αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈνας δισεκατομμυριούχος εξηγεί: Αν θέλετε να φτάσετε στην μεγάλη επιτυχία… μην κάνετε πλάνο

Ένας δισεκατομμυριούχος εξηγεί: Αν θέλετε να φτάσετε στην μεγάλη επιτυχία… μην κάνετε πλάνο

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του brand γιαουρτιού Chobani, Hamdi Ulukaya, κάποτε δούλευε σε μια φάρμα για λίγα χρήματα. Σήμερα έχει μια επιχείρηση δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και το κατάφερε χωρίς να τηρήσει ένα σχέδιο.

Ο 50χρονος δισεκατομμυριούχος είπε ότι η προσαρμοστικότητά του βοήθησε στην επιτυχία του, σε ένα πρόσφατο επεισόδιο του podcast ReThinking με τον οργανωτικό ψυχολόγο Adam Grant. Και συνιστά στους άλλους να μάθουν αυτή τη δεξιότητα.

«Το να κάνω πλάνα δεν ήταν ποτέ το δυνατό σημείο μου», είπε. «[Όταν κολλάς τα πλάνα] δημιουργείς κάποιου είδους άκαμπτες γραμμές και δεν βλέπεις τη διάσταση των δυνατοτήτων».

Πολλοί ειδικοί βλέπουν την δημιουργία πλάνου ως βασικό εργαλείο επιτυχίας, καθώς μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε συγκεντρωμένοι και σας καθιστά υπεύθυνους για την επίτευξη των στόχων που έχετε θέσει. Αλλά η υπερβολική εξάρτηση από ένα πλάνο μπορεί επίσης να σας βάλει σε ένα… κουτί, καθιστώντας αδύνατη την προσαρμογή εάν οι μεταβαλλόμενες συνθήκες καθιστούν τα αρχικά σας σχέδια ξεπερασμένα, εξηγεί το CNBC.

Chobani files to go public through IPO as its yogurt sales rise

O Ulukaya το βίωσε από πρώτο χέρι. Μετακόμισε στις ΗΠΑ το 1994 χωρίς πολλά χρήματα, από την Τουρκία, όπου μεγάλωσε σε μια οικογένεια νομάδων γαλακτοπαραγωγών. Έπιασε δουλειά σε μια φάρμα στα βόρεια της Νέας Υόρκης ενώ πήγαινε στο σχολείο για να τα βγάλει πέρα. Χρόνια αργότερα, ο Ulukaya βρήκε μια διαφήμιση για ένα πλήρως εξοπλισμένο εργοστάσιο γιαουρτιού – και για να το αγοράσει χρειαζόταν ένα επιχειρηματικό σχέδιο.

«Έκανα το πρώτο μου business plan για να [πάρω ένα δάνειο] για να αγοράσω ολόκληρο το εργοστάσιο… Ήταν η πρώτη φορά που το έκανα», είπε. «Και κανείς δεν θυμήθηκε αυτό το σχέδιο έξι μήνες αφότου ξεκίνησα το εργοστάσιο. Ήταν ένα κλάσμα από αυτό που είχαμε κάνει τους πρώτους έξι (έως) επτά μήνες».

Ο Ulukaya και το Chobani παρέμειναν σε αυτό το εργοστάσιο για πέντε χρόνια, προσαρμοζόμενοι σε αλλαγές όπως η Μεγάλη Ύφεση του 2007. Είπε ότι η εταιρεία έφτασε το 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε πωλήσεις το 2012.

Σύμφωνα με τον Ulukaya, δεν γνώριζε τις λεπτομέρειες της επιχείρησης νωρίς στην καριέρα του – αλλά η μη τήρηση του κανόνα… του προγραμματισμού ως ιδιοκτήτης επιχείρησης τον ωφέλησε πραγματικά.

«Το να μην ξέρω, ήταν ένα από τα καλύτερα πράγματα που μου συνέβησαν ποτέ, γιατί αν τα ήξερα όλα αυτά και έκανα κάθε είδους υπολογισμούς… πιθανότατα θα είχα αμφιβολίες για τον εαυτό μου», είπε.

Δεκαέξι χρόνια από την κυκλοφορία του Chobani, ο Ulukaya λέει ότι τώρα πρέπει να έχει κάποιο επίπεδο ετοιμότητας καθώς διευθύνει μια μεγάλη εταιρεία, αλλά ορκίζεται να μην είναι ποτέ άκαμπτος βασιζόμενα σε πλάνα. «Ποτέ δεν κλείνω τον εαυτό μου σε αυτή τη φυλακή» εξηγεί.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen − 11 =