αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι 3 κινήσεις που πρέπει να κάνεις, αν έχεις άγχος στη δουλειά

Οι 3 κινήσεις που πρέπει να κάνεις, αν έχεις άγχος στη δουλειά

Μήπως, παρότι λιώνεις το κορμί σου στη δουλειά σε καθημερινή βάση, τον τελευταίο καιρό αισθάνεσαι ολοένα και μεγαλύτερη ανασφάλεια και άγχος για το μέλλον σου στην επιχείρηση στην οποία εργάζεσαι; Αν ναι, μάθε ότι δεν είσαι μόνος σου, αφού η συγκεκριμένη ψυχική κατάσταση, γνωστή και ως το σύνδρομο του απατεώνα (“impostor syndrome” στα Αγγλικά), φαίνεται ότι απασχολεί ολοένα και περισσότερους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα. Άτομα γεμάτα ενέργεια και, κυρίως, φιλοδοξίες που ωστόσο, και σύμφωνα πάντα με τη Wikipedia, «χαρακτηρίζονται από την αδυναμία να εσωτερικεύσουν τα επιτεύγματά τους αλλά και από έναν επίμονο φόβο ότι θα εκτεθούν ως “απάτη”».

Τα καλά νέα; Στην πραγματικότητα, ο τρόπος για να βγεις αλώβητος από το εν λόγω ψυχολογικό ζόρι είναι πολύ απλός και απαιτεί μόλις τρία βήματα.

Μοιράσου τους προβληματισμούς με τους φίλους σου

Υπό τη βασική προϋπόθεση ότι οι κολλητοί δεν είναι οι πιο αναίσθητοι άνθρωποι στον κόσμο, υποθέτουμε ότι ανάμεσα σε αυτούς θα βρεις τουλάχιστον δύο-τρία άτομα στα οποία θα μπορούσες να ανοιχτείς και να εκθέσεις τον εν λόγω προβληματισμό σου (ή καλύτερα, φόβο σου) -ότι, δηλαδή, πηγαίνοντας μια ωραία πρωία στη δουλειά, θα βρεις κάποιον άγνωστο να κάθεται στη θέση σου.

Το όφελος του να μιλήσεις σε κάποιους ανθρώπους που (φαίνεται ότι) έχουν τη διάθεση να σε ακούσουν όταν περνάς ένα ανάλογο ψυχολογικό ζόρι είναι διπλό: από τη μια, θα έχεις την ευκαιρία να τα «βγάλεις από μέσα σου» όπως λένε, με αποτέλεσμα να νιώσεις άμεσα ανακουφισμένος και πιο χαλαρός, ενώ από την άλλη, είναι πολύ πιθανό οι άνθρωποι αυτοί που θα αφιερώσουν χρόνο για να σε ακούσουν, πάνω στην κουβέντα να σου προτείνουν κάποια λύση που, ενδεχομένως, θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις τους φόβους σου.

Κατάγραψε προσεκτικά τα πρόσφατα «κατορθώματά» σου

Προφανώς και δε μιλάμε για τους καφέδες που κουβαλάς σε καθημερινή βάση για ολόκληρο το «παρεάκι» στο γραφείο ή για το πόσες φορές κατάφερες να ξεκολλήσεις το φωτοτυπικό μέσα στον τελευταίο μήνα αλλά για όλες εκείνες τις «δουλίτσες» που σχετίζονται άμεσα με τα καθήκοντά σου και που επιβεβαιώνουν με τον πλέον πανηγυρικό τρόπο ότι είσαι ένα υπερπολύτιμο γρανάζι, απαραίτητο στην ομαλή λειτουργία της εταιρείας (ή της ομάδας / τμήματος) στην οποία ανήκεις.

Αν είσαι εξοικειωμένος με την τεχνολογία, ένας τρόπος που θα μπορούσες να κάνεις την εν λόγω «καταγραφή» είναι χρησιμοποιώντας κάποιο από τα δεκάδες free apps διαχείρισης projects που κυκλοφορούν ελεύθερα εκεί έξω, όπως για παράδειγμα το Trello. Αν πάλι είσαι πιο «παραδοσιακός» τύπος, το πιο απλό πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να πάρεις ένα κομμάτι χαρτί (ή, ακόμη καλύτερα, κάποιο ημερολόγιο) κι ένα στυλό και να αρχίσεις να σημειώνεις ό,τι θεωρείς πραγματικά σημαντικό από όλα αυτά με τα οποία καταπιάστηκες τον τελευταίο καιρό εν ώρα εργασίας.

Κρατώντας σημειώσεις και, κατόπιν, «επιστρέφοντας» στις σημειώσεις αυτές σε τακτά χρονικά διαστήματα θα μπορέσεις σταδιακά να ξεπεράσεις τους φόβους σου.

Μίλησε ανοιχτά με το αφεντικό

ΟΚ, αν νιώθεις ή έχεις καταλάβει ότι ο «μεγάλος» είναι άνθρωπος που αδιαφορεί παντελώς και πλήρως για τις σκέψεις και τα συναισθήματα των εργαζομένων του και το μόνο που τον νοιάζει είναι οι αριθμοί και οι στόχοι, το να του ανοίξεις την συγκεκριμένη κουβέντα τελικά ίσως και να μην είναι τόσο καλή σαν ιδέα.

Αν όμως έχεις μια καλή σχέση με τον «Αφέντη», τότε μίλα του. Χθες.

Βλέπεις, κάνοντας μια ανοιχτή κουβέντα με τον άμεσα προϊστάμενό σου ή με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας στην οποία εργάζεσαι (αν το «μαγαζί» στο οποίο βγάζεις τα προς το ζην είναι σχετικά μικρό) μπορούν να συμβούν δύο πράγματα: στην πρώτη περίπτωση, ο άνθρωπος αυτός να σε καθησυχάσει ότι όλα πάνε καλά, λέγοντάς σου ότι είναι απόλυτα ικανοποιημένος από τη δουλειά σου, δίνοντας αυτόματα τέλος στους όποιους προβληματισμούς σου.

Αν πάλι δεν αισθάνεται απόλυτα ικανοποιημένος, θα έχει την ευκαιρία να σου εξηγήσει που ακριβώς θεωρεί ότι υπάρχει πρόβλημα στην απόδοσή σου και, το κυριότερο, να σου προτείνει εκείνος τρόπους με τους οποίους θεωρεί ότι θα γινόσουν πιο αποτελεσματικός στην εκτέλεση των καθηκόντων σου -γνώση που θα σου επιτρέψει εν τέλει να καταπολεμήσεις τις όποιες ανασφάλειες νιώθεις, στη ρίζα τους.

Πηγή: Askmen.com

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 + ten =