αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ ελληνική startup που βάζει τα έπιπλα στον χώρο σου… πριν τα αγοράσεις. Μέσω τεχνολογίας AR

Η ελληνική startup που βάζει τα έπιπλα στον χώρο σου… πριν τα αγοράσεις. Μέσω τεχνολογίας AR

Σε όλους μας έχει τύχει: Να αγοράσουμε ένα έπιπλο ή ένα άλλο αντικείμενο για το σπίτι, αλλά μόλις το τοποθετήσουμε στον χώρο να διαπιστώσουμε… ότι δεν ταιριάζει και πολύ. Μπορεί να είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από ότι χρειάζεται. ‘Η μπορεί να μην ταιριάζει με το υπόλοιπο περιβάλλον. Αυτό το πρόβλημα έρχεται να λύσει μια ελληνική startup. H Oqullar χρησιμοποιεί τεχνολογία Επαυξημένης Πραγματικότητας έτσι ώστε να μπορείς να «τοποθετήσεις» στον χώρο σου ένα αντικείμενο, πριν το αγοράσεις. Και να κάνεις τις δοκιμές σου.

Οι ιδρύτριες του project, Μαρίσα Κατάκη και Ρεγγίνα Παρασκευά, μιλούν στο It’s Possible για το πως ξεκίνησε η επιχειρηματική προσπάθεια τους, τι ακριβώς κάνει αυτό που έχουν δημιουργήσει, ενώ απαντούν και στο που θα δούμε τεχνολογίες AR στο προσεχές μέλλον.

Πρώτα από όλα, πως περάσατε όλο αυτό το διάστημα της καραντίνας και πως διαμορφώθηκε η επαγγελματική καθημερινότητα σας;

Απο την πρώτη στιγμή η ομάδα μας εργαζόταν 100% εξ αποστάσεως οπότε σε επίπεδο της μεταξύ μας συνεργασίας δεν υπήρξε κάποια επιρροή. Σίγουρα ήταν μια δύσκολη περίοδος που όμως μέσα από επιπλέον συναντήσεις και Digital δραστηριότητες, όπως πάντα μείναμε ενωμένοι και είδαμε αυτή την περίοδο σαν μια ευκαιρία. Ξεχειλίσαμε δημιουργικότητα, εξελίξαμε το προϊόν μας και προετοιμαστήκαμε για τα επόμενα μας βήματα σε αυτή τη νέα καθημερινότητα.

Πως προέκυψε η ιδέα για το project σας και με τι ασχολούσασταν επαγγελματικά πριν;

H ιδέα του Project μας ήταν αποτέλεσμα διαφορετικών προσπαθειών και ιδεών των τελευταίων δύο ετών. Ιδέες που μέσα από την συμμετοχή μας σε διαφορετικούς διαγωνισμούς, mentoring, networking events μας οδήγησαν μαζί με όλους τους ανθρώπους μας να φέρουμε μαζί την Oqullar στη μορφή που έχει σήμερα.

Όλα τα μέλη της Oqullar είναι τελειόφοιτοι ή πτυχιούχοι φοιτητές του πλέον Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου Κρήτης με κάποιους τόσο στο παρελθόν όσο και σήμερα να εργάζονται σε διαφορετικές θέσεις σε εταιρείες πληροφορικής, ερευνητικά εργαστήρια και σε μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής.

Με απλά λόγια, πως λειτουργεί το project σας;

Η Oqullar αναπτύσσει μια πλατφόρμα μέσα από την οποία επιχειρήσεις που διαθέτουν κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορούν να έρχονται σε επαφή με τους ανθρώπους μας ώστε να μετατρέψουμε τις στατικές 2D προϊοντικές φωτογραφίες τους σε διαδραστικές Web 3D & AR αγοραστικές εμπειρίες. Έπειτα, οι πελάτες τους θα μπορούν απευθείας από το εκάστοτε ηλεκτρονικό κατάστημα, να δουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν σε 3D & AR μορφή, να αλληλεπιδράσουν μαζί τους, να τα δουν στο χώρο τους  και να καταλάβουν καλύτερα τα χαρακτηριστικά τους (διαστάσεις,  χρώμα κλπ). Η  πλατφόρμα μας δεν μένει μόνο εκει:  περιλαμβάνει αυτοματοποιημένες διαδικασίες  σχετικές με την ενσωμάτωση, διαχείριση και παρακολούθηση της αποδοτικότητας όλου του 3D & AR περιεχομένου που θα δημιουργείται ώστε να απλοποιείται ακόμη περισσότερο η διαδικασία για τις επιχειρήσεις που θα τη χρησιμοποιήσουν. 

