αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤέσσερις απλές τεχνικές για να βγαίνεις νικητής σε κάθε διαφωνία

Τέσσερις απλές τεχνικές για να βγαίνεις νικητής σε κάθε διαφωνία

Είναι πιθανό να έχεις αρκετές διαφωνίες στην επαγγελματική ή την προσωπική σου ζωή. Οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζουν ότι ο νικητής σε τέτοιες καταστήσεις είναι αυτός που θα πει… την τελευταία λέξη. Κάτι που μάλλον είναι λάθος. Νικητής είναι εκείνος που θα χειριστεί τον συνομιλητή του πολιτισμένα και με επιχειρήματα. Έτσι ώστε η συζήτηση να φτάσει σε ένα ουσιαστικό σημείο. Και ίσως να καταφέρεις να πείσεις την άλλη πλευρά για κάποια από τα πράγματα που λες.

Παρακάτω λοιπόν θα δεις 4 απλές τεχνικές για να καταφέρνεις να χειριστείς σωστά τον συνομιλητή σου μέσα σε μια διαφωνία. Και να μαγέψεις και το ακροατήριο- αν υπάρχει τέτοιο.

1# Μην φωνάζεις. Ο άνθρωπος που φωνάζει -συνήθως- είναι εκείνος που θέλει να επιβάλει με το ζόρι την άποψη του. Που θέλει να επισκιάσει οποιαδήποτε άλλη φωνή στη συζήτηση, έχοντας την λανθασμένη εντύπωση ότι όποιος ακούγεται πιο δυνατά έχει και δίκιο. Λάθος. Η σταθερότητα στη φωνή και ο σοβαρός ήπιος τόνος, δεν είναι μόνο τα στοιχεία που κάνουν μια διαφωνία ανθρώπινη, αλλά και που υπογραμμίζουν ότι ο ομιλητής είναι βέβαιος για όλα όσα υποστηρίζει. Ακόμα και αν δεν το παρατηρήσει ο συνομιλητής σου, θα το δουν όλοι οι υπόλοιποι.

2# Κατέρριψε τους ισχυρισμούς. Κάθε φορά που «πέφτει στο τραπέζι» ένας ισχυρισμός ή ένα επιχείρημα, προσπάθησε να αποσυντονίσεις / αποδιοργανώσεις το συνομιλητή σου, με προτάσεις τύπου «δεν είναι καθόλου έτσι» ή «τα δεδομένα που γνωρίζω είναι διαφορετικά». Οι φράσεις αυτές, δεν έχουν σκοπό μόνο να σου δώσουν βήμα για να μιλήσεις, αλλά και να μπερδέψεις τον απέναντι. Από την άλλη βέβαια, αν η άλλη πλευρά σου ζητήσει να εξηγήσεις τα όσα λες, πρέπει να είσαι έτοιμος να το κάνεις.

3# Μίλα αργά και κάνε παύσεις. Κάνε παύσεις, ρώτα τον συνομιλητή σου αν το συγκεκριμένο σημείο έχει γίνει κατανοητό. Ρώτα την άποψη του για κάποια από τα points που παραθέτεις . Προτάσεις όπως «δεν συμφωνείς;» ή «καταλαβαίνεις πως το σκέφτομαι;», όχι μόνο δεν είναι επιθετικές, αλλά βάζουν άμεσα το ασυνείδητο κομμάτι του εγκεφάλου του συνομιλητή σου, να σκεφτεί μήπως πράγματι συμφωνεί μαζί σου και το αρνείται.

4# Πες μια ιστορία. Είναι διαφορετικό να αναλύεις μια θέση σε κάποιον, και άλλο να έχεις μια ιστορία να μοιραστείς, που σχετίζεται με το θέμα. Για τον περισσότερο κόσμο, ο προβληματισμός για ένα ζήτημα δεν έρχεται ποτέ, γιατί δεν αγγίζει την καθημερινότητά τους. Όταν, όμως, αφηγηθείς μια ιστορία, όχι μόνο ισχυροποιείς όσα δηλώνεις, αλλά βάζεις και τους συνομιλητές σου στη διαδικασία να σκεφτούν, πως κάποια πράγματα συμβαίνουν ακριβώς στη διπλανή πόρτα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 + six =