14/12/24

Η Pobuca, η ανάπτυξη και οι χρηματοδοτήσεις 2,1 εκατ. ευρώ: Ο Ισίδωρος Σιδερίδης μιλά στο It’s Possible για το δικό του «εκρηκτικό» story

Πολλοί είναι οι startuppers στην Ελλάδα, που ξεκινούν το δικό τους project από το μηδέν με στόχο να αναπτυχθούν, να βρουν μια καλή χρηματοδότηση και να φτάσουν στην δική τους επιτυχία. Αλλά πως είναι, άραγε, να «σηκώνεις» συνολικά 2,1 εκατ. ευρώ; Ο Ισίδωρος Σιδερίδης το έχει καταφέρει. Είναι ο CEO και συνιδρυτής της Pobuca. Ξεκίνησε το project του από το μηδέν, κατάφερε να το αναπτύξει και να προσθέσει νέες λειτουργίες σε αυτό, ενώ έχει συγκεντρώσει 2,1 εκατ. ευρώ σε χρηματοδοτήσεις.

Ο ίδιος μιλά στο It’s Possible για το δικό του επιχειρηματικό story, εξηγεί τι ακριβώς κάνει σήμερα η Pobuca, το πως καταφέρνει η ομάδα του να απαντά… μέσα σε μόλις 5 λεπτά στα μηνύματα στο Facebook, ενώ παράλληλα δίνει και τις δικές του συμβουλές στους νέους επιχειρηματίες.

Θέλω να ξεκινήσω με κάτι που μου έκανε εντύπωση: Όταν κάποιος χρήστης στείλει μήνυμα στην Facebook Page σας, βλέπει ένα μήνυμα που λέει ότι ως εταιρία κάνετε log in στο FB κάθε 5 λεπτά. Και όντως μέσα σε 5 λεπτά απαντάτε. Πως έχετε καταφέρει να εφαρμόσετε αυτό το μοντέλο;

Φιλοσοφία της εταιρείας μας αποτελεί η όσο το δυνατόν τάχιστη εξυπηρέτηση του πελάτη. Ως συνέπεια αυτού του μοντέλου λειτουργίας, όλη η ομάδα μας είναι προσανατολισμένη στο να ανταποκρίνεται άμεσα στα social media, τα οποία αναμφίβολα διαδραματίζουν στην εποχή μας πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και τη διάδοση του brand και ταυτόχρονα μας φέρνουν σε επαφή με τους πελάτες μας.

Τι ακριβώς κάνει η Pobuca και πως μπορεί κάποιος να τη χρησιμοποιήσει;

Η Pobuca ξεκίνησε την πορεία της ως spin off startup επιδιώκοντας να ικανοποιήσει μία ανάγκη που όλοι μας έχουμε στον κόσμο των επιχειρήσεων και αυτή είναι η πρόσβαση σε ένα κοινό τηλεφωνικό κατάλογο. Αποσκοπεί, λοιπόν, στον άμεσο διαμοιρασμό επαφών μεταξύ συνεργατών, ενισχύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την παραγωγικότητα και συνεργασία.

Ωστόσο, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και περήφανοι γιατί μέσα σε μόλις 2 χρόνια έχουμε καταφέρει να εξελίξουμε πολύ το προϊόν μας, έχοντας πλέον συγχωνευτεί με την ιδρύτρια εταιρεία, τη SiEBEN, μία εταιρεία πληροφορικής που μετράει 18 επιτυχημένα χρόνια πορείας στο χώρο του CRM. Πλέον λοιπόν, η εφαρμογή Pobuca που έχει μετονομαστεί σε Pobuca Connect αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου CRM Suite, ενός λογισμικού που καλύπτει τις ανάγκες μίας εταιρείας σε 3 διαφορετικούς τομείς, 1ον στην ταχύτερη επικοινωνία μεταξύ των συνεργατών, μέσω του Pobuca Connect, 2ον στην αύξηση των πωλήσεων και την ενίσχυση της παραγωγικότητας των πωλητών μέσω του Pobuca Sales και 3ον στην υλοποίηση προγραμμάτων πιστότητας και επιβράβευσης πελατών, μέσω του Pobuca Loyalty.