Τεχνολογίες όπως αυτή της Επαυξημένης Πραγματικότητας βλέπουμε να μπαίνουν όλο και περισσότερο στη ζωή μας. Θεωρείτε ότι θα το δούμε αυτό ακόμα πιο έντονα στο μέλλον; Και σε ποιους τομείς

Πράγματι. Οι τεχνολογίες της επαυξημένης πραγματικότητας έρχονται όλο και περισσότερο στην καθημερινή μας ζωή και θα συνεχίσουν να έρχονται ακόμη ταχύτερα όσο η τεχνολογία εξελίσσεται.

Σύντομα θα δούμε να χρησιμοποιείται  έντονα στην περίπτωση του  eCommerce με έμφαση στο virtual shopping και όπως φαίνεται η ταχύτητα υιοθέτησης AR λύσεων αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς σε τομείς όπως η ιατρική, η εκπαίδευση η τηλεργασία και ο τουρισμός.

Με βάση τα δεδομένα που έχετε δει ως τώρα, πόσο έτοιμη θεωρείτε ότι είναι η Ελληνική αγορά για να χρησιμοποιήσει ένα AR εργαλείο;

Ξεκινώντας λίγο γενικότερα για τις τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας: Στην Ελλάδα βρισκόμαστε στα πρώτα στάδια υιοθέτησης των τεχνολογιών και παρατηρείται χαμηλή ενημερότητα των επιχειρήσεων για το πως θα μπορούσαν να τις αξιοποιήσουν και να απορροφήσουν τα μέγιστα οφέλη. Κάτι πολύ διαφορετικό από την περίπτωση του εξωτερικού που ήδη μεγάλα brands όπως IKEA, Sephora, Converse έχουν  αρχίσει με πολλούς τρόπους να τις αξιοποιούν.  Για την περίπτωση τώρα της χρήσης ενός AR εργαλείου, εάν θέταμε αυτή τη ερώτηση σε pro COV-id περίοδο θα λέγαμε ότι ίσως η αγορά δεν ήταν έτοιμη. Οι νέες συνθήκες όμως έχουν αλλάξει το τοπίο. Στην περίπτωση του
eCommerce,  η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του  ΑR shopping έχει αρχίσει να φαίνεται στην αγορά  σαν μια πολύ καλή λύση για όλες τις αλλαγές και τους περιορισμούς που αυτή η νέα καθημερινότητα έχει επιφέρει. Φαίνεται Ελληνικές επιχειρήσεις να θέλουν να μάθουν παραπάνω πληροφορίες και τώρα να  κάνουν τα πρώτα τους βήματα αναζητώντας τέτοιες λύσεις και κατ’ επέκταση εργαλεία όπως της Oqullar που θα τους επιτρέψουν να αξιοποιήσουν τις AR τεχνολογίες.

Ποια πλάνα σας για το κοντινό μέλλον;

Βλέπουμε ότι οι AR τεχνολογίες δεν είναι μια απλή τάση. Είναι τεχνολογίες του έρχονται να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι του σημερινού eCommerce επιτρέποντας μας πλέον να μιλάμε για 3D & AR  eCommerce. Οι άνθρωποι μας το αναγνωρίζουν αυτό και θα συνεχίζουν να εστιάζουν στη ανάπτυξη εναλλακτικών ΑR τεχνολογιών που θα μπορούν να αξιοποιηθούν από ηλεκτρονικά καταστήματα που επιθυμούν να φέρουν τόσο τα προϊόντα όσο και το brand τους “στη ζωή”. Σύντομα θα δούμε στην πλατφόρμα της Oqullar επιπλέον  δυνατότητες για τους τελικούς χρήστες μέσα από ακόμη πιο διαδραστικό περιεχόμενο αλλά και επιπλέον αυτοματοποιημένες δυνατότητες στην πλατφόρμα που θα δίνουν ακόμη περισσότερη αξία στα ηλεκτρονικά καταστήματα που θα τη χρησιμοποιούν. 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 − nine =