αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜία νευροεπιστήμονας του Harvard εξηγεί: Η δεξιότητα που πρέπει να έχεις αν θες να πετύχεις στη δουλειά σου- Οι περισσότεροι την αγνοούν

Μία νευροεπιστήμονας του Harvard εξηγεί: Η δεξιότητα που πρέπει να έχεις αν θες να πετύχεις στη δουλειά σου- Οι περισσότεροι την αγνοούν

Οι άνθρωποι που είναι πιο ευτυχισμένοι στη δουλειά τους – ή γίνονται εκατομμυριούχοι- δεν είναι όλοι οργανωμένοι ή άριστοι στο να λύνουν προβλήματα. Αντίθετα, υπάρχει μια διαφορετική δεξιότητα που δίνει στους επιτυχημένους ανθρώπους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο χώρο εργασίας, λέει η Juliette Han, νευροεπιστήμονας που έχει εκπαιδευτεί στο Χάρβαρντ: Η αυτογνωσία.

Αλλά η Han, ο οποίος είναι επίσης faculty member στο Columbia Business School και ακαδημαϊκός σύμβουλος στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, λέει ότι πολλοί άνθρωποι πιστεύουν λανθασμένα ότι η αυτογνωσία σχετίζεται «μόνο με την κατανόηση των συναισθημάτων και των ελαττωμάτων σου».

Το να έχεις αυτογνωσία σημαίνει να αναλογίζεσαι τις δυνάμεις σου και να τις συνδέεις με τους στόχους σου, προσθέτει. Η έρευνα δείχνει ότι η ανάπτυξη της αυτογνωσίας μας βοηθά να είμαστε πιο δημιουργικοί, να παίρνουμε πιο σωστές αποφάσεις, να επικοινωνούμε καλύτερα και να χτίζουμε ισχυρότερες σχέσεις. Σύμφωνα με την Han, είναι «η πιο υποτιμημένη ικανότητα», που χρησιμοποιούν οι επιτυχημένοι άνθρωποι για να προχωρήσουν στην καριέρα τους.

Ακολουθούν τρεις συμβουλές για να προσδιορίσετε τα δυνατά σας σημεία και να καλλιεργήσετε μεγαλύτερη αυτογνωσία:

Σκεφτείτε τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές σας

Σε τι είσαι καλός; Τι απολαμβάνεις να κάνεις; Αυτές είναι δύο από τις πιο σημαντικές ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας στη δουλειά, είτε ξεκινάτε μια νέα δουλειά είτε καταρρέετε από επαγγελματική εξουθένωση, λέει η Han στο CNBC.

«Για παράδειγμα: Σας αρέσει να οδηγείτε μια ομάδα ή να αναλύετε δεδομένα;» εξηγεί και τονίζει: «Οι απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε τις εργασίες που δεν σας πειράζει να κάνετε ξανά και ξανά».

Μόλις κατανοήσετε καλά τα δυνατά σας σημεία και τις εργασιακές ευθύνες που θα απολαμβάνετε, μπορείτε να αναπτύξετε ένα σχέδιο για να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας και να εστιάσετε στα έργα και τις εργασίες που σας ενθουσιάζουν.

Ζητήστε feedback από τον διευθυντή και τους συναδέλφους σας

Την επόμενη φορά που θα συναντηθείτε με το αφεντικό σας ή θα βγείτε για καφέ με έναν συνάδελφο, ρωτήστε το εξής: «Μπορείς να μου πεις μια στιγμή που βοήθησα στη δουλειά σου και μπορείς να γίνεις συγκεκριμένος;».

Όποια και αν είναι η απάντησή τους «θα σας βοηθήσει να συλλέξετε κάτι για τον εαυτό σας, τον αντίκτυπο που έχετε σε όσους συνεργάζεστε και πώς σας βλέπουν οι άλλοι», εξηγεί η Han.

Αυτές οι συνομιλίες μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε ποιες δεξιότητες θα μπορούσατε να δουλέψετε. Για παράδειγμα: Εάν ένας συνάδελφος αναφέρει μια στιγμή που η ικανότητά σας να κάνετε multitasking εμφανίστηκε σε ένα σημαντικό έργο και αυτή δεν είναι μια δεξιότητα που χρησιμοποιείτε συχνά, ίσως να θέλετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να εξασκήσετε περισσότερο αυτήν την ικανότητα.

Θέστε στόχους και παρακολουθήστε την πρόοδό σας

Μόλις μάθετε ποιες δεξιότητες θέλετε να βελτιώσετε ή να ενσωματώσετε περισσότερο στην εργασία σας, θα πρέπει να θέσετε στόχους και να παρακολουθείτε την πρόοδό σας- κάτι που μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε με κίνητρο και να εργαστείτε πιο αποτελεσματικά.

Η Han λέει ότι χρειάζεται πολύς χρόνος για να δούμε απτές βελτιώσεις στην αυτογνωσία, αλλά μετά θα δεις την διαφορά.

Λέει η Han: «Μπορείς να έχεις όλες τις τεχνικές δεξιότητες και το χάρισμα στον κόσμο, αλλά αν αγνοείς εντελώς τον εαυτό σου, πώς κινείσαι και αλληλεπιδράς μέσα στον κόσμο, είναι πολύ πιο δύσκολο να χτίσεις ισχυρές σχέσεις, να αλληλεπιδράσεις με το αφεντικό σου και τους συναδέλφους και εμβαθύνεις τις φιλίες που χρειάζεσαι για να πετύχεις πραγματικά».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × 5 =