά…» Έπειτα έρχεται η δικαιολογία.

Αυτό συμβαίνει από φόβο, αλαζονεία, τελειομανία ή κάποια άλλη μορφή ανωτερότητας.

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × three =