αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕπόχη Grimaldi στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Επόχη Grimaldi στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Με κάθε επισημότητα, την Παρασκευή, ο όμιλος Grimaldi έλαβε τα κλειδιά του πλειοψηφικού ποσοστού του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, μετά την συμφωνία παραχώρησης του 67% έναντι τιμήματος 84,17 εκατ. ευρώ.

Η σύμβαση μπορεί να είχε υπογραφεί από τον περασμένο Μάρτιο, αλλά δεν πρόλαβε να κυρωθεί στη Βουλή καθώς προέκυψαν οι διακοπές του Πάσχα και αμέσως μετά η προκήρυξη των εκλογών, έτσι ψηφίστηκε τελικά από την ελληνική βουλή τον Σεπτέμβρη.

“Η Ιταλία είναι ένας πολύ μεγάλος επενδυτής στην πατρίδα μας. Αυτή η σχέση διευρύνεται ακόμα περισσότερο με την παρουσία του ομίλου Grimaldi, εδώ στην Ηγουμενίτσα με πολύ φιλόδοξα σχέδια. Το τρίτο λιμάνι της χώρας, αποτελεί κρίσιμη πύλη της χώρας, ζωτικό κρίκο στην αλυσίδα του εφοδιασμού και μεταφορών, είναι η δυτική πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη και κόμβος που συνδέει το Ιόνιο και την Αδριατική με όλη τη νοτιοανατολική Μεσόγειο”” ανέφερε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, η νέα επένδυση θεωρείται ανάσα πνοής τόσο για τη Θεσπρωτία αλλά και ευρύτερα την Δυτική Ελλάδα, καθώς ο όμιλος Grimaldi καταβάλει ένα πολύ μεγάλο ποσό στο ελληνικό κράτος, επιβεβαιώνοντας τον σταθερό του επενδυτικό σχεδιασμού στην χώρα αλλά και μέσω αυτής της παραχώρησης επιτυγχάνεται μια παρέμβαση υπέρ των συμφερόντων του δήμου, με την παραχώρηση στο παραλιακό μέτωπο 6.000 στρεμμάτων, ενώ οι όμοροι δήμοι της περιοχής θα λαμβάνουν το 3,5% των ετήσιων εσόδων των δραστηριοτήτων.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Emanuele Grimaldi, από το βήμα της εκδήλωσης είπε πως “όλοι γνωρίζουμε ότι η Ηγουμενίτσα είναι η πύλη μεταξύ της Δυτικής Ευρώπης, της Ελλάδας, των Βαλκανίων και της Τουρκίας. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζουμε να προσελκύσουμε και να αναβαθμίσουμε περαιτέρω τις θαλάσσιες υπηρεσίες που είναι αφιερωμένες στη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ του λιμένα αυτού και των ακτών της Αδριατικής της Ιταλίας, οι οποίες είναι απαραίτητες για το εμπόριο μεταξύ των εθνών του τμήματος της Μεσογείου”.

Πριν λίγες μέρες, το πρώτο πλοίου Ro-Ro στα χρονικά λειτουργίας του λιμένα Ηγουμενίτσας ξεκίνησε μια νέα εποχή για τις υπηρεσίες ασυνόδευτων φορτίων και την ενίσχυση του διακομιστικού έργου με την ένταξη του στην γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα -Μπάρι – Βενετία. Πρόκειται για το πλοίο ECO MALTA, του Ομίλου Grimaldi, σημαίας Ιταλίας, υβριδικό-οικολογικό Ro-Ro (Zero Emission In Port) από το ναυπηγικό πρόγραμμα “Grimaldi Green 5th Generation (GG5G)”.

Σύμφωνα με τον ιταλικό νηογνώμονα RINA η συγκεκριμένη σειρά πλοίων είναι ενεργειακά πιο αποτελεσματική κατά επτά φορές σε σύγκριση με τα υπάρχοντα πλοία, άρα αφήνει ελάχιστο αποτύπωμα στο περιβάλλον

Ο κ. Grimaldi έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε αυτό το γεγονός. “Πρόσφατα αναπτύξαμε πλοία κλάσης Eco, που εξυπηρετούν τακτικά τα λιμάνια της Βενετίας, του Μπάρι, της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Τα πλοία αυτά έχουν χωρητικότητα φόρτωσης πάνω από 500 ρυμουλκούμενα και είναι από τα πιο οικολογικά του τύπου τους”, σημείωσε χαρακτηριστικά, ενώ προσέθεσε: “Όλα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα περισσότερες εμπορικές ροές, περισσότερο τουρισμό, περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις και περισσότερες θέσεις εργασίας”.

Τα σχέδια για Ηγουμενίτσα
Πολλές φορές, ο Ιταλός εφοπλιστής έχει αναφερθεί στις μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητες του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Ό κεντρικός σχεδιασμός δεν αφορά την Ηγουμενίτσα ως ένα μεγάλο λιμάνι της Ηπείρου αλλά ως ένα σημαντικό διαβαλκανικό πόλο ανάπτυξης. Ο εμπορικός του χαρακτήρας θα ενισχυθεί με στόχο την αγορά και της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας ακόμα και της Τουρκίας. Το βασικό όχημα για να ολοκληρωθεί αυτός ο σχεδιασμός είναι η νέα οδική αρτηρία Ε 65 για την σύνδεση Ηγουμενίτσας- Αθήνας περίπου σε 4 ώρες.

Αντίστοιχα, ο σχεδιασμός του ομίλου περιλαμβάνει και την ανάπτυξη του τουρισμού της περιοχής, κάτι που ο κ. Grimaldi το αναφέρει συχνά και για το λιμάνι του Ηρακλείου- την έτερη μεγάλη επένδυση-. Στην Ηγουμενίτσα ο όμιλος θα προχωρήσει με την κατασκευή καινούργιων μαρινών, οι οποίες θα παραχωρηθούν σε τρίτους συνεργάτες, έχοντας παράλληλα την δυνατότητα να “πουλάνε” ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών για κάθε γούστο και δυνατότητα για τους προορισμούς της Βορειοδυτικής Ελλάδας.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × 5 =