αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ«Οι καλύτεροι επιχειρηματίες είναι πωλητές»: Ο Αντώνης Βατούσιος παραθέτει μερικά μυστικά του μάρκετινγκ και του personal branding

«Οι καλύτεροι επιχειρηματίες είναι πωλητές»: Ο Αντώνης Βατούσιος παραθέτει μερικά μυστικά του μάρκετινγκ και του personal branding

Τελικά, πως μπορεί κάποιος να κάνει αποτελεσματικό μάρκετινγκ για την επιχείρηση του στην εποχή μας; Και τι είναι το personal branding για το οποίο ακούμε συχνά; Τι γίνεται με την AI που μπαίνει όλο και περισσότερο στο παιχνίδι; Ρωτήσαμε τον Αντώνη Βατούσιο. Και έδωσε μερικές απαντήσεις.

Ο ίδιος είναι ιδρυτής των Anveto Marketers. Με εμπειρία πάνω 20έτη στο χώρο της Πληροφορικής και του Marketing. Εργάστηκε στο Trinity College Dublin, σε Start Ups στο χώρο του Medical Tech, καθώς και στο ETH Zurich, στο FinTech. Οι Anveto Marketers έχουν βραβευμένα έργα σε εμπειρία χρήστη, το λεγόμενο User Experience. Σημαντικό αριθμό σε κατασκευή ιστοσελίδων, παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο με κατασκευή eSHOP χονδρικής και λιανικής, tailor – made mobile εφαρμογές, Google Ads καμπάνιες με υψηλότατο Quality Score, πολυάριθμα case studies σε SEO Marketing, και πολυάριθμες εγκαταστάσεις επιχειρηματικού λογισμικού, ERP & CRM.

Ποιες είναι οι top-5 συμβουλές που θα δίνατε σε κάποιον για να κάνει αποτελεσματικό μάρκετινγκ για την επιχείρηση του στην εποχή μας;

Υπάρχουν διαφορετικές σχολές στο χώρο του Marketing και ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι οι άνθρωποι σκέπτονται και πράττουν διαφορετικά ως καταναλωτές και ως επαγγελματίες. Αρχικά, μία επιχείρηση ξεκινά με Sales και το Marketing συνήθως ακολουθεί. Επομένως, οι απευθείας πωλήσεις είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης στα πρώτα της βήματα και όχι το Marketing, όπως πολλοί θεωρούν. Δεύτερον, οι επιχειρηματίες πρέπει να κατανοούν το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Ακούγεται κοινότυπο, ωστόσο δεν είναι – διότι η πράξη δείχνει ότι οι περισσότερες προωθητικές ενέργειες έχουν ισχνά, αν όχι ανύπαρκτα αποτελέσματα. Τρίτον, το ίδιο το προϊόν πρέπει να λειτουργεί ως διαφήμιση.

Δε μπορεί το Marketing, όσο δημιουργικό και αν είναι, να διορθώσει ένα μέτριο ή κακό προϊόν. Επομένως, πρώτα εστιάζουμε στην ποιότητα του προϊόντος.

Τέταρτον, κανένας Marketer δε γνωρίζει τα αποτελέσματα μας προωθητικής ενέργειας εκ των προτέρων. Δηλαδή, η σωστή στρατηγική Marketing βασίζεται σε Testing και μετρήσιμα αποτελέσματα. Και, τέλος, το Branding σε βάθος χρόνου είναι αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία. Δηλαδή, τι πιστεύει το κοινό σας για το Brand σας, διότι οι άνθρωποι ‘αγοράζουν’ εμπειρίες και αφηγήματα που τους αντιπροσωπεύουν.