Τελικά, οι καλές επαφές και η δικτύωση κάνουν τη διαφορά στην εποχή μας; Πάνω ίσως και από το βιογραφικό ή τα skills

Θεωρώ ιδανικό ένα συνδυασμό των παραπάνω παραγόντων. Πιστεύω ότι το βιογραφικό και οι δεξιότητες είναι το διαβατήριο για την είσοδο σε ένα επαγγελματικό χώρο, αλλά η κατάλληλη δικτύωση και οι επαφές είναι αυτές που σε αναδεικνύουν και σε καταξιώνουν μακροπρόθεσμα.

Στην εποχή μας, η δικτύωση και οι επαφές μπορούν να επιτευχθούν και μέσω διαφόρων τεχνολογικών εργαλείων και εφαρμογών των οποίων η χρήση γίνεται ολοένα κ πιο διαδεδομένη κ απαραίτητη.

Ως εταιρία έχετε πάρει μέχρι τώρα σημαντικές χρηματοδοτήσεις. Ποιο είναι το συνολικό χρηματικό ποσό που έχετε λάβει, και τι χρειάζεται τελικά μια startup για να «σηκώσει» χρήματα;

Το συνολικό χρηματικό ποσό που έχουμε λάβει ανέρχεται στα €2.1m. Τα χρήματα που χρειάζεται μια startup για να αναπτυχθεί αρχικά προέρχονται από επενδυτές, οι οποίοι πρέπει να πιστέψουν ότι η ιδέα σου έχει τη δυναμική να εξελιχθεί σε μία κερδοφόρα επιχείρηση. Σε δεύτερη φάση, η startup αποσκοπεί στο να κερδίσει χρήματα μέσω των χρηστών. Έτσι λοιπόν θα πρέπει να εξυπηρετεί μία ανάγκη όσο το δυνατόν περισσότερων ανθρώπων, και όχι να είναι απαραίτητα κάτι εξαιρετικά καινοτόμο.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος που έχετε κάνει στην επιχειρηματική σας διαδρομή μέχρι σήμερα;

Ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρία μας απαιτεί συνεχή έρευνα και ανάπτυξη, διαρκώς καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό και ολοένα και περισσότερους χρηματικούς πόρους.  Ωστόσο, είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η χώρα μας δεν αποτελεί ελκυστικό προορισμό για επενδύσεις και τολμώ να πω ότι το λάθος μας είναι δεν μεταφέραμε την έδρα της εταιρίας μας σε μια χώρα με επιχειρηματικά φιλικότερο περιβάλλον και ευκολότερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση νωρίτερα.

Αν είχατε μπροστά σας έναν 20χρονο που θα σας έλεγε ότι θέλει να ξεκινήσει την δική του επιχείρηση, ποια είναι η Νο1 συμβουλή που θα του δίνατε;

Πρώτα απ’ όλα, για να καταφέρει να κάνει το πάθος του επάγγελμα οφείλει να πιστέψει κυρίως ο ίδιος στην επιχειρηματική του ιδέα ώστε να πείσει και τους άλλους για τη αξία της.

Να ξέρει ότι ο δρόμος δεν θα είναι πάντα εύκολος, καθώς ενδεχομένως να βρεθούν κάποιοι που θα προσπαθήσουν να τον αποθαρρύνουν.

Ωστόσο, θα πρέπει να μένει εστιασμένος στο στόχο του και να μην αποκαρδιώνεται με την πρώτη δυσκολία. Να είναι ευέλικτος ώστε να μπορεί να αναπροσαρμόσει το αρχικό του πλάνο, διότι η ζωή είναι μια διαρκής εξέλιξη πραγμάτων που δεν ορίζουμε πάντα εμείς. Τέλος, να εστιάσει στα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα κ να προσπαθήσει να πείσει τον πελάτη ότι η επιχείρηση του υπερέχει έναντι των άλλων.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

9 + seven =