Είναι μια εικόνα που την βλέπουμε συχνά και στην Ελλάδα: Πολλοί νέοι, μη έχοντας άλλη επιλογή, αναγκάζονται να βρουν μια εργασία που δεν έχει σχέση με τις σπουδές τους ή με τον επαγγελματικό δρόμο που θέλουν να ακολουθήσουν γενικότερα. Και τελικά, βρίσκουν μια δουλειά ως σερβιτόρος ή πωλητής, απλά για να καλύπτουν οικονομικά τις ανάγκες τους.
Αλλά εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα: Πως μπορεί κάποιος να βρει μια καλή δουλειά, αν προηγουμένως… πήγαινε καφέδες; Αφού αν κάποιος εργαστεί σε κάτι τέτοιο για αρκετό καιρό, μετά είναι πιθανό να μην έχει τα skills αλλά ούτε και την ψυχολογία να αναζητήσει μια θέση εργασίας με καλύτερες προοπτικές. Το ίδιο βέβαια μπορεί να συμβεί ακόμα κι αν δούλευες σε ένα γραφείο… και πάλι πήγαινες καφέδες. Γενικότερα δηλαδή, αν ήσουν σε μια θέση «χαμηλής κλίμακας».
Την απάντηση για το πως ακριβώς πρέπει να κινηθείς, δίνει η Jessica Vann, η οποία είναι ιδρύτρια της Maven Recruiting Group, μιας εταιρίας που ειδικεύεται στο πεδίο του HR. Όπως λέει η ίδια στο The Muse, ακόμα κι αν έχεις εργαστεί ως σερβιτόρος, μόλις προκείψει η job interview για την επόμενη δουλειά, πρέπει να μπεις στο δωμάτιο γεμάτος αυτοπεποίθηση. Έτοιμος να πάρεις τη θέση. Και να εφαρμόσεις 3 βασικά tips για να το πετύχεις αυτό.
1# Κάνε μια λίστα, με πράγματα στα οποία είσαι καλός: Μπορεί να είναι κάποια επαγγελματικά skills, κάποιες γενικότερες γνώσεις ή κάποια στοιχεία του χαρακτήρα σου. Δες σε τι είσαι καλός. Γράψε τα όλα σε μια λίστα. Και προσπάθησε να τα μεταφέρεις στον HR Manager που θα βρεις μπροστά σου. Επίσης αυτή η καταγραφή θα σου ανεβάσει την ψυχολογία.
2#Σκέψου τι έκανες κάθε ημέρα στη δουλειά: Μπορεί να ήσουν σε μια θέση «χαμηλής κλίμακας», αλλά αξίζει να σκεφτείς όλες τις αρμοδιότητες που είχες μέσα σε μια ημέρα. Πέρα π.χ. από την παράδοση καφέδων. Μπορεί, για παράδειγμα, να έκανες κάποιου ειδους οικονομική οργάνωση ή να οργάνωνες τον χώρο. Είναι στοιχεία που ίσως μπορούν να σε βοηθήσουν στην συνέχεια.
3# Δες το μέλλον: Δεν έχει σημασία μόνο τι έχεις κάνει μέχρι τώρα. Σημασία έχει επίσης τι μπορείς να κάνεις από εδώ και στο εξής. Ποια είναι η προοπτική που έχεις. Άκου τον HR Manager και σκέψου πως οι ανάγκες σου θα μπορούσαν να «κουμπώσουν» με την προσωπικότητα σου και τις δυνατότητες που έχεις ή τα skills που θα μπορούσες να αναπτύξεις.