Ποια είναι τα μάρκετινγκ λάθη που βλέπετε συχνότερα;

Τα συχνότερα λάθη που συναντώ στο Marketing έχουν να κάνουν κυρίως με την φτωχή έως και ανύπαρκτη έρευνα αγοράς, καθώς και το Testing που προαναφέραμε. Αν μία στρατηγική Marketing δεν μεταφράζεται σε πωλήσεις και αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης, καθώς και των προϊόντων της – τότε κάτι πρέπει να αλλάξει. Κάθετι πρέπει να μεταφράζεται σε αριθμούς μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Οι καλύτεροι Marketers και Επιχειρηματίες είναι ή έχουν υπάρξει πωλητές. Δηλαδή, εστιάζουν πριν από ακόμη ξεκινήσουν, στο στόχο και το αποτέλεσμα.

Βλέπουμε συχνά, ακόμα και μεγάλες εταιρίες, να αδυνατούν να διαχειριστούν κρίσεις στο επικοινωνιακό κομμάτι. Τι πρέπει να κάνει κατά την γνώμη σας μια επιχείρηση όταν γίνει η «στραβή»;

Η επικοινωνία είναι επιστήμη και τέχνη. Το να διαχειριστείς μία κρίση έχει να κάνει με τη θέση μιας εταιρείας στην Αγορά και την εμπειρία της Διοίκησης. Ο εμπειρικός κανόνας είναι ενημέρωση του κοινού χωρίς αστερίσκους. Το έλλειμα εμπιστοσύνης απέναντι σε ένα οργανισμό ή ακόμη και σε έναν ελεύθερο επαγγελματία έχει τεράστιο κόστος. Και, όπως συχνά λέγεται, μπορείς να χτίζεις ένα όνομα σαράντα χρόνια, αλλά μια και μόνο ημέρα φτάνει για να εξαλειφθεί η εμπιστοσύνη σαράντα ετών.

Ακούμε συχνά για το personal branding. Μπορείτε να μας εξηγήσετε με απλά λόγια τι ακριβώς είναι αυτό και σε τι μπορεί να χρησιμέψει σε κάποιον;

Το Personal Branding είναι η προώθηση του έργου μας ή αυτό θα έπρεπε κανονικά να είναι. Δεν είναι δημόσιες σχέσεις όπως πολλοί θεωρούν, αλλά προβολή του έργου μας μέσα από το δίκτυο μας, καθώς και με ηλεκτρονικά μέσα. Απλώς, εκεί υπάρχει μια λεπτή ισορροπία ώστε το Personal Branding να μην γίνει κάτι σαν αυτοσκοπός για προσωπική προβολή.

Αξίζει να επισημάνουμε ότι συνήθως οι επιχειρήσεις με τα ισχυρότερα brands είναι αποτέλεσμα personal branding όπως Apple, Virgin και ούτω καθεξής. Ωστόσο, το ισχυρό brand δε βασίζεται μόνο στα πρόσωπα αλλά και στις διαχρονικές αξίες τις οποίες ένα brand εκφράζει, όπως η Nike.

Επίσης, τα εξαιρετικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, με αντοχή στο χρόνο, χτίζουν ισχυρά brands όπως η Dell. Συχνά, ένας συνδυασμός προϊόντων ποιότητας, οράματος και αξιών, καθώς και personal branding δημιουργεί τεράστιες υπεραξίες όπως η Tesla.

Πως βλέπετε τις εξελίξεις γύρω από την AI και την σύνδεση της με το μάρκετινγκ και πως εκτιμάτε ότι θα διαμορφωθούν τα πράγματα στο μέλλον

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η βιομηχανική επανάσταση της εποχής μας και θα αλλάξει τα πάντα στον κόσμο των επιχειρήσεων και της αγοράς. Το Marketing ήδη περνά μέσα από την τεχνητή νοημοσύνη, είτε έχει να κάνει με δημιουργία περιεχομένου είτε με προωθητικές ενέργειες. Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη είναι απλώς ένα πανίσχυρο εργαλείο ανάλυσης δεδομένων στην υπηρεσία του ανθρώπου. Θα αντικαταστήσει όσους δε μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο, όπως οι προσωπικοί υπολογιστές αντικατέστησαν κάποτε τους δακτυλογράφους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 − ten =