αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΞεκινά νέος διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητόδρομους

Ξεκινά νέος διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητόδρομους

Στις ράγες εκκίνησης περνάει το φιλόδοξο έργο-ΣΔΙΤ για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Με απόφαση του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ξεκινά τη διαδικασία πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης (ΕΥΔΕ-ΚΣΕΣΠ) στη διαδικασία δημοπράτησης και ανάθεσης του έργου:«Εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, με Σ.Δ.Ι.Τ.».

Το έργο κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό και έρχεται να συμπληρώσει την σε λειτουργία διαλειτουργικότητα των ελληνικών αυτοκινητόδρομων (δηλαδή την χρήση ενός πομποδέκτη σε όλο το δίκτυο αξόνων με διόδια).

Όπως αναφέρει το ypodomes.com, το έργο που θα δημοπρατηθεί με τη μέθοδο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), αφορά τη εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων. Με το νέο σύστημα ο οδηγός, ασχέτως αν διαθέτει πομποδέκτη ή όχι θα χρεώνεται αναλογικά, δηλαδή για όσα χιλιόμετρα διανύει και όχι προκαταβολικά σε σταθμό διοδίων όπως γίνεται σήμερα.

Παράλληλα ανακλήθηκε η παλαιά απόφαση του 2018 δέσμευσης 400 εκατ. ευρω για τον τότε διαγωνισμό, ο οποίος ως γνωστόν ακυρώθηκε το 2020. Τον περασμένο Φεβρουάριο εγκρίθηκε η εκκίνηση μιας νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, με αρχή την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου.

Ο νέος διαγωνισμός

Τον Απρίλιο το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων του υπουργείου ΥΠΟΜΕ γνωμοδότησε υπέρ της σκοπιμότητας σύναψης σύμβασης συμβουλευτικών υπηρεσιών. Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο νέος διαγωνισμός θα λαμβάνει υπόψη τα ευρωπαϊκά δεδομένά.

Το έργο ανάπτυξης ενός αξιόπιστου και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων με πανελλαδική κάλυψη, έχει ενταχθεί και στο Ταμείο Ανάκαμψης. Οι προβλεπόμενοι πόροι που θα κατευθυνθούν για αυτό το έργο από το Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται σε 65 εκατ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου εκτιμάται ότι θα μπορέσει να προκηρυχθεί το 2022, υπό την αίρεση ότι θα έχει εγκριθεί από τη διυπουργική το προτεινόμενο προς υλοποίηση έργο-ΣΔΙΤ.

Εξέταση του βέλτιστου συστήματος

Εξετάζονται πολλά σενάρια για το είδος των διοδίων που τελικά θα κριθούν κατάλληλα για το ελληνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων. Θα υπάρξει παράλληλα και συνεργασία με τους παραχωρησιούχους προκειμένου να βρεθεί ο βέλτιστος τρόπος υλοποίησης του συστήματος που τελικά θα εγκατασταθεί.

Οι δρόμοι που θα ενταχθούν είναι: Αυτοκινητόδρομος Μορέας, Ιόνια Οδός, Εγνατία Οδος, Κεντρική Οδός Ε65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός, Νέα Οδός και μελλοντικά ο ΒΟΑΚ.

Ήδη από την αρχή του έτους η Ολυμπία Οδός, εφαρμόζει ένα πρωτοπόρο υβριδικό σύστημα διοδίων που επιτυγχάνει αναλογική χιλιομετρική χρέωση για τους συνδρομητές που διαθέτους τον πομποδέκτη της παραχωηριούχου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen + five =