αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα μεγάλα deals που έκαναν οι Έλληνες εφοπλιστές μέσα στο καλοκαίρι

Τα μεγάλα deals που έκαναν οι Έλληνες εφοπλιστές μέσα στο καλοκαίρι

Δυναμικά συνέχισαν και το καλοκαίρι του 2022 οι Έλληνες πλοιοκτήτες τις επενδύσεις τους στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, αλλά και στις παραλαβές των νεότευκτων. Από τις αρχές του χρόνου οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει ήδη 4,088 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 192 πλοίων, εκ των οποίων 90 είναι φορτηγά (αξίας 1,99 δισεκατομμυρίων δολαρίων), 95 δεξαμενόπλοια (2,028 δισεκατομμυρίων ), τρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 55 εκατ.), τρία υγραεριοφόρα (αξίας 9,1 εκατ.) και ένα άλλης κατηγορίας.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Allied Shipping Research, ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση με 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια για 151 πλοία, εκ των οποίων 96 είναι φορτηγά αξίας 1,5 δισ., 133 δεξαμενόπλοια αξίας 502,4 εκατ., δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 80 εκατ. και τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 29,5 εκατ.

Τα μεγάλα deals του καλοκαιριού

Γιώργος Προκοπίου

Συμφωνία πώλησης και επαναμίσθωσης (sale and leaseback) έναντι 596,52 εκατομμυρίων τριών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers) υπέγραψε εταιρεία συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου με την China Development Bank Financial Leasing (CDB FL).

Τα πλοία, μεταφορικής ικανότητας 200.000 κυβικών μέτρων το καθένα, ναυπηγούνται στις γιάρδες της Hyundai Heavy Industries για λογαριασμό τριών εταιρειών που συστήθηκαν στα Νησιά Μάρσαλ, “ειδικού σκοπού” της Pure Energy Limited, η οποία ανήκει στην οικογένεια του Γιώργου Προκοπίου.

Είναι μέρος των συνολικά έξι παραγγελιών που έχει βάλει τα τελευταία δύο χρόνια ο Έλληνας πλοιοκτήτης στα συγκεκριμένα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Τον Μάρτιο του 2022 παρήγγειλε τη ναυπήγηση άλλων τριών LNG carriers, ανεβάζοντας το συγκεκριμένο ναυπηγικό πρόγραμμα στα εννέα πλοία αυτής της κατηγορίας.

Μελίνα Τραυλού

Σε επενδυτικό πυρετό βρίσκεται η ναυτιλιακή εταιρεία Neptune Lines, συμφερόντων της Μελίνας Τραυλού, που παρέλαβε το “Neptune Ethos”. Το πλοίο έχει υψωμένη την ελληνική σημαία. Από τα τέλη του περασμένου Μαΐου αγόρασε τέσσερα Car Carriers, ενώ παρέλαβε και ένα νεότευκτο. Η δύναμη του στόλου της ανέρχεται στα 20 πλοία. Το αξιοσημείωτο είναι ότι στα τρία από τα αποκτηθέντα πλοία υψώνει την ελληνική σημαία, χαράσσοντας σαφή πορεία στήριξης του ελληνικού νηολογίου.

Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης

Το νεότευκτο crude oil VLCC δεξαμενόπλοιο “Hellas Fos”, χωρητικότητας 300.000 τόνων DWT, εντάχθηκε στον στόλο της Latsco την Τετάρτη 17 Αυγούστου. Ναυπηγήθηκε στις γιάρδες της Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας. Είναι το τρίτο νεότευκτο από τα συνολικά τέσσερα που θα εντάξει η Latsco στον στόλο της. Στις αρχές του περασμένου Ιουνίου η εταιρεία παρέλαβε τα VLCC “Yiannis Latsis” και “Erietta Latsi”. Στα πλοία κυματίζει η ελληνική σημαία, αφού είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.

Νικόλας Μαρτίνος

Στην περαιτέρω ενίσχυση του στόλου της στα φορτηγά πλοία και στα δεξαμενόπλοια προχώρησε η Thenamaris, συμφερόντων των Ντίνου και Νικόλα Μαρτίνου. Πιο συγκεκριμένα, στον στόλο της προστέθηκαν τα νεότευκτα πλοία “Seabulk” και “Seachampion”, με χωρητικότητα 81.400 τόνους DWT, μήκος 229 μέτρα και πλάτος 32 μέτρα. Τα εν λόγω πλοία κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co. και ανεβάζουν στα οκτώ τα φορτηγά τύπου Kamsarmax και στα 15 συνολικά. Επίσης παρέλαβε το “Seadrive”, ένα νεότευκτο MR2 δεξαμενόπλοιο, το οποίο εντάχθηκε στον στόλο της Thenamaris. Έχει χωρητικότητα 50.291 τόνων DW και ανεβάζει στα 12 τον συνολικό αριθμό των MR2 δεξαμενόπλοιων του ομίλου και συνολικά στα 62 όλων των τύπων tankers.

Σταμάτης Τσαντάνης

Δύο Aframax δεξαμενόπλοια από τα συνολικά τέσσερα που έχει αγοράσει τον Ιούλιο του 2022 παρέλαβε η United Maritime Corporation, που είναι εισηγμένη στο NASDAQ. Πρόκειται για το “M/T Parosea”, που έχει χωρητικότητα 114.000 DWT και ναυπηγήθηκε το 2006, και το “M/T Bluesea”, δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 114.000 τόνων DW. Ναυπηγήθηκε το 2006 από τη Samsung Heavy Industries Co. Ltd. στη Νότια Κορέα.

Αγγελική Φράγκου

Η Navios Maritime Holdings ήρθε μέσα στο καλοκαίρι στο προσκήνιο όταν πούλησε en bloc τον στόλο της, που αποτελούνταν από 36 φορτηγά πλοία, συνολικής αξίας 835 εκατομμυρίων δολαρίων, στη Navios Maritime Partners L.P.

Η Αγγελική Φράγκου, μετά τον εσωτερικό αυτό μετασχηματισμό, δημιούργησε τη δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο των ΗΠΑ και την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ξηρού φορτίου εισηγμένη στις ΗΠΑ σε αριθμό πλοίων.

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει το 14,1% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί μέχρι τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων και έχουν αποκτήσει το 14,7% των πλοίων που άλλαξαν χέρια. Στα φορτηγά έχουν αγοράσει το 18,1%. Στα δεξαμενόπλοια το 20,7%.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 + eighteen